Αξιολόγηση παντού, αυτονομία στα ΑΕΙ
Προτείνεται δημιουργία μεγαλύτερων εκπαιδευτικών μονάδων (φωτ. ΑΠΕ).
ΟΙ ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ
1. Ελλειμμα δεξιοτήτων δεκαπεντάχρονων μαθητών σε Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Κατανόηση Κειμένου.
2. Εξαιρετικά περιορισμένη η αυτονομία των εκπαιδευτικών μονάδων.
3. Σχεδόν παντελής έλλειψη αξιολόγησης δομών και προσωπικού.
4. Υποβαθμισμένη η λυκειακή εκπαίδευση, ιδιαίτερα στις δύο τελευταίες τάξεις.
5. Στα ΑΕΙ τα προγράμματα σπουδών συχνά αποσκοπούν στην προετοιμασία για απασχόληση στον δημόσιο τομέα.
6. Ανεπαρκής η σύνδεση της έρευνας με τον παραγωγικό τομέα της οικονομίας.
7. Υστέρηση των ελληνικών πανεπιστημίων ως προς την προσέλκυση ιδιωτικών πόρων.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1. Ενίσχυση της αυτονομίας σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
2. Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
3. Σύνδεση της κατανομής της κρατικής χρηματοδότησης στις σχολικές μονάδες με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων.
4. Αύξηση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, αναδιάρθρωση του ημερήσιου ωραρίου λειτουργίας, αύξηση του μεγέθους των τάξεων.
5. Συγχωνεύσεις σχολείων και δημιουργία μεγαλύτερων εκπαιδευτικών μονάδων.
6. Επέκταση του δικτύου πρότυπων σχολείων όλων των βαθμίδων.
7. Πλήρης αποκομματικοποίηση και η αξιοκρατική ανάδειξη των στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.
8. Περισσότερη αυτονομία στα ΑΕΙ ως προς την εσωτερική οργάνωση, τη διαχείριση των πόρων, τον σχεδιασμό των προγραμμάτων σπουδών, τα κριτήρια εισαγωγής, τον αριθμό των εισακτέων, κ.λπ.
9. Χρηματοδότηση των ιδρυμάτων με διαφανή κριτήρια.
10. Ανοιγμα των πανεπιστημίων σε συνεργασία με ιδρύματα του εξωτερικού.
11. Εισαγωγή τέλους επανεγγραφής για όσους παρατείνουν τις σπουδές τους πέρα από τον προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσής τους.
12. Στη θέση των ΤΕΙ, ίδρυση Πανεπιστημίων Εφαρμογών και Σχολών Εφαρμογών που θα προσφέρουν τριετή προγράμματα σπουδών, με υποχρε-ωτική παρακολούθηση πρακτικής άσκησης στον χώρο εργασίας.
13. Χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων από επιχειρήσεις.