Συνεχίζεται το «ράβε ξήλωνε» για το εθνικό απολυτήριο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μόλις δύο μήνες πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προσπαθούν, αλλά αναποτελεσματικά, να βάλουν όλα τα κομμάτια του παζλ στη θέση τους, προκειμένου να μπει τέλος στην αγωνία χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα υπάρξει καμία μεταβολή για το ερχόμενο σχολικό έτος 2017-2018 στην Α΄ Λυκείου, όπως διαβεβαίωσε ο Γεράσιμος Κουζέλης. Απώτερος στόχος είναι η πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος να γίνει το έτος 2019-2020, με τις αλλαγές να αρχίζουν από το 2018.

Η πρόταση του ΙΕΠ

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΕΠ, το ινστιτούτο προτείνει στο υπουργείο Παιδείας ένα -περίπλοκο στην αντίληψή του- σύστημα ποσόστωσης ανάμεσα στις ενδοσχολικές για το απολυτήριο και τις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το μείγμα της ποσόστωσης ανάμεσα στους δύο βαθμούς που θα καθορίζουν το απολυτήριο (μεγαλύτερη ποσόστωση των βαθμών των ενδοσχολικών) από αυτό που θα καθορίζει τον βαθμό εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ (μεγαλύτερη ποσόστωση πανελλαδικών) δεν έχει καθοριστεί ακόμα. Βέβαια, αυτό είναι μια πρόταση του ΙΕΠ που πρέπει να εγκριθεί από το υπουργείο Παιδείας.

Το προτεινόμενο από το ΙΕΠ σύστημα θα δίνει βάρος στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για όσους μαθητές επιθυμούν απλά τη λήψη του απολυτηρίου Λυκείου. Αντίθετα, οι μαθητές ο στόχος των οποίων θα είναι η εισαγωγή στα πανεπιστήμια θα συμμετέχουν σε εξέταση με χαρακτηριστικά πανελλαδικής οργάνωσης με κοινά θέματα, αποκλείοντας όμως τη μορφή της Τράπεζας Θεμάτων. Τα μαθήματα θα είναι τρία ή τέσσερα στον αριθμό, ανάλογα με τη φιλοσοφία της Σχολής ή Τμήματος. Το υποχρεωτικό θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και τα υπόλοιπα θα τα επιλέγουν οι μαθητές από μια λίστα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις επιθυμίες τους.

Στο μεταξύ, προχωράει η διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών για τα Θρησκευτικά, τις ξένες γλώσσες, αλλά και την Ιστορία, με στόχο, για το τελευταίο μάθημα, ο φάκελος μαθητή να είναι έτοιμος έως το τέλος του 2017.

Πηγή