Στην αποδοχή του βασικού σκέλους της πρότασης του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, έχει καταλήξει το υπουργείο Υποδομών, για πλήρη υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, από το ύψος της οδού Κανελλοπούλου (σ.σ. με εναλλακτικές λίγο πριν ή λίγο μετά τον δρόμο), μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό Αγίου Ανδρέα με τη μέθοδο cut&cover και από εκεί επίγεια διέλευση μέχρι το νέο λιμάνι από την υπάρχουσα χάραξη.
Διασταυρωμένες πληροφορίες της «ΠτΚ», αναφέρουν ότι αυτή την περίοδο, στο υπουργείο Υποδομών επικρατεί έντονη κινητικότητα, ώστε να προσδιοριστει το επιπλέον κόστος αυτής της λύσης, το οποίο κατά το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, θα ανέρχεται για το τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι τον σταθμό Αγίου Διονυσίου, σε 75 εκ. ευρώ, δηλ. αυξημένο κατά 23,5 εκ. ευρώ από τη λύση της επιφανειακής διέλευσης. Σύμφωνα με το ΤΕΕ, η πόλη της Πάτρας δύναται να έχει υπόγεια διέλευση του σιδηρόδρομού της, σε αρκετά μεγαλύτερο τμήμα από το προτεινόμενο, με μικρή διαφοροποίηση στον μέγιστο προτεινόμενο προϋπολογισμό των προσκομισθέντων στον Δήμο προτάσεων.
Δύναται να έχει υπογειοποιημένη γραμμή σιδηροδρόμου υπεραστικού και προαστιακού από την περιοχή της οδού Κανελλοπούλου μέχρι και την περιοχή του σταθμού Αγίου Ανδρέα, εξαλείφοντας όλα τα προβλήματα που θα δημιουργούσε η επίγεια διέλευση διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα πλήρους ανάπλασης του χώρου που καταλαμβάνει η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή, προσφέροντας ανάσα σε μια περιοχή ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη αλλά και παρέχοντας πλήρη πρόσβαση της πόλης της Πάτρας προς τη θάλασσα.
Το ΤΕΕ αναφέρει ότι το επιπλέον κόστος «αποσβένεται» από τα τεράστια οφέλη για την πόλη της Πάτρας, γιατί εξασφαλίζεται ένα μεγάλο τμήμα υπογειοποίησης του σιδηροδρόμου στην πόλη, διασφαλίζεται η απρόσκοπτη διέλευση των οχημάτων και των πεζών σε όλες τις κάθετες οδούς, δίνεται η δυνατότητα συνένωσης της πόλης μεταξύ ανάντι και κατάντι της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής από την περιοχή της οδού Κανελλοπούλου μέχρι και τον ΣΣ Αγ. Ανδρέα, δίνεται η δυνατότητα ανάπλασης του τοπίου στις περιοχές κατάργησης της επίγειας όδευσης, δεν επηρεάζεται η φυσιογνωμία του Νότιου Πάρκου και ο σχεδιασμός του ΟΛΠΑ για το εμπορευματικό και την εγκατάσταση φυσικού αερίου LNG, ενώ ενεργοποιούνται οι εγκαταστάσεις της Πειραϊκής- Πατραϊκής και του σταθμού Αγ. Ανδρέα.
Επιπλέον, το ΤΕΕ σημειώνει ότι στην περίπτωση επιλογής διέλευσης της γραμμής μέσω ανάδυσης εντός του υφιστάμενου Σιδηροδρομικού Σταθμού Αγίου Ανδρέα και στη συνέχεια επίγειας πορείας, μονής γραμμής επάνω στην υφιστάμενη χάραξη, μέχρι την περιοχή της Πειραϊκής –Πατραϊκής και από εκεί διαγώνιας προσέγγισης στο λιμάνι, στην περιοχή του εμπορευματικού τμήματος, θα πρέπει να λάβει χώρα τροποποίηση των υφισταμένων περιβαλλοντικών όρων.