Ευκλείδη: μια μυστηριώδη προσωπικότητα. Ελάχιστα γνωρίζουμε γι’ αυτόν, ωστόσο μέσα από ία «Στοιχεία» -το αθάνατο έργο του- από-καλύπτεται η παντοδύναμη μορφή του: ο μεγάλο$ μαχητή5, η ξεκάθαρη φωνή, το μέρος του δράματος όπου τα αντίθετα είναι για πάντα χωρισμένα, αλλά και πάλι άρρηκτα ενωμένα, συνεπή στην αίσθηση του συνεχού5.
Επί δύο χιλιετίες, η Γεωμετρία του Ευκλείδη παραμένει μνημείο ακατάρριπτο, όμως στα τέλη του 18ου αιώνα αρχίζουν να εμφανίζονται τα πρώτα σημεία «παραμόρφωσης».
Ο Γκάους, Ο Μπολιάι, ο Λομπατσέφσκι, ο Πουανκαρέ, ο Κλάιν -οι μαθηματικοί επαναστάτες της εποχής- «στέκονται στους ώμους» του Ευκλείδη και οραματίζονται νέες διαστάσει στον χώρο, νέες Γεωμετρίες. Η Ευκλείδεια Γεωμετρία γίνεται το χαϊδεμένο παιδί μιας οικογένειας, που το περιβάλλει η πιο παράξενη ομάδα συγγενών: η στοργική, διαχυτική Ελλειπτική Γεωμετρία η σκοτεινή, συνοφρυωμένη Υπερβολική Γεωμετρία- η διαυγής, σοφή Προβολική Γεωμετρία… και, με το πέρασμα του χρόνου, οι ανισόρροπες, πολύπλοκες Γεωμετρία των πολλών διαστάσεων.
Πέρα από τα Μαθηματικά, η μη-Ευκλείδεια Γεωμετρία σημαίνει επανάσταση στη σκέψη. Όσο αλλόκοτες κι αν φαντάζουν οι νέες Γεωμετρίες, τόσο γενεσιουργές είναι οι φιλοσοφικές θεωρίες που προκύπτουν από αυτές.
«Ο Βασιλιάς του Άπειρου Χώρου» είναι ένα βιβλίο-ραντεβού με έναν εκκεντρικό φιλόσοφο των μαθηματικών σε ένα παριζιάνικο Café. Κρυστάλλινα ποτήρια και μποτίλιε5 κόκκινο κρασί πάνω σ’ ένα παλαιωμένο τραπέζι, πυκνός καπνός από Gauloises, λυρισμός, φαντασία και αφαιρετική σκέψη. Με χιούμορ, ανθρωπιά και προκλητική διάθεση, ο Berlinski αφηγείται στον αναγνώστη του την ιστορία της Γεωμετρία, τις ιδέες και το έργο των μεγάλων μαθηματικών. Το ύφος του είναι ποιητικό, φιλοσοφημένο, επιτηδευμένο και ολοζώντανο. Τα λόγια του αποτίουν φόρο τιμής στον Ευκλείδη τον Μέγα.