Παραδέχτηκε ενώπιον δικαστηρίου του Μονάχου, όπου δικάζεται, ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Audi -θυγατρικής της Volkswagen- Ρούπερ Στάντλερ τις ευθύνες του στο Dieselgate, το σκάνδαλο της παραποίησης των εκπομπών καυσαερίων από ντιζελοκίνητα οχήματα, όπως ανακοίνωσε σήμερα η υπεράσπισή του.

Ο Ρούπερτ Στάντλερ λέει ότι «δέχτηκε» να διατεθούν προς πώληση οχήματα με μη εγκεκριμένα λογισμικά και ότι «παρέλειψε» να ενημερώσει σχετικά τους εταίρους της Volkswagen, σύμφωνα με τη σύντομη δήλωση που αναγνώστηκε από τη δικηγόρο Ουλρίκε Τόλε-Γκρολ.

Ο 60χρονος πρώην επικεφαλής της Audi είναι ο κύριος κατηγορούμενος στην πρώτη ποινική δίκη που άρχισε στη Γερμανία για το παγκόσμιο σκάνδαλο Dieselgate. Ερωτηθείς μετά την ανάγνωση της σύντομης δήλωσης της υπεράσπισής του, ο Ρούπερτ Στάντλερ επιβεβαίωσε με ένα «ναι» το κείμενο που ακούστηκε.

Σημειώνεται ότι ο Στάντλερ δικάζεται εδώ και δυόμισι χρόνια μαζί με άλλα πρώην στελέχη της Volkswagen και έως τώρα αρνούνταν τις κατηγορίες σε βάρος του. Όμως διαπραγματεύσεις με το δικαστήριο του Μονάχου άλλαξαν πριν από μερικές εβδομάδες τα δεδομένα: ο Στάντλερ δέχθηκε να δηλώσει ένοχος και, σε αντάλλαγμα για την πλήρη ομολογία του σχετικά με τις κατηγορίες, να του επιβληθεί ποινή λιγότερο βαριά από την κάθειρξη των δέκα ετών, με την οποία απειλούνταν.

Ο Στάντλερ, ο οποίος έχει σπουδάσει οικονομικά, δεν κατηγορείται ότι είναι αυτός που οργάνωσε την απάτη, αλλά ότι γνώριζε για την εγκατάσταση παράνομων λογισμικών και δεν έκανε τίποτε για να βάλει τέλος σ’ αυτή την πρακτική, συνεχίζοντας να υποστηρίζει την πώληση αυτοκινήτων με παραποιημένο λογισμικό.

Ο κατηγορούμενος εξέφρασε τη λύπη του για το γεγονός ότι δεν μπόρεσε να επιλύσει την κρίση στους κόλπους της Volkswagen που συνδέεται με τα παραποιημένα λογισμικά των κινητήρων και δέχθηκε κατά συνέπεια ότι φέρει την ποινική ευθύνη γι’ αυτό, σύμφωνα με τη συνήγορό του.

Το δικαστήριο αναμένεται να εκδώσει την ετυμηγορία του μέσα στον Ιούνιο. Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αναμένεται να καταδικαστεί σε ποινή φυλάκισης το πολύ δύο ετών με αναστολή και να πληρώσει πρόστιμο 1,1 εκατομμύριο ευρώ, εφόσον γίνει δεκτή η πρόταση του δικαστηρίου.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Volkswagen παραδέχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015 ότι εγκατέστησε σε 11 εκατ. οχήματα εταιρειών του ομίλου λογισμικά που τα κάνουν να εμφανίζονται στα εργαστηριακά τεστ ότι ρυπαίνουν λιγότερο απ’ ό,τι στην πραγματικότητα. Το Dieselgate προκάλεσε παγκόσμιο σκάνδαλο και κηλίδωσε τη φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.