Από το 2010 ήταν γνωστό το «πανηγύρι» που είχε στηθεί γύρω από τις απαλλοτριώσεις σε πολλά δημόσια έργα, με πιο χαρακτηριστική την περίπτωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα, όπου οι αποζημιώσεις κόστισαν το 25% της εργολαβίας της ΕΡΓΟΣΕ.
Το θέμα ανακινεί σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος στο πλαίσιο έρευνας για την αναζήτηση ευθυνών από στελέχη της δημόσιας διοίκησης, απέστειλε φακέλους κραυγαλέων περιπτώσεων στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου.
Ωστόσο, το ζήτημα των εξωφρενικών αποζημιώσεων δεν είναι κάτι καινούργιο, αφού είχε απασχολήσει από το 2010 τόσο την ΕΡΓΟΣΕ όσο και τοπικούς παράγοντες, όπως αποδεικνύεται από τα πρακτικά σύσκεψης φορέων που είχε γίνει στην Πάτρα για το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής.
Σύμφωνα με τα όσα είχε αναφέρει σε εκείνη τη σύσκεψη του 2010 ο κ. Κώστας Σωτηρόπουλος, διευθυντής της Διεύθυνσης Κατασκευών της ΕΡΓΟΣΕ, το ποσόν για τις απαλλοτριώσεις που είχε διατεθεί μέχρι τότε για 71 χλμ. γραμμής, ήταν 196 εκατ. ευρώ, αλλά εκτιμάτο ότι θα έφτανε τα 290 εκατομμύρια, ίσως και παραπάνω, την στιμή που το έργο μέχρι τη Ροδοδάφνη είχε προϋπολογισμό 480 εκατ. ευρώ.
ΘΛΙΒΕΣΑΙ
Ο Γιώργος Αθανασόπουλος ως τότε μέλος της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ είχε αναφέρει στη σύσκεψη του 2010: «Το κόστος των απαλλοτριώσεων εκτινάχθηκε. Έχουμε περιπτώσεις όπου έφτασε, αν θυμάμαι καλά, 308 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο νομίζω. Έχουμε επίσης αποφάσεις δικαστηρίων σε άλλες περιοχές που στην μία μεριά της γραμμής αν θυμάμαι καλά, είναι 10 ευρώ και στην άλλη είναι 210 ευρώ το τ.μ. Υπάρχει τέλος πάντων ένα σκηνικό που ούτε καν αναφέρεται κάποιος, θλίβεται όταν διαπιστώνει αυτά τα πράγματα όταν υπολογίζεις στα 63 εκατομμύρια και φτάνεις αυτή την στιγμή στα 300 εκατομμύρια και κατά την εκτίμηση και άλλων συναδέλφων εκτός του κ. Σωτηρόπουλου θα ξεπεράσει τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Στην ουσία αυτό είναι εφάμιλλο μιας υπόγειας διέλευσης» είχε πει τότε ο κ. Αθανασόπουλος.
Σ. Παπανδρέου
Πηγή:http://pelop.gr