Άρθρο

του ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

Επικεφαλής δημοτικής παράταξης «ΝΕΑ ΠΑΤΡΑ»

Πόσα χρόνια μπορεί να περιμένει την  σύνδεση της η Πάτρα με τα Ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα; Η «προχθεσινή» απόφαση των δημοτικών Σύμβουλων και η ομοθυμία όλων των δημοτικών παρατάξεων απαντά πως δεν υπάρχει άλλος χρόνος αναμονής.

Η ανάγκη επιβάλλει «ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ» ολοκλήρωση των έργων.. και η απαίτηση της Δυτικής Ελλάδας, καθώς και της Πελοποννήσου πρέπει να γίνει σεβαστή και από την νέα Κυβέρνηση Κυρ. Μητσοτάκη. Επίσης η διαπαραταξιακή ενότητα που εκφράζεται με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου έχει ξεκάθαρα συμπεριλάβει και την αγωνιστική διεκδίκηση σε περίπτωση που δεν γίνει δεκτό το αίτημα της υπογειοποίησης, αφού δεν έχει άλλο δρόμο…

Η ΝΕΑ ΠΑΤΡΑ τοποθετήθηκε ξεκάθαρα δι΄ εμού. Και υπογράμμισε την  ανάγκη να συσταθεί μία διαπαραταξιακή «Επιτροπή Πόλης» που με οδηγό το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Πάτρας και τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, θα διεκδικήσει δυναμικά την κατασκευή της υπογειοποιημένης σιδηροδρομικής γραμμή. Αποτελεί «ήττα», αλλά και «προσβολή» για την πόλη που είναι η δυτική συμπρωτεύουσα και αποτελεί την πύλη προς την Δύση, να περιμένει για μία σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή και να ανέχεται λόγια και υποσχέσεις που ποτέ δεν μετατρέπονται σε πράξεις. Η αντίδραση της Δημοτικής Αρχής Πελετίδη, με σύσσωμη την πόλη στο πλευρό της, πρέπει να είναι ίδια ή και πολύ σκληρότερη με εκείνη που ορθώνει η παρέα Πελετίδη, κάθε φορά που έρχεται στην πόλη ο Αμερικανός Πρέσβης ή όπως πρόσφατα όταν ήρθε ο Αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών. Δηλαδή με ντουντούκες, με γιγαντοπανώ, με κινητοποιήσεις μαζικές, ακόμα και με μετωπικές πολιτικές συγκρούσεις. «ΕΔΩ και ΤΩΡΑ» πρέπει να πάρουμε αποφάσεις που δεν πήραμε στις τελευταίες δημοτικές και εθνικές εκλογές. «ΕΔΩ και ΤΩΡΑ» πρέπει να ανασυγκροτήσουμε την ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΛΗΣ και να πορευτούμε με μπούσουλα το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Πάτρας και χωρίς να κάνουμε ούτε βήμα πίσω από τις ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.

Εγκαλείται και οφείλει ΕΔΩ και ΤΩΡΑ ο Δήμαρχος Κ. Πελετίδης και συνολικά η Δημοτική Αρχή του ΚΚΕ να «απολογηθεί» για την «σιωπή» της απέναντι στις άνευ πρακτικού αντικρίσματος εξαγγελίες της προηγούμενης κυβέρνησης.

Αλήθεια ο κ. Πελετίδης γιατί δεν εξασφάλισε εκείνες τις προϋποθέσεις και εγγυήσεις που θα διασφάλιζαν τις προεκλογικές υποσχέσεις της προηγούμενης Κυβέρνησης; Μήπως η ένοχη σιωπή  και αποδοχή Πελετίδη έχει να κάνει με πολιτικά “γραμμάτια” που αντιστοιχούσαν  με την “υπόγεια” στήριξη της παράταξης του ΚΚΕ στις τελευταίες δημοτικές εκλογές; Κρινόμαστε όμως και όλοι δοκιμαζόμαστε ΕΔΩ και ΤΩΡΑ για το κατά πόσον η Δημοτική Αρχή, καθώς και σύσσωμη η Αντιπολίτευση, είμαστε ικανοί να ανατρέψουμε μία ακόμα βαριά καταδίκη της Μητροπολιτικής Πάτρας.

Είναι ήττα για την τρίτη πόλη της χώρας η καθυστέρηση δύο αιώνων μέχρι επιτέλους να αποκτήσουμε σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για προσβολή της Πάτρας που δεν έχει προηγούμενο. Τα τελευταία χρόνια, ειδικότερα, με αφορμή το τρένο η απαξιωτική και υπεροπτική διάθεση των κυβερνώντων έχει “χτυπήσει ταβάνι” Ακούσαμε πολλές εξαγγελίες, πολλές μισές αλήθειες και μισά ψέματα που είναι χειρότερα από ένα πελώριο ψέμα, ακούσαμε χρονικές δεσμεύσεις και πολλές αντικρουόμενες, αντιφατικές και ασαφείς προθέσεις, που σαν περιτύλιγμα είχαν νωπές ή μπαγιάτικες μελέτες, κάθε άλλο δυστυχώς παρά ώριμες και οριστικές.

Το ατέρμονο κουβεντολόι τελείωσε. Ήρθε η ώρα του αγώνα. Ασυμβίβαστος αγώνας μέχρι την ολοκληρωτική νίκη της Πάτρας. Δεν κάνουμε πίσω στην υπογειοποίηση,  όπως και δεν αποδεχόμαστε την κατάργηση της εργολαβίας Πατρών – Πύργου και της Νομικής Σχολής.

Πρέπει ΕΔΩ και ΤΩΡΑ να δώσουμε όρκο τιμής, εμείς όλοι οι αιρετοί ότι είμαστε αποφασισμένοι να “πετάξουμε τις καρέκλες”, να φτάσουμε ακόμα και στην παραίτηση.  Είναι μία πίεση που στην σύγχρονη  πολιτική ιστορία δοκιμάστηκε από άλλες πόλεις και έφερε αποτελέσματα. Πρέπει να συναντήσουμε ΕΔΩ και ΤΩΡΑ τους πολιτικούς αρχηγούς, όταν μάλιστα πολλοί εξ αυτών ήσαν και είναι Βουλευτές Αχαΐας. Ο δε, νέος Πρωθυπουργός ζήτησε και ως υποψήφιος Βουλευτής Αχαΐας την ψήφο των Αχαιών και την πήρε απλόχερα… όπως και ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

Ήρθε η ώρα της κοινής λογικής. Η ώρα του κοινού νου, που μόνο με την υπογειοποίηση του τρένου συμβιβάζεται. Μας αναλογεί να βάλουμε την Πάτρα στις ράγες του 21ου αιώνα. Και αυτές οι ράγες πρέπει να είναι υπογειοποιημένες…»