ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ;;;
Για μια ακόμη φορά το πολιτικό σύστημα με λάθη, αδράνειες και παραλείψεις(με αποτέλεσμα τη μείωση της αξίας των αεροσκαφών και ενώ στοίχιζαν σε όλους μας περίπου 1.000.000€/χρόνο για συντήρηση) οδήγησαν τελικά σε ξεπούλημα δημόσια περιουσία !!!
Να θυμίσουμε ότι το 2012 τα 2 άλλα airbus είχαν πουληθεί έναντι 20.000.000 ευρώ σε αμερικανική εταιρεία που τα ήθελε για να πάρει μόνο τους κινητήρες τους !!!

Τα δύο Airbus της Ολυμπιακής πωλήθηκαν και πέταξαν για Καζακστάν

Την τελευταία τους πτήση με τα ελληνικά χρώματα της πάλαι ποτέ κρατικής Ολυμπιακής πραγματοποίησαν τα δύο Airbus A340-300 που παροπλίστηκαν τον Σεπτέμβριο του 2009. Παρά τις περί του αντιθέτου πληροφορίες για ανακύκλωση των υλικών τους, αμφότερα τα αεροπλάνα, που την προηγούμενη δεκαετία ήταν δρομολογημένα στη γραμμή Αθήνας-Νέας Υόρκης, απογειώθηκαν τις τελευταίες 48 ώρες από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όπου παρέμεναν σταθμευμένα επί χρόνια μπροστά από το μεγάλο υπόστεγο που φιλοξενείται η τεχνική βάση.

Τα δύο αεροσκάφη πωλήθηκαν πέρυσι από το ΤΑΙΠΕΔ έναντι 4,2 εκατ. δολ. στην Turboshaft FZE, εταιρεία που εδρεύει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Τα λεφτά πληρώθηκαν στα τέλη του 2016 και έπειτα από εκτεταμένες επισκευές κατάφεραν να πετάξουν και πάλι με προορισμό την Τεχεράνη. Από εκεί αναμένεται να πετάξουν στο Καζαχστάν όπου και εκτιμάται πως μπορεί να χρησιμοποιηθούν για ανταλλακτικά εκτός εάν εκτιμηθεί πως μπορεί να παραμείνουν σε υπηρεσία όπως πιθανολογείται εσχάτως…

Το πρώτο από τα δύο Airbus απογειώθηκε την Τρίτη, χρησιμοποιώντας μάλιστα μόνον τις τρεις από τις τέσσερις μηχανές, επανδρωμένο από αλλοδαπό πλήρωμα, σε μια πτήση που χαρακτηρίζεται ferry flight ή πτήση επισκευής. Τελευταία φορά που είχε απογειωθεί ήταν το 2011, όταν τόσο αυτό όσο και το αδελφό του σκάφος είχαν πραγματοποιήσει πτήσεις συντήρησης διάρκειας μόλις 30 λεπτών. Το τελευταίο Airbus, που όπως και το άλλο, φέρει ακόμα τους πέντε ολυμπιακούς κύκλους στην ουρά του, απογειώθηκε από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», χθες, Τετάρτη μεσημέρι.

Τα δύο αεροσκάφη, με ελληνικά σήματα νηολόγησης SX-DFC και SX-DFD, είχαν αγοραστεί το 1999 από την παλαιά Ολυμπιακή Αεροπορία αλλά με leasing μέσω της κυπριακής εταιρείας Ottinger, συμφερόντων του Δημοσίου, ώστε να ξεπεραστούν προβλήματα που προκαλούσαν τα δανειακά βάρη της παλαιάς Ολυμπιακής.

Εξι χρόνια αργότερα, το 2005, το Δημόσιο ανέλαβε τα βάρη της Ολυμπιακής και οι υποχρεώσεις για το leasing εξοφλήθηκαν το 2011. Ομως, οι τίτλοι ιδιοκτησίας των δύο αεροσκαφών παρέμειναν στην κυριότητα της κυπριακής εταιρείας ειδικού σκοπού, Ottinger. Και αυτό διότι μετά την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής και τη μη μεταφορά τους στο διάδοχο σχήμα, τα δύο αεροσκάφη έμοιαζαν να ξεχάστηκαν και μαζί τους και η ανάγκη να μεταφερθεί η κυριότητά τους στο ΤΑΙΠΕΔ. Σημειώνεται ότι η υπ’ αριθμ. 228/2013 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων μεταβίβαζε στο ΤΑΙΠΕΔ τα εμπράγματα και ενοχικά δικαιώματα του ελληνικού Δημοσίου επί των δύο αεροσκαφών, αλλά όμως δεν τα είχε… στο μέτρο που το Δημόσιο δεν ήταν ακόμα κάτοχός τους κατά τον χρόνο έκδοσης της απόφασης. Το θέμα δεν είχε τακτοποιηθεί ούτε έπειτα από δύο χρόνια και το ΤΑΙΠΕΔ χρειάστηκε να περιμένει μέχρι πέρυσι για να ολοκληρώσει τελικά τον διαγωνισμό, στις 15 Ιουνίου του 2016.

Παρά τα όσα λέχθηκαν και γράφτηκαν για την κατάστασή τους, τα δύο παλαίμαχα αεροσκάφη κατάφεραν να απογειωθούν και αναζητούν πλέον τώρα μια καλύτερη τύχη. Διότι δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν πως θα ξαναπετάξουν με άλλα χρώματα, καθώς «στο Καζακστάν η αεροδιαστημική παράδοση των χρυσών δεκαετιών της Σοβιετικής Ενωσης παραμένει ζωντανή και μπορεί να κάνει θαύματα για αεροσκάφη σαν αυτά».

πηγη: kathimerini.gr