Μόλις μια εβδομάδα μετά την ομιλία του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ο Πρωθυπουργός συγκάλεσε την περασμένη Δευτέρα την «Task Force» για τις επενδύσεις, προκειμένου να δείξει ότι η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να «τρέξει» άμεσα επενδυτικά σχέδια που εί- χαν «παγώσει» και να στείλει ένα φιλοεπενδυτικό μήνυμα εντός και εκτός συνόρων. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τραπέζι της «Task Force» βρέθηκε μια λίστα με 28 επενδυτικά σχέδια προς «ξεμπλοκάρισμα», συνολικού ύψους 668 εκατ. ευρώ αλλά με άγνωστο προς το παρόν χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και αβέβαιο μέλλον.

Όπως πληροφορείται η «Π», στη δεύτερη (!) σειρά της λίστας, βρίσκεται το εφτάψυχο επενδυτικό σχέδιο του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας, το οποίο για πολλούς θεωρείται μακρινό όνειρο, μετά και την απομάκρυνση του στρατηγικού επενδυτή Γιώργου Μαρούλη πριν από δύο χρόνια, αλλά και την εν γένει καθήλωση επενδυτικού ενδιαφέροντος στο αντικείμενο. Να σημειωθεί ότι κυβερνητικό ενδιαφέρον για την υπόθεση «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας» είχε εκδηλωθεί πριν από ενάμιση χρόνο, εκ μέρους του Παναγιώτη Σκούτα, διευθυντή του πολιτικού γραφείου του τότε υπουργού Επικρατείας και σημερινού υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Νίκου Παππά, αλλά πέραν αυτού, δεν είχε υπάρξει κάτι νεότερο, αφού χωρίς επενδυτή, το έργο δεν θα γίνει. Εξάλλου, στην τελευταία γενική συνέλευση της εταιρείας «Αυτοκινητοδρόμιο Πατρών ΑΕ» που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του περασμένου Αυγούστου, η θεματολογία κινήθηκε πάλι στα γνωστά πλαίσια των τελευταίων ετών.

Νέος στρατηγικός επενδυτής δεν έχει βρεθεί ακόμα, ενώ η συμφωνία με τον προηγούμενο έχει ναυαγήσει οριστικά. Παρ’ όλα αυτά, το έργο βρίσκεται «ψηλά στις προτεραιότητες», κάτι που δεν προσδίδει φερεγγυότητα στο γενικό «αναπτυξιακό σχέδιο» της Κυβέρνησης. Η μόνη θετική εξέλιξη, ήταν η παράταση διάρκειας 18 μηνών που πήρε για μια ακόμη φορά η υποχρέωση υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου στο πλαίσιο του προηγούμενου Αναπτυξιακού νόμου, για να μην χαθεί τουλάχιστον η έγκριση επιχορήγησης ποσού 29 εκατ. ευρώ.

ΜΕΧΡΙ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ 2019

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η επιδότηση του έργου θα ισχύει μέχρι τον Ιανουάριο του 2019, οπότε δίνεται επαρκής χρόνος προ- κειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες που είναι απαραίτητες για να μπει το έργο σε τροχιά υλοποίησης. Ωστόσο, για να προχωρήσει το έργο, θα πρέπει να βρεθεί νέος στρατηγικός επενδυτής για να τοποθετήσει τα χρήματά του για την υλοποίηση του έργου και να αναλάβει τη λειτουργία του αυτοκινητοδρομίου στη βάση ενός οικονομικά βιώσιμου μάστερ πλαν. Να σημειωθεί ότι το υπάρχον επενδυτικό σχέδιο που έχει πάρει έγκριση, φτάνει σε προϋπολογισμό τα 94,6 εκατ. ευρώ για το κατασκευαστικό σκέλος, ενώ η επιχορήγηση που έχει εγκριθεί φτάνει τα 28.9 εκατ. ευρώ. Για την κάλυψη του υπόλοιπου ποσού, θα πρέπει να βρεθεί ιδιώτης επενδυτής και τράπεζα για να χρηματοδοτήσει ένα μεγάλο μέρος του ποσού, προϋποθέσεις οι οποίες είναι εξαιρετικά δύσκολες υπό τις πα- ρούσες συνθήκες.