Ο Ιερός Ναός των Αγίων Ασωμάτων – Αγίου Γεωργίου στην Ροτόντα Θεσσαλονίκης, ο οποίος καταγράφεται ως ο αρχαιότερος των Βαλκανίων λαμβάνοντας στην διαχρονική πορεία του τις ιδιότητες του αυτοκρατορικού, εξαρχικού (δηλαδή κεντρικός ναός όλων των Βαλκανίων) και μητροπολιτικού ναού, μετετράπη την Ε’ Κυριακή των Νηστειών σε «ειδωλολατρικό» κέντρο διασκέδασης.
Ιστορική αναδρομή του ναού
Η πρωταρχική χρήση του κτίσματος για τα πρώτα 100 χρόνια δεν είναι ιστορικά αποσαφηνισμένη καθώς άλλοι ισχυρίζονται ότι λειτουργούσε ως μαυσωλείο και άλλοι ότι ήταν ειδωλολατρικός ναός των Καβείρων. Το σίγουρο είναι πως ο Μέγας Θεοδόσιος παραχώρησε κατά κυριότητα τον ναό στην Αρχιεπισκοπή Θεσσαλονίκης επί Αρχιεπισκόπου Θεσ/νίκης Αγίου Α(σ)χολίου (379-384) και για 1250 περίπου χρόνια διατήρησε απρόσκοπτα την ιδιότητά του ως Ορθοδόξου ναού. Το 1590 μ.Χ. μετετράπη σε τζαμί από τους Οθωμανούς και ως τέτοιο παραμένει για 322 χρόνια. Το 1912 παύει η λειτουργία του ως τζαμί και επανεγκαινιάζεται λόγω βεβηλώσεως από τον τότε Μητροπολίτη Θεσ/νίκης Γεννάδιο. Το 1917 εκδίδονται δύο διατάγματα της προσωρινής κυβέρνησης της Θεσ/νίκης του Ελ. Βενιζέλου το ένα εκ των οποίων θεσπίζει την μουσειοποίηση του Ι. Ναού ως μουσείου ρωμαϊκών αρχαιοτήτων και το έτερο το ορίζει ως ιστορικώς διατηρητέο κτίσμα.
Την περίοδο 1950-1955 κάποιοι κύκλοι επισημαίνουν την σπουδαιότητα του ναού ως μνημείου και προσπαθούν να τον αποσπάσουν από την Μητρόπολη Θεσ/νίκης και να τον εντάξουν στην δικαιοδοσία της αρχαιολογικής υπηρεσίας προβαίνοντας στις εξής βεβηλώσεις: αφαιρούνται η Αγία Τράπεζα μαζί με τα λείψανα που κείτονταν εντός και που έκτοτε αγνοείται η τύχη τους και επετράπη η διεξαγωγή κοσμικών εκδηλώσεων εντός του ιερού χώρου (θεατρικές παραστάσεις κ.ά.).
Από την δεκαετία του ’90 ο ναός έχει μπει στο στόχαστρο της «Ελληνικής Εταιρείας για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» (βλ. http://ellet.gr/node/2) η οποία αξιώνει δυναμικά και με αφόρητες πιέσεις την αποκλειστική μνημειακή χρήση του ναού έναντι της λατρευτικής προβάλλοντας την εξής υποκριτική και αισχρή δικαιολογία «Η μετατροπή του σε χώρο λατρείας θα απαιτούσε την αλλαγή της φυσιογνωμίας του μνημείου, με τραγικές συνέπειες για την αυθεντικότητά του και την ίδια την υπόστασή του, τέτοια που ατράνταχτη μαρτυρία αποτελεί σήμερα ο ναός του Αγίου Δημητρίου». Δεν μας προσδιορίζουν όμως ποια είναι η φυσιογνωμία του μνημείου, το οποίο για πάνω από 12 αιώνες ήταν ορθόδοξος ναός;;!!Επίσης, από πού προκύπτει το ότι η λειτουργία του ως ναού παύει να τον καθιστά και μνημείο παράλληλα;;!!Τέλος, ποιες είναι ακριβώς οι τραγικές συνέπειες τις οποίες έχει υποστεί ο ναός του Αγίου Δημητρίου;;; Μήπως στοχοποιείται γιατί λειτουργεί ως Ορθόδοξος ναός αντί τζαμιού;; Γιατί απ΄ ότι φαίνεται αυτό τους καίει!!
Σημειωτέον ότι τα αρχικά κεφάλαια που επενδύθηκαν στην εν λόγω «ελληνική» εταιρεία προέρχονταν από εφοπλιστικές οικογένειες του εξωτερικού (οικογένειες Λιβανού, Ποταμιάνου, Χανδρή, Κουλουκουντή)…. Επίσης συνιστά παράρτημα της πανευρωπαϊκής ομοσπονδίας ονόματι «Εuropa Nostra» (https://www.europanostra.org/network/), η οποία συνεργάζεται στενά μεταξύ άλλων με την UNESCO (διοργανώτρια της συγκεκριμένης εκδήλωσης), την Ευρωπαϊκή ένωση και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο (https://en.wikipedia.org/wiki/Europa_Nostra). Ακόμα ο Αντιπρόεδρος του παραρτήματος της συγκεκριμένης εταιρείας στην Θεσ/νίκη, ο κ. Κονιόρδος Βασίλης, συμμετέχει στον συνδυασμό του Μπουτάρη ως σύμβουλος της 3ης Κοινότητας Θεσ/νίκης (http://www.prv2014thess.gr/candidate-items/koniordos/).
Νομίζω πως δεν χρειάζεται να επεκταθώ περισσότερο αναφορικά με τα συμφέροντα που υποκρύπτονται και διαπλέκονται αγαστώ τω τρόπω στην υπόθεση του συγκεκριμένου Ναού της Ροτόντα….
Ακολουθεί στο σχετικό άρθρο:
Την Ε’ Κυριακή των Νηστειών (02/04/2017) με την ανοχή του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης και με την παρουσία του Επισκόπου Αμορίου, ηγουμένου της Ι.Μ. των Βλατάδων και «τοποτηρητού» του Οικουμενικού Πατριάρχου στην Θεσσαλονίκη, έγινε στα πλαίσια διεθνούς συνεδρίου της UNESCO μουσική εκδήλωση στον αρχαιότερο Ναό της πόλεως.
Χωρίς ίχνος ντροπής οι τραγουδίστριες Ρεμπούτσικα και Πασπαλά, με συνοδεία δύο ανδρών, μετέτρεψαν τον πάνσεπτο Ναό σε ναόν ειδώλων. Με κραυγές και ουρλιαχτά και λικνιζόμενες, εδημιούργησαν ατμόσφαιρα βακχικών τελετών.
Η Ρεμπούτσικα παίζοντας βιολί και τρέχοντας στο κέντρο του Ναού προέτρεπε τους παρευρισκόμενους να την συνοδεύσουν με χειροκροτήματα. Πολλοί μάλιστα από αυτούς εσηκώθησαν όρθιοι και λικνιζόμενοι εχειροκροτούσαν με «ενθουσιασμό».
Στην πρώτη σειρά καθισμάτων απελάμβανον την βακχικήν τελετήν ο περιφερειάρχης Τζιτζικώστας, η Υπουργός Πολιτισμού, ηθοποιός Κονιόρδου, οι υφυπουργοί του αθέου Τσίπρα, Αμανατίδης, Τσαρουχά και Ζουράρις (υπέρμαχος των σοδομιτών). Την «εκλεκτή» παρέα συμπλήρωνε και ο Επίσκοπος Αμορίου που πέρυσι ελειτούργησε στον ιερό Ναό, ενώ εφέτος απελάμβανε, χειροκροτώντας μάλιστα μετά χαράς μεγάλης, την βδελυρή τελετή, αντιπροσωπεύοντας έτσι επαξίως τον προκαθήμενό του.

 

 

Ο Αμορίου εχοροστάτησε την Παρασκευή στον εορτάζοντα ναόν της Ζωοδόχου Πηγής Θεσσαλονίκης, του οποίου προΐσταται ο ηγούμενος της Ι.Μ. Αγίας Θεοδώρας, π. Βαρνάβας. Με αυτό τον τρόπο αμείβει η Μητρόπολη τους παραβάτες των Ιερών Κανόνων.

 

 

Κύριος υπεύθυνος για όλα αυτά είναι ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ο οποίος παραβαίνοντας θείους και ιερούς κανόνες αλλά και το ελληνικό σύνταγμα επιτρέπει με την πλήρη αδράνεια και αδιαφορία του, την συνεχή βεβήλωση του αρχαιοτάτου αυτού Ναού των Βαλκανίων. Το Ναό, που παραχώρησε στον άγιον Α(σ)χόλιο, Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης (379-384), ο Μέγας Θεοδόσιος.
«Εσκεμμένως» αγνοεί ο Μητροπολίτης, ότι άπαξ ναός, ες αεί ναός και ότι όσοι βεβηλώνουν ναούς έχουν κακό τέλος, σύμφωνα με τον Άγιο Συμεών, τον μυσταγωγό, Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης (1410-1429).
Xρύσα Πολίτη