Στην απαγόρευση λειτουργίας των υπηρεσιών ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης για μεταφορά επιβατών με ΙΧ οχήματα, οδηγεί το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Δικτύων για τις δημόσιες μεταφορές. Με το νομοσχέδιο, όλες οι πλατφόρμες τύπου Taxibeat, θα υποχρεώνονται να μετατραπούν από διαμεσολαβητές σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, διαφορετικά θα απαγορευτεί η λειτουργία τους. Το υπουργείο προβάλλει ως επιχείρημα τον περιορισμό του φαινομένου Uber στην Ελλάδα, όπου στην ουσία κάθε οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το όχημά του ως ταξί χωρίς να έχει σχετική άδεια, όμως την ίδια στιγμή συμπαρασύρονται και οδηγούνται σε κλείσιμο, επιτυχημένες ελληνικές εφαρμογές τηλεφωνικής διαμεσολάβησης μεταξύ επιβατών και Ταξί.
Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ
Είναι ενδεικτικό ότι, διάταξη υποχρεώνει αυτές τις εταιρείες να συνάψουν συμβάσεις τριετούς διάρκειας με τους αυτοκινητιστές. Η σύναψη σύμβασης όπως αναφέρουν παρατηρητές του θέματος, θα ακυρώσει τους μηχανισμούς αξιολόγησης που εφαρμόζουν αυτές οι εταιρείες για τους αυτοκινητιστές, οι οποίοι είχαν βελτιώσει θεαματικά τα τελευταία χρόνια την εικόνα του επαγγέλματος στο επίπεδο της εξυπηρέτησης και της συμπεριφοράς. Το πιο σημαντικό όμως, είναι ότι το νομοσχέδιο υποχρεώνει αυτές τις εφαρμογές να λειτουργούν ως επικουρικές ή δευτερεύουσες, ή να μετατραπούν σε κανονικές επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να καταθέτουν συμβολαιογραφική σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον τριών ετών αποκλειστικά με οχήματα-ταξί δημόσιας χρήσης, τα οποία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τρία και στη σύμβαση να ταυτοποιούνται ένα προς ένα, καθώς και έγγραφα που να αποδεικνύουν τη σχέση εργασίας με τους οδηγούς κατόχους επαγγελματικής – ειδικής άδειας οδήγησης επιβατηγού δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτου.
ΤΟ ΔΩΡΟ
Οι πολέμιοι του νέου νομοθετικού πλαισίου κάνουν λόγο για «δώρο» στους ιδιοκτήτες ταξί και για περιορισμό έως αποπομπή, εφαρμογών που είχαν ανοίξει τα τελευταία χρόνια και είχαν βελτιώσει το επίπεδο υπηρεσιών στο περιβάλλον της μεταφοράς.
Από την άλλη πλευρά όμως, οι εκπρόσωποι των ταξί, αναφέρουν ότι το νομοσχέδιο επιχειρεί να βάλει μια τάξη σε μια αγορά όπου μέχρι σήμερα, το 50% του τζίρου λυμαίνονταν παράνομοι οδηγοί, μέσω αυτών των εφαρμογών, κλέβοντας πολύτιμο εισόδημα από τους νόμιμους και αδειοδοτημένους επαγγελματίες.