H διαμάχη των ακτοπλοϊκών εταιρειών, με αιχμή του δόρατος τα συμβατικά και τα ταχύπλοα πλοία και τα μερίδια των δρομολογίων από τη Ραφήνα στις Κυκλάδες, κορυφώθηκε και πάλι με αφορμή τη συζήτηση στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) για τον καθορισμό των ετήσιων δρομολογίων που πρέπει να ξεκινήσουν από 1η Νοεμβρίου.
Η συνεδρίαση του ΣΑΣ, που έγινε την Παρασκευή, διεξήχθη κάτω από ιδιαίτερα φορτισμένο κλίμα, καθώς οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών με συμβατικά πλοία ήρθαν σε πλήρη αντιπαράθεση με τους εκπροσώπους των εταιρειών με τα ταχύπλοα. Για τον λόγο αυτό το ΣΑΣ δεν γνωμοδότησε και θα συνεδριάσει εκτάκτως την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου προκειμένου να συζητήσει εκ νέου το θέμα της Ραφήνας.
Το μεγάλο πρόβλημα για τις εταιρείες είναι τα πρωινά δρομολόγια μεταξύ 7-8 που αναχωρούν από τη Ραφήνα για τα νησιά των Κυκλάδων, καθώς οι θέσεις πρόσδεσης στο λιμάνι είναι 7, ενώ τα πλοία που αναχωρούν τις συγκεκριμένες ώρες είναι τουλάχιστον 10. Ενδεικτικές του κλίματος που έχει διαμορφωθεί, το οποίο επικράτησε και στο ΣΑΣ, είναι οι τοποθετήσεις των εκπροσώπων των εταιρειών.
Ο Δημήτρης Τσούμας, εκπρόσωπος της εταιρείας «Fast Ferries» (τρία συμβατικά πλοία), ανέφερε ότι πρέπει να πάρουν τα δρομολόγια που έχουν ζητήσει, πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στα συμβατικά πλοία, γιατί εάν δεν υπήρχαν αυτά, σήμερα θα «πηγαίναμε για επιδότηση της γραμμής» και πρόσθεσε πως όλη αυτή η τρέλα που επικρατεί στο λιμάνι της Ραφήνας στο τέλος θα είναι εις βάρος του καταναλωτή.
Ο Γιώργος Στεφάνου, εκπρόσωπος της «Gold Star Ferries» (δύο συμβατικά πλοία και ένα ταχύπλοο), εκτίμησε ότι τα επόμενα χρόνια η γραμμή θα μετατραπεί σε άγονη, καθώς δεν γνωρίζει εάν οι εταιρείες που έχουν συμβατικά πλοία θα αντέξουν και το πιθανότερο είναι να οδηγηθούν σε οικονομικό μαρασμό.
Υποστήριξε ότι η Πολιτεία πρέπει να εγκρίνει πρώτα τα δρομολόγια των συμβατικών και μετά των ταχύπλοων, καθώς τα συμβατικά είναι αυτά που εξυπηρετούν τη γραμμή όλο τον χρόνο και τον χειμώνα και όχι τα ταχύπλοα αφού αυτά δραστηριοποιούνται μόνο τη θερινή περίοδο. «Ερχονται 4 μήνες τον χρόνο να τα αρπάξουν άγρια και μετά φεύγουν» συμπλήρωσε εκνευρισμένος.
Για κλίμα απειλών και εκφοβισμού των τοπικών κοινωνιών που διαμορφώνουν οι εκπρόσωποι των εταιρειών με τα συμβατικά πλοία, έκανε λόγο ο εκπρόσωπος της «Seajets» (τέσσερα ταχύπλοα) Μάριος Ηλιόπουλος, λέγοντας ότι προσπαθούν να μπλοκάρουν τη δρομολόγηση των ταχύπλοων και στη συνέχεια θα αποδρομολογήσουν αυτά που ζητούν σήμερα. Επισήμανε ότι αυτό που ενδιαφέρει το κράτος είναι η ανάπτυξη και πως στην Τήνο αυξήθηκε ο τουρισμός λόγω της δρομολόγησης του Terajet (ταχύπλοο).
Εκκληση προς τους εκπροσώπους των εταιρειών να βρουν λύσεις μεταξύ τους και να ρυθμίσουν τα δρομολόγιά τους έκαναν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας και προεδρεύων του ΣΑΣ Διονύσης Καλαματιανός, όπως και ο πρόεδρος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης.