Δύο σοβαρά προβλήματα που απασχολούσαν μεγάλο χρονικό διάστημα τις υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και αφορούσαν τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Ιθάκης με την Πάτρα και των Κυθήρων με τον Πειραιά βρήκαν λύση και οι κάτοικοι, όπως και οι φορείς των δυο νησιών έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν.
Μετά από τεράστιες δυσκολίες, πισωγυρίσματα, πλούσιο παρασκήνιο, γραφειοκρατικά αγκάθια, μαραθώνιες συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), την περασμένη εβδομάδα οι δύο ακτοπλοϊκές γραμμές που είχαν σταματήσει να εκτελούνται, από το 2013 η Πάτρα-Ιθάκη και από τον Ιούνιο του 2017 η Πειραιάς-Κύθηρα, ξαναζωντανεύουν.
Ηδη την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου στις 2 το μεσημέρι το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «ΙΟΝΙΣ» της εταιρείας «ΑΒΛΕΜΩΝΑΣ Ν.Ε.», που δραστηριοποιείται και στην τοπική γραμμή Κυθήρων-Γυθείου με το πλοίο «Πορφυρούσα» και πλέον κυριαρχεί στις γραμμές των Κυθήρων, σήκωσε άγκυρα από το λιμάνι του Πειραιά εκτελώντας το πρώτο του επιδοτούμενο δρομολόγιο Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος.
Για να γίνει αυτό χρειάστηκαν πέντε ολόκληροι μήνες και ένα καλοκαίρι χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, δύο άγονοι διαγωνισμοί από το ΣΑΣ, ένας δυνατός αγώνας από τη δημοτική αρχή των Κυθήρων αλλά και από την αντιπεριφέρεια Νήσων, επιστολές και παραστάσεις διαμαρτυρίας.
Ετσι το βράδυ της Παρασκευής εκτυλίχτηκαν στο λιμάνι των Κυθήρων συγκινητικές στιγμές, καθώς κάτοικοι μ’ ένα τεράστιο πανό που έγραφε «Καλωσόρισες» υποδέχτηκαν το «ΙΟΝΙΣ».
Το δρομολόγιο θα εκτελείται πλέον κάθε Τρίτη και Παρασκευή και η αρχική του σύμβαση είναι για τρεις μήνες, διάστημα μέσα στο οποίο θα γίνει και ο διαγωνισμός για όλη τη δρομολογιακή περίοδο μέχρι 31/10/2018.
Υπενθυμίζεται ότι τη γραμμή εκτελούσε μέχρι τον Ιούνιο του 2017 το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ, το οποίο λόγω σοβαρής μηχανικής βλάβης αποσύρθηκε και ένα μήνα μετά βάσει του νόμου το υπουργείο κήρυξε έκπτωτη την εταιρεία.
Το «ΙΟΝΙΣ», που αγοράστηκε από την εταιρεία «ΑΒΛΕΜΩΝΑΣ Ν.Ε.» τον Ιούλιο του 2017, ξεκίνησε να ναυπηγείται το 1968 αλλά λόγω προβλημάτων η ναυπήγησή του σταμάτησε και ολοκληρώθηκε το 1977 σε ναυπηγείο στην Ελευσίνα.
Στις 22 Αυγούστου 2017 οδηγήθηκε στο Ναυπηγείο Χαλκίτη στο Πέραμα, όπου έγιναν εκτεταμένες επισκευές, μετασκευές και επιθεωρήσεις.
Το υπουργείο προχώρησε σε αύξηση της επιδότησης της άγονης γραμμής προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα.
Ιθάκη
Την Τετάρτη 1η Νοεμβρίου η Ιθάκη θα επανασυνδεθεί ακτοπλοϊκά με την Πάτρα μετά από 4 χρόνια, καθώς την περασμένη Πέμπτη 26 Οκτωβρίου η εμπλοκή που είχε παρουσιαστεί στην πρόταση της «Kefαllonian Lines» να αναλάβει το δρομολόγιο Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη ξεπεράστηκε με παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας.
Οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή («Kefallonian Lines» και «Ionian Group») συνυπέγραψαν το σχετικό πρακτικό αποδοχής των τροποποιήσεων στα δρομολόγια που πρότεινε ο Π. Κουρουμπλής.
Η διαφωνία των δύο εταιρειών αφορούσε τις ώρες των δρομολογίων στην Κυλλήνη και στον Πόρο.
Με πρόταση του Π. Κουρουμπλή η «Ionian Group» θα αναχωρεί στις 15.30 από τον Πόρο Κεφαλονιάς και η «Kefallonian Lines» θα αναχωρεί από το ίδιο λιμάνι στις 17.15.