Mετά από έρευνα το Facebook ενημέρωσε το αμερικάνικο κογκρέσο ότι πωλούσαν κατά λάθος διαφημιστικό χώρο σε Ρώσους, που τους χαρακτήρισαν ως πράκτορες, που επιζητούσαν να επηρεάσουν τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2016. Όπως είπαν τα στελέχη του Facebook κατάφεραν να ανιχνεύσουν ότι έλαβαν 100.000 δολάρια που προερχόταν από ψεύτικους Ρώσικους λογαριασμούς
Ο Υπεύθυνος Ασφαλείας του Facebook Άλεξ Στάμος γράφει το secnews.gr, δημοσίευσε μια επίσημη δήλωση που περιγράφει λεπτομερώς τη διαδικασία της έρευνας: “Κατά την εξέταση των διαφημίσεων που διαθέσαμε, έχουμε βρει περίπου 100.000 δολάρια σε δαπάνες διαφημίσεων από τον Ιούνιο του 2015 έως τον Μάιο του 2017 – που σχετίζονται με περίπου 3.000 διαφημίσεις – που συνδέονται με περίπου 470 ανυπόστατους λογαριασμούς και σελίδες που παραβιάζουν τις πολιτικές μας. Η ανάλυσή μας υποδεικνύει ότι αυτοί οι λογαριασμοί και οι Σελίδες συνδέονταν μεταξύ τους και πιθανώς λειτουργούσαν από την Ρωσία.”
Αν και οι διαφημίσεις δεν υποστήριζαν κάποιον από τους δύο υποψήφιους, ο Στάμος αναφέρει ότι η πλειοψηφία των διαφημίσεων επικεντρώθηκε σε αμφιλεγόμενα ζητήματα ψηφοφόρων, όπως ο έλεγχος των όπλων, η άμβλωση και τα… δικαιώματα των LGBTQ κλπ κλπ.
Οι ανακριτές του Κογκρέσου και ο ειδικός σύμβουλος Robert Mueller εξετάζουν τις Ρωσικές παρεμβάσεις στις εκλογές και οι εκπρόσωποι του Facebook συνεργάζονται με τις Αρχές για να αποκαλύψουν τα βάθη της εμπλοκής του Κρεμλίνου, προσθέτοντας μία ακόμη σελίδα στην διαμάχη των δύο χωρών.