Εκπληκτικές είναι, ασφαλώς, οι ομοιότητες του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού. Κι όταν ομιλούμε για ομοιότητες δεν εννοούμε ταυτοσημίες ή ταυτοπροσωπίες. Το αρχαίο ελληνικό Θέατρο και η σημερινή χριστιανική Εκκλησία έχουν καταπληκτικές ομοιότητες όσο αφορά τουλάχιστον ωρισμένα τελετουργικά στοιχεία.
Κατά πάσαν πιθανότητα, πολλά λατρευτικά στοιχεία έχουν αλιευθή και μέσα από τα Ελευσίνια Μυστήρια26 ή από άλλα Μυστήρια των Αρχαίων Ελλήνων (Δελφικά κ.λ.π.)

Συνέχεια από το προηγούμενο…

δ) Ομοιότητες Ελληνισμού – Χριστιανισμού: Ο μονοθεϊσμός των Αρχαίων Ελλήνων, τα ιστορικά γεγονότα, αλλά και τα προχριστιανικά σύμβολα, όπως ο σταυρός, δεν μπορούν να «λάμψουν δια της απουσίας των» εις ένα βιβλίο που έχει σχέσιν με την καταγωγήν, την γλώσσαν και την γραφήν του Ιησού Χριστού και τούτο διότι απετέλεσαν το ελληνικό υπόβαθρο για την επικράτηση του Χριστιανισμού.

Η περί ενιαίας Αρχής του παντός θρησκευτική έννοια («εις και μόνος ούτος θεός» λέει η ορφική θεολογία), η ιστορική καταγραφή από άλλους πανεπιστημιακούς, όπως ο Λεωνίδας Ιω, Φιλιππίδης κ.α., η διαφορά ορφικού και καθαρού μονοθεϊσμού, που αναπτύσσεται εις το βιβλίο αυτό, η ερμηνεία του ονόματος «Ζευς», η ερμηνεία των όρων «Ζευς- Δευς» ή «Ζευς- Φως» κ.λ.π. είναι στοιχεία όχι μόνον φιλολογικής και θεολογικής, αλλά και ιστορικής ερεύνης.

Εκπληκτικές είναι, ασφαλώς, οι ομοιότητες του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού. Κι όταν ομιλούμε για ομοιότητες δεν εννοούμε ταυτοσημίες ή ταυτοπροσωπίες. Το αρχαίο ελληνικό Θέατρο και η σημερινή χριστιανική Εκκλησία έχουν καταπληκτικές ομοιότητες όσο αφορά τουλάχιστον ωρισμένα τελετουργικά στοιχεία. Κατά πάσαν πιθανότητα, πολλά λατρευτικά στοιχεία έχουν αλιευθή και μέσα από τα Ελευσίνια Μυστήρια26 ή από άλλα Μυστήρια των Αρχαίων Ελλήνων (Δελφικά κ.λ.π.)

Αλλά δεν είναι μόνον αυτά. Σημαντικά ιστορικά γεγονότα που σηματοδότησαν όχι μόνον την θρησκευτικήν αλλά και την παγκόσμιον ιστορίαν, κατεγράφησαν εις τις «δέλτους» της Βίβλου αλλά και της αρχαίας Ελληνικής ιστορίας. Ο Μέγας Αλέξανδρος, επί παραδείγματι, πόσες φορές αναφέρεται μέσα εις την Παλαιάν Διαθήκην; Πολλές. Κι όμως, ουδείς άλλος ομιλεί, πέραν, ίσως του Μητροπολίτου Ζιχνών και Νευροκοπίου Σπυρίδωνος, που έκανε και ειδικόν χάρτην τον οποίον μνημονεύομεν εις το βιβλίον αυτό, αποδεικνύοντας για μίαν ακόμη φοράν πόσο χρήσιμη είναι η διδασκαλία της Παλαιάς Διαθήκης.

Δεν λησμονούμε, ασφαλώς και τον πρώην υπουργόν Βορείου Ελλάδος κ. Νικ. Μάρτη, ο οποίος συνέγραψε και ειδικό βιβλίο για τον Μέγαν Αλέξανδρον με την ευκαιρίαν του Σκοπιανού ζητήματος ή και κάποιους άλλους, οι οποίοι μετρώνται εις τα δάκτυλα της μιας χειρός. Και ενώ οι πάντες ομιλούν περί του όντως συγκλονιστικού ιστορικού γεγονότος της διαβάσεως της Ερυθράς θαλάσσης υπό του Μωϋσέως, ποιος αλήθεια ομιλεί περί μιας άλλης παρόμοιας διαβάσεως που έγινε από τον Μέγαν Αλέξανδρον, ως θεϊκό σημάδι, εις το ακρωτήριο των «Χελιδονιών» εις την ακτήν της Παμφυλίας, κοντά εις την Αττάλειαν της Μικράς Ασίας, που αναφέρει ο Αρριανός;27

Και ποιος διαφωνεί για το ελληνικό υπόβαθρο του Χριστιανισμού, που τόσο λεπτομερώς περιγράφει σε σχετικό βιβλίο του ο άλλοτε Μητροπολίτης Πισιδίας, Μεθόδιος Φούγιας; 28

Η Μετάφρασις των Εβδομήκοντα (Ο΄), τα προχριστιανικά σύμβολα (σταυρόσχημα ειδώλια, φωτοστέφανα κ.λ.π.) αλλά και τόσα άλλα στοιχεία δεν αποτελούν το υπόβαθρο για να πατήση το πόδι του ο Χριστιανισμός; Αυτός ήταν και ο λόγος που εθεώρησα σκόπιμο να καταχωρίσω αυτούσια τα άρθρα και τα ρεπορτάζ διαφόρων Ελλήνων δημοσιογράφων- ερευνητών μέσα εις το βιβλίο αυτό, πέραν της δημοσιογραφικής δεοντολογίας που επιβάλλει την μη αλλοίωσιν ή παρερμηνείαν των κειμένων των συντακτών:
«Από τον Ορφέα ως τον κεχρισμένο», «Θεότητες και άγιοι, ειδωλολάτρες και χριστιανοί», «Ολυμπιάς: Ιέρεια του Διονύσου, Παναγία των Μακεδόνων», «Ο Μέγας Αλέξανδρος πρόδρομος της διαδόσεως του χριστιανισμού», «Η θρησκευτική πολιτική του Μ. Αλεξάνδρου – προλείανσις εδάφους ελεύσεως του Κυρίου», «Καντήλια στην προτομή του θείου Πλάτωνα», «τα χειρόγραφα της Νεκράς Θαλάσσης και το «Τάγμα» των Εσσαίων», ή «Ο Ιερός Ναός της Αγίας Φωτεινής» εις την αρχαίαν Μαντινείαν, ο οποίος, με την ελληνοπρεπεστάτην αγιογράφησιν του προκάλεσε τον διχασμό των κατοίκων της περιοχής, όλα αυτά δεν υποδηλώνουν, παρά μονάχα το γεγονός ότι οι ομοιότητες Ελληνισμού και Χριστιανισμού απετέλεσαν το πνευματικό υπόβαθρο εις το οποίο εστηρίχθη ο Χριστιανισμός για την καθιέρωσιν και διάδοσιν του εις τον ελληνικόν και παγκόσμιον χώρον.

Η συνέχεια στο επόμενο…

Με σεβασμό και τιμή

ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΝ. ΣΑΚΚΕΤΟΣ

ΠΗΓΗ