ΣΥΝ ΟΣΕΣ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΤΟΥΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΛΛΑ Η ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΑΚΟΜΗ…
Άλλες οκτώ κρατικές επιχειρήσεις μεταβιβάζονται στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) του υπερταμείου. Πρόκειται για τις επιχειρήσεις Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ), Ελληνικές Αλυκές Α.Ε., ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε., Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ), Οργανισμός Κεντρικών Αγορών & Αλιείας Α.Ε. (ΟΚΑΑ), Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΚΑΘ), ΔΕΘ-Helexpo A.E., Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε. (ΚΑΕ) !!!
Σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο (άρθρο 81), οι προαναφερόμενες επιχειρήσεις ή οι συμμετοχές του Ελληνικού Δημοσίου σ’ αυτές, θα μεταβιβαστούν «αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα» στην ΕΔΗΣ, κατά την καταχώρηση της τελευταίας στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ).
Το ίδιο θα ισχύσει και για τις άλλες ΔΕΚΟ, για τις οποίες έχει αποφασιστεί παλαιότερα η μεταβίβασή τους στην ΕΔΗΣ, αλλά δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη. Πρόκειται για τις επιχειρήσεις που περιλήφθηκαν στα παραρτήματα Δ’ (ΟΑΣΑ, ΕΛΤΑ, ΟΑΚΑ, ΟΣΕ) και Ε’ (ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, Κτιριακές Υποδομές, ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό, ΔΕΗ) του ν. 4389/2016.
Επίσης το πολυνομοσχέδιο ορίζει ότι μεταβιβάζονται από το ΤΑΙΠΕΔ στην ΕΔΗΣ, τα δικαιώματα αξιοποίησης των 23 κρατικών αεροδρομίων (άρθρο 81). Σε ότι αφορά την αξιοποίηση της ακίνητης περιούσιας, το πολυνομοσχέδιο ικανοποιεί το προαπαιτούμενο για την δημιουργία ομάδας εργασίας που θα διαχειριστεί το Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας (ΜΑΠ) της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας (άρθρο 73). Η ομάδα εργασίας θα απαρτίζεται από στελέχη του ΥΠΟΙΚ, άλλων υπουργείων και στελεχών της ΕΤΑΔ, του ΤΑΙΠΕΔ και φυσικά του υπερταμείου, δηλαδή της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών & Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ).
Τέλος, για τον ΔΕΣΦΑ το άρθρο 103 ορίζει ότι θα πουληθεί το 66% μέχρι το τέλος του έτους, ενώ το υπόλοιπο 34% θα μεταβιβαστεί στο Ελληνικό Δημόσιο. Στο ίδιο άρθρο ορίζεται ότι ο αγοραστής ή τουλάχιστον ένα μέλος της κοινοπραξίας που θα αποκτήσει το 66% του ΔΕΣΦΑ, θα είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ENTSO-G).