Ποιος, λοιπόν, μπορεί να αγνοήσει την ελληνική διείσδυσιν εις την Παλαιστίνην, τους Λαούς της Θαλάσσης, την προέλευσιν και εκείθεν εγκατάστασιν των Φιλισταίων και τα συγκλονιστικά στοιχεία, που έρχονται καθημερινώς εις το φως της δημοσιότητος για την πολιτιστικήν προσφοράν των Ελλήνων εις τα μέρη που εγεννήθη ο Χριστός;

Συνέχεια από το προηγούμενο

β) Η ελληνική διείσδυσις εις την Παλαιστίνην. Χωρίς αμφιβολίαν, το «προζύμι» της πολιτιστικής εξελίξεως εις την Παλαιστίνην δεν ήταν άλλο παρά μονάχα το ελληνικό στοιχείο.

Ο Καθηγητής της Ιστορίας της Επιστήμης, Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος, δίνει, ίσως, την πιο συγκλονιστικήν απάντησιν μ’ ένα χάρτην, εις τον οποίον εμφανίζει, κατά την εποχήν του Ι. Χριστού, τουλάχιστον 115 αρχαίες ελληνικές πόλεις που υπήρχαν εις την Παλαιστίνην.

Πολλές από αυτές, μάλιστα, υπήρχαν πολύ πριν οι Εβραίοι, εγκατασταθούν εις τα μέρη αυτά μετά την έξοδό τους από την Αίγυπτο. Και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι, ενώ είχαν την δυνατότητα να κατευθυνθούν μέσα από την ιουδαϊκήν έρημον εις την γην της Χαναάν, για να αποφύγουν τα μέρη αυτά, που ήσαν οι Φιλισταίοι, άλλαξαν πορείαν και εκινήθησαν δεξιόθεν της Νεκράς Θαλάσσης για να καταλήξουν εις τον τόπον που επιθυμούσαν!20

Ποιος, λοιπόν, μπορεί να αγνοήσει την ελληνική διείσδυσιν εις την Παλαιστίνην, τους Λαούς της Θαλάσσης, την προέλευσιν και εκείθεν εγκατάστασιν των Φιλισταίων και τα συγκλονιστικά στοιχεία, που έρχονται καθημερινώς εις το φως της δημοσιότητος για την πολιτιστικήν προσφοράν των Ελλήνων εις τα μέρη που εγεννήθη ο Χριστός;

γ) Η προσδοκία του Αναμενόμενου Μεσσία. Οι προρρήσεις αρχαίων ελληνικών θεοτήτων, οι προφητείες των Αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, οι διορατικότητες των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, αλλά και των προφητών της Παλαιάς Διαθήκης, δεν μπορούν να αγνοηθούν εις το εν λόγω βιβλίο. Ο ίδιος ο Σωκράτης, κατά την Απολογίαν του, απευθυνόμενος εις τους δικαστές είχε προφητεύσει: «… τον λοιπόν βίον καθεύδοντες διατελοίτε αν, ει μη τινα άλλον ο θεός υμίν επιπέμψειεν κηδόμενος υμών.».21

Οι συγκλονιστικές προφητείες της Σιβύλλης της Κυμαίας, του Σόλωνος, του Αριστοτέλους, του Θουκυδίδου, του Αισχύλου (δια του Προμηθέως), αλλά και πλήθους άλλων Αρχαίων Ελλήνων, για τον Ερχομόν του Κυρίου, δεν μπορούσαν να αγνοηθούν εις το βιβλίο αυτό, την στιγμήν, κατά την οποίαν ούτε η Εκκλησία μας θέλησε να αποσιωπήση το γεγονός αυτό. Τουναντίον μάλιστα!…

Εις την Μονήν Φιλανθρωπηνών της νήσου των Ιωαννίνων, εις τον νότιον εξωνάρθηκα και εις τον νότιον και δυτικόν τοίχον, απεικονίζονται οι Αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι: (κατεστραμμένη μορφή), 22, Πλάτων, Απολλώνιος ο Τυανεύς, Σόλων 23 ο Αθηναίος, Αριστοτέλης, Πλούταρχος, Θουκυδίδης, Χίλων ο Λακεδαιμόνιος.

Το κείμενο που συνοδεύει την τοιχογραφίαν της ως άνω Μονής με τους επτά Έλληνες σοφούς έχει ως εξής: «[ Άνδρες] Έλληνες περί της θείας έναν(θρω)πίσεως Χ(ριστο)ύ του Θ(εο)ύ ημών και περί των Ζ΄ Χρησμών… Επτά φιλόσοφοι εν δόμω τινί/ των Αθηναίων προς αλλήλους συνεδριάσαντες λόγον σοφώτατον και απόρρητον κεκινήκασιν περί της παρουσίας Χ(ριστο)ύ του Θ(εο)ύ ημών Απολλώνιος και Σόλων, Θουκυδ(ίδης), Πλάτ(ων), Πλούταρχος, Αριστοτέλης, Χίλων.».24

Όταν, λοιπόν, η ίδια η Εκκλησία μας όχι μόνο δεν αγνοεί τους Αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, αναφερόμενη μάλιστα εις τους χρησμούς αυτών, 25 άλλα και τους προβάλλει με τόσο θριαμβικόν τρόπον, όπως, βεβαίως, και τους προφήτες της Βίβλου, είναι δυνατόν να αποστρέψωμεν τους οφθαλμούς μας από ένα τέτοιο συγκλονιστικό κεφάλαιο; Όχι δα…

Η συνέχεια στο επόμενο…

Με σεβασμό και τιμή

ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΝ. ΣΑΚΚΕΤΟΣ

ΠΗΓΗ