ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Από το γραφείο τύπου του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος δόθηκε στη δημοσιότητα το ακόλουθο ενημερωτικό δελτίο:
Ο Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος και ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος, ασκώντας τον αναγκαίο κοινοβουλευτικό έλεγχο, και με αφορμή δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, που κάνουν λόγο για κίνδυνο επιστροφής ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, λόγω της καθυστέρησης της αποπεράτωσης των σιδηροδρομικών έργων, αλλά και πληρωμή ρητρών στους Ιταλούς της Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, που αγόρασε πρόσφατα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατέθεσε σχετική Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη.
Στην Ερώτησή του. ο Χριστιανοδημοκράτης βουλευτής, υπενθυμίζει στον κ. Σπίρτζη τις επανειλημμένες κοινοβουλευτικές του παρεμβάσεις, με τις οποίες του κατήγγελλε, ότι, λόγω των συστηματικών και σκανδαλωδών μεθοδεύσεων των αρμοδίων της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, που έχουν σαν συνέπεια να καθυστερεί εδώ και χρόνια η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων, τα οποία συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε., υπάρχει μεγάλος κίνδυνος επιστροφής της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.
Επίσης, ο κ. Νικολόπουλος στην Ερώτησή του καυτηριάζει την τακτική του ο κ. Σπίρτζη να μην απαντά, όπως το Σύνταγμα, οι Νόμοι και το άρθρο 127 του Κανονισμού της Βουλής επιβάλλουν, στις κοινοβουλευτικές του παρεμβάσεις ή να του διαβιβάζει απλώς «απαντήσεις» των υπόλογων υπηρεσιών του.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στη νέα κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο κ. Νικολόπουλος, η τακτική αυτή του κ. Σπίρτζη είχε σαν αποτέλεσμα να αποθρασυνθούν στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ, η οποία, αντί να επικεντρώσει τις προσπάθειές της στην ολοκλήρωση των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη ή υπό δημοπράτηση στο βασικό σιδηροδρομικό άξονα, προωθεί «φαραωνικά έργα», όπως η διασύνδεση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο με τη Σφίγγα, που διαχρονικά αποτελεί συνεχή επιδίωξη των «εθνικών εργολάβων»” που δεν κατάφεραν ούτε επί της παντοδυναμίας της Νταβατζηδοκρατίας , και αναθέτει προκλητικά και αχρείαστα απ’ ευθείας στους «εθνικούς εργολάβους» εργασίες, των οποίων το μεγαλύτερο μέρος έχει εκτελεστεί, στα πλαίσια της διαλυθείσας σύμβασης 994/2005 του ΟΣΕ.
Και καταλήγοντας ο Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος, απευθυνόμενος στον κ. Σπίρτζη, αναφέρει τα εξής:
Όπως αντιλαμβάνεστε, κύριε υπουργέ, αν αληθεύουν τα όσα αναφέρουν τα παραπάνω δημοσιεύματα, οι ευθύνες σας είναι τεράστιες, αφού, όχι μόνο δεν λάβατε κανένα μέτρο για να αποτραπεί, όπως σας καταγγείλαμε επανειλημμένως, ο κίνδυνος επιστροφής της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, λόγω της καθυστέρησης της αποπεράτωσης των σιδηροδρομικών έργων, αλλά επιτρέψατε να περιληφθούν στη σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie Dello Stato ρήτρες, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν σε περίπτωση που τα έργα στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν ολοκληρωθούν έως τα τέλη Ιανουαρίου του 2018, όπως είναι δυστυχώς βέβαιο ότι θα συμβεί.
Τα ερωτήματα που απευθύνει στην Ερώτησή του ο Νίκος Νικολόπουλος προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών είναι τα ακόλουθα:
1) Γιατί, παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες μας, δεν λάβατε κανένα μέτρο για να αποτραπεί ο κίνδυνος επιστροφής της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, λόγω της καθυστέρησης της αποπεράτωσης των σιδηροδρομικών έργων;
2) Ποιος είναι ο λόγος που εμπιστευθήκατε κι εσείς, όπως και οι προκάτοχοί σας, ένα κατεστημένο στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ, που ευθύνεται για τις τεράστιες καθυστερήσεις των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου και για όλα τα μεγάλα σκάνδαλα που έχουν γίνει στο χώρο του ΟΣΕ και ερευνώνται από τη Δικαιοσύνη;
3) Γιατί διατηρήσατε στις θέσεις τους στελέχη του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που κατηγορούνται σε βαθμό κακουργήματος για σκάνδαλα που εξυπηρετούσαν τα συμφέροντα των «εθνικών εργολάβων»; Δεν αντιληφθήκατε, ότι αυτό εγκυμονούσε τεράστιους κινδύνους στη διαχείριση των έργων και προξενούσε περαιτέρω καθυστερήσεις στην αποπεράτωση των έργων;
4) Ποια έργα κινδυνεύουν με επιστροφή της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, λόγω της καθυστέρησης της αποπεράτωσής τους; Πότε θα τελεσιδικήσει αυτό το οδυνηρό για τα δημόσια οικονομικά ενδεχόμενο;
5) Αληθεύουν οι πληροφορίες των δυο(2) παραπάνω δημοσιευμάτων, ότι στη σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie Dello Stato περιλαμβάνονται ρήτρες, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν σε περίπτωση που τα έργα στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν ολοκληρωθούν έως τα τέλη Ιανουαρίου του 2018; Αν ναι, γιατί επιτρέψατε να περιληφθούν στην εν λόγω σύμβαση τέτοιες ρήτρες, όταν γνωρίζετε ότι ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ δεν πρόκειται, όπως προκύπτει από τα μέχρι σήμερα πεπραγμένα τους, να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους για την ολοκλήρωση των έργων στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου του 2018;
6) Θα μας απαντήσετε ευθέως στα παραπάνω ή θα μας διαβιβάσετε και πάλι «απαντήσεις» των υπόλογων υπηρεσιών σας;