Μεγάλη πρόοδο στις ηλεκτρονικές πληρωμές στην Ελλάδα διαπιστώνει ο Luca Martini, Partner, Head, EY-Parthenon CESA and EMEA Emerging Markets, όπως ανέφερε στην ομιλία του στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Μετά την πανδημία της Covid-19, όπως είπε, οι πληρωμές με μετρητά μειώθηκαν κατά το 1/3 τα τελευταία χρόνια.
Ως προς τις προοπτικές, σημείωσε ότι υπάρχει ένα θετικό και ένα αρνητικό στοιχείο: Το θετικό είναι η μεγάλη συμμετοχή στο ελληνικό ΑΕΠ του τουρισμού, όπου ένα υψηλό ποσοστό των πληρωμών, παγκοσμίως, πραγματοποιείται ηλεκτρονικά. Ενδεικτικά στην Ισπανία, το ποσοστό φτάνει το 75% και είναι ακόμη υψηλότερο μεταξύ των νέων.
Από την άλλη πλευρά, σημείο προς περαιτέρω βελτίωση είναι η χαμηλή διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, που δεν ξεπερνά το 8% των λιανικών πωλήσεων στη χώρα μας, έναντι 15% στην Ε.Ε. Στο σημείο αυτό, είναι σημαντικός ο ρόλος του Fintech και των τραπεζών γενικότερα, που μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Αναφερόμενος στη διεθνή εμπειρία και το τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να παρακολουθήσει τις εξελίξεις και να επιταχύνει τη διείσδυση των ηλεκτρονικών πληρωμών, ανέφερε αρχικά τον ρόλο της Πολιτείας, που μπορεί να δώσει ώθηση στην υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πληρωμών, αλλά και την καταλυτική επίδραση της τεχνολογίας που εξελίσσεται ραγδαία με νέες εφαρμογές που διευκολύνουν τις ηλεκτρονικές πληρωμές.
Τόνισε, ωστόσο, ότι, στο τέλος της ημέρας, κινητήρια δύναμη είναι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, στην οποία οι τράπεζες μπορούν να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ο ομιλητής αναφέρθηκε σε παραδείγματα χωρών όπως το Καζακστάν, αλλά και η Ισπανία, όπου τράπεζες έχουν επενδύσει στην τεχνολογία και έχουν δημιουργήσει εταιρείες e-commerce, κατακτώντας σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Αν ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο οι ελληνικές τράπεζες, οι προοπτικές για την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πληρωμών είναι εξαιρετικά θετικές.