Στο 49ο Φεστιβάλ βιβλίου στο Ζάππειο, 3-19 Σεπτεμβρίου 2021 κάνει ντεμπούτο η «Μουντζούρα», ένα βιβλίο γραμμένο με μαεστρία που θυμίζει Έλληνες κλασικούς λογοτέχνες, σουρεαλιστικές νότες που παραπέμπουν σε έργα γνωστών ζωγράφων όπως τα βλέπουμε εκτεθειμένα στα μουσεία του κόσμου και τη φρεσκάδα μιας «νεαρής» ματιάς που κουβαλά την εμπειρία ενός άριστου γνώστη της ελληνικής γλώσσας αλλά και της ελληνικής κουλτούρας.
Η παρουσίαση του βιβλίου (εκδόσεις Ταξιδευτής) θα γίνει το Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 18:00-19:00, στη σκηνή «Αδαμάντιος Κοραής» του 49ου Φεστιβάλ βιβλίου στο Ζάππειο, με απευθείας πρόσβαση από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας.
Στην εκδήλωση θα μιλήσουν ο δημοσιογράφος Ανδρέας Παπασταματίου, που παρουσιάζει στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ την εκπομπή «Απολύτως Σχετικό». Η παρουσίαση θα ολοκληρωθεί με ένα Video Art, με αφήγηση αποσπάσματος, του βιντεογράφου Πάνου Μαντά (@accounvid).
Θα ακολουθήσει συζήτηση με τη συγγραφέα Ιουλία Λυμπεροπούλου ενώ το κοινό θα έχει την ευκαιρία να υποβάλει τις ερωτήσεις του. Η εκδήλωση θα κλείσει στο Περίπτερο 44 των Εκδόσεων Ταξιδευτής, όπου θα υπογραφούν αντίτυπα.
Θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα υγειονομικά πρωτόκολλα. Απαραίτητη η χρήση μάσκας.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Η Αννιώ κατέφυγε στη μικρή καστροπολιτεία του κάμπου, μ’ ένα μυστικό. Η πορεία της καθορίστηκε απ’ το παρελθόν των άλλων, ενώ τώρα τα δικά της τραύματα ορίζουν το παρόν της. Αναμετριέται διαρκώς με φαντάσματα, μένοντας σπίτι με τα παντζούρια κλειστά. Στήνεται ως μοντέλο για ζωγράφους και γλύπτες, προσπαθώντας να κάνει μία αλλαγή.
Η Μεταξία σπούδασε ζωγράφος κι αναζητά προσανατολισμό. Φτιάχνει ψηφιδωτά, συμμετέχει σε εκθέσεις και απασχολείται σ’ ένα μπαρ. Ο Ζήσης, ένας νέος αρχαιολόγος, εργάζεται με συμβάσεις σε δημόσια έργα. Τα χρηματοδοτεί μία ιδιωτική εταιρεία, επιχορηγούμενη, η οποία ανήκει στους Κωτσαίους και στους Ρουσαίους.
Οι δύο οικογένειες διαθέτουν επίσης δύο βιομηχανικές μονάδες και, κατέχοντας θέσεις-κλειδιά, μοιράζονται την εξουσία συστηματικά. Με σκοτεινή ιστορία, που χάνεται πίσω στον χρόνο, εξακολουθούν ν’ απομυζούν ζωές, καλλιεργώντας τον φόβο, καταδικάζοντας το ξένο και θέτοντας άτυπα εκτός νόμου το διαφορετικό.
Οι παρανομίες και τα διαπλεκόμενα διαμορφώνουν τον ιδιότυπο χαρακτήρα της μικρής πόλης του κάμπου, επηρεάζοντας την εξέλιξη των εγκλωβισμένων ηρώων, της Αννιώς, της Μεταξίας, του Ζήση και των άλλων σ’ ένα περιβάλλον νοσηρό, μ’ επίκεντρο τη μονοχρωμία, την Καθαρότητα, τη μισαλλοδοξία, την υπακοή και τη σιωπή, καθώς ονειρεύονται μιαν άλλη ζωή, μέχρι ν’ αντιδράσουν, σ’ έναν κομβικό τόπο συνάντησης, αποκαλύψεων κι ανατροπών, συνθέτοντας μία ιστορία που συνδυάζει λογικό-εξωλογικό, φυσικό-μεταφυσικό στοιχείο και διερευνά την αμφίδρομη σχέση του ανθρώπου με τη φύση και τον εαυτό του.
Λίγα λόγια για την Ιουλία Λυμπεροπούλου
Η Ιουλία Λυμπεροπούλου είναι Ελληνοϊταλίδα και γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Ολοκλήρωσε σπουδές στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό Ιωαννίνων και μεταπτυχιακό κύκλο στη «Νεότερη και Σύγχρονη Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ιστορία», με έμφαση στην ανίχνευση του ιστορικού πυρήνα στη γερμανόφωνη μεσοπολεμική λογοτεχνία. Πέραν της συμμετοχής σε ερευνητικά προγράμματα και της ενασχόλησης σε ιστορικά αρχεία, καταπιάστηκε από μικρή ηλικία με το θέατρο, την τηλεόραση (ΗΡΤ κ.α.) και με μικρές κινηματογραφικές παραγωγές. Από τον Οκτώβριο του 2011 έως τον Νοέμβριο του 2015, υπήρξε αρχισυντάκτρια και συντάκτρια στο ηλεκτρονικό περιοδικό CMOM CityMag-online magazine, όπου διατηρούσε την λογοτεχνική στήλη «Η πυγολαμπίδα φέγγει και κεντά», έγραφε το διμηνιαίο ένθετο περιοδικό «Η τρελή piñata», με προτάσεις βιβλίων, ταινιών και μουσικής, έκανε διόρθωση ‒ επιμέλεια κειμένων, έπαιρνε συνεντεύξεις και εμπλούτιζε τη στήλη Τεχνότοπος με άρθρα και με δημιουργία βίντεο. Από τον Οκτώβριο του 2012 έως τον Ιούνιο του 2015, συνεργάστηκε με την Ελληνική μουσική διαδικτυακή κοινότητα MusicHeaven, αναρτώντας διάφορα κείμενα και συνεντεύξεις για τη μουσική, στη στήλη της «Και η πυγολαμπίδα το βιολί της» και σε άλλες στήλες του περιοδικού, όπου δημοσιεύτηκαν επιπρόσθετα τα άρθρα «Η προδοσία στο κλέφτικο τραγούδι» (Δεκέμβριος 2012), «Η προδοσία στο κλέφτικο τραγούδι – Τα τραγούδια» Μέρος Β΄ (Φεβρουάριος 2013) και «Δημοτικά και κλέφτικα τραγούδια – κάθε τραγούδι πολλές ιστορίες» (Δεκέμβριος 2013), βασισμένα σε σχετική εργασία. Από τον Οκτώβριο του 2014 έως τον Φεβρουάριο του 2015, συνεργάστηκε με τον ιστοχώρο Εύπολις, δημοσιεύοντας στη στήλη της «Η πυγολαμπίδα ελαφροπετά, ανάβει και το μελετά».
Άλλα άρθρα και βιβλιοκριτικές: «Το Φανάρι» (ιστορικό διήγημα), Κλεψύδρα, τεύχος 2, Μάιος 2012, «Τα παπούτσια που πληγώνουν…, Η φτώχεια σε χρόνια δίσεκτα: Κατοχή – Απελευθέρωση – Εμφύλιος.», Μανδραγόρας, τεύχος 52, Μάιος 2015, Θάνος Μ. Βελλούδιος «Ελληνοκεντρική φαντασιομετρική Τέχνη», Φαρφουλάς, τεύχος 18, Ιούλιος 2015, Γιάννης Κιουρτσάκης, «Καρναβάλι και Καραγκιόζης, Οι ρίζες και οι μεταμορφώσεις του λαϊκού γέλιου», Φαρφουλάς, τεύχος 18, Ιούλιος 2015, «Τα Καλάβρυτα και οι κληρονόμοι του τραύματος», The Books’ Journal, τεύχος 60, Νοέμβριος 2015, «Η μετανάστευση μεταπολεμικά, μία ιστορία κρυμμένη στις αποσιωπήσεις», The Books’ Journal, τεύχος 109, Ιούνιος 2020.
Γνωρίζει ιταλικά, αγγλικά, γαλλικά, διατηρώντας γενικότερα καλή σχέση με τις ξένες γλώσσες. Διαβάζει αυτονόητα, είναι σινεφίλ, παρακολουθεί θέατρο και μουσικοχορευτικές παραστάσεις, ακούει διαρκώς μουσική, ταξιδεύει όσο πιο συχνά μπορεί, γυμνάζεται συστηματικά, ζωγραφίζει και εικονογραφεί.
Το μυθιστόρημα «Η μουντζούρα» είναι το πρώτο βιβλίο της που βρήκε στέγη, στις εκδόσεις Ταξιδευτής.
Λίγα λόγια για το 49ο Φεστιβάλ Βιβλίου
Ο Σύνδεσμος Εκδοτών Βιβλίου (Σ.ΕΚ.Β.), η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων – Ζάππειο Μέγαρο και ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.) διοργανώνουν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού, του Δήμου Αθηναίων και του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού και με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής, το 49ο Φεστιβάλ βιβλίου στο Ζάππειο, 3-19 Σεπτεμβρίου 2021.