Συνήθως μιλάμε για μία σύγχρονη εποχή όπου μία από τις Δέκα πληγές του Φαραώ χτύπησε και την δική μας Χώρα με την βαθιά οικονομική κρίση (επτά έτη ισχνών αγελάδων) ενώ το όνειρο του Ναβουχοδονόσορα, που ερμήνευσε ο Δανιήλ, επαληθεύτηκε περισσότερο στον δικό μας τόπο (βαρύ χαλάζι και φωτιά).

Ισως δεν είναι ευρέως γνωστό, αλλά είναι παγκοίνως γνωστή η ερμηνεία του Ιωσήφ Παγκάλου τόσο στα όνειρα των συγκρατουμένων του αρχιοινοχόου και αρχισιτοποιού του Φαραώ στη φυλακή στην Αίγυπτο, όσο και στα δύο όνειρα του Φαραώ εκ των οποίων το πρώτο αναφέρεται στις επτά παχιές και επτά ισχνές αγελάδες και το δεύτερο στα επτά παχιά και επτά ισχνά στάχια. Η κατά γράμμα επαλήθευση της ερμηνείας και στα δύο όνειρα φανερώνει και βεβαιώνει την θεϊκή τους προέλευση, αφού η Αίγυπτος έζησε μια ευτυχισμένη περίοδο επτά χρόνων και τα άλλα επτά χρόνια, που ακολούθησαν, ήσαν χρόνια πάμπτωχα και δυστυχισμένα.

Αναντίρρητα, με όλα όσα υπογραμμίζουμε, για τις πληγές του Φαραώ, δεν το κάνουμε για να φέρουμε τον δικό μας “κατακλυσμό”. Τουναντίον. Θέλουμε να αποδείξουμε ότι οι πρόγονοί μας είχαν δίκιο όταν έλεγαν: «Ουδέν κακόν αμιγές καλού», αφού σ’ αυτό το μονίμως θολό και ομιχλώδες πολιτικό τοπίο, εμφανίζεται μια αχτίδα φωτός, που αναθερμαίνει τις ελπίδες πολλών συνανθρώπων μας. Άνθρωποι οι οποίοι δεν έρχονται ασφαλώς ως Μεσσίες, αλλά ως διαφωτιστές του κοινού, όπως είναι ορισμένοι σπουδαίοι και ελπιδοφόροι δημοσιογράφοι, μεταξύ των οποίων και η Σία Κοσιώνη.

Κρείττον του λαλείν το σιγάν, θα μπορούσε να αντιλέξει κανείς. Κι αυτό επειδή πολλές φορές έχουμε να κάνουμε με ορισμένους δημοσιογράφους, οι οποίοι ομιλούν μόνο και μόνο για να ομιλούν. Δεν έχουν υπόψη τους τον Πυθαγόρα που έλεγε να μιλάς, όταν έχεις να πεις κάτι καλύτερον της σιωπής. («Χρη σιγάν ή κρείσσονα σιγής λέγειν»).Σε αντίθεση με την Σία Κοσιώνη, η οποία, κάθε φορά που βγαίνει στο γυαλί, τηρεί «με ιεράν περίσκεψιν», όπως θα έλεγαν οι παλιοί λόγιοι, τα λεγόμενα του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου.

Οσάκις η εν λόγω δημοσιογράφος παρουσιάζεται στη μικρή οθόνη, χειρίζεται με έναν μοναδικό τρόπο όλα τα δημοσιογραφικά θέματα στο δελτίο ειδήσεων που παρουσιάζει σε γνωστό μεγάλο τηλεοπτικό σταθμό. Η ευφράδεια, δηλαδή η ιδιότητα αυτού που έχει μεγάλη ευχέρεια στην προφορική διατύπωση των σκέψεών του, αλλά και η ευγλωττία, δείχνουν άνθρωπο φωτισμένο με ισχυρό πνευματικό υπόβαθρο.

Σπανίως φέρνει δύο καλεσμένους μαζί (προσωπικά δεν θυμάμαι να το έχει πράξει) σε αντίθεση με αυτό που κάνουν πολλοί συνάδελφοί της δημιουργώντας τη λεγόμενη «χάβρα Ιουδαίων»,  όπου μιλούν όλοι μαζί, με αποτέλεσμα να μην ακούγεται κανένας, δημιουργώντας τη γνωστή βαβυλωνία! Αυτός και ο λόγος, που η Σία Κοσιώνη παράγει πάντα θετικό αποτέλεσμα, πέραν του αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τα σχόλιά της ή με την πολιτική φιλοσοφία του σταθμού, όπου εργάζεται η δημοφιλής δημοσιογράφος.

Ιέρεια πραγματική της Ελληνικής δημοσιογραφίας, η Σία Κοσιώνη αποτελεί  ένα μεγάλο κεφάλαιο στο χώρο που λειτουργεί και διακονεί ως Εργάνη  του Τύπου τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια. Το αν δέχεται μερικές φορές σκληρή κριτική είναι διότι ανέκαθεν στην πολιτική υπήρχαν αντίπαλα στρατόπεδα και διότι συνήθως πετροβολούμε τα δέντρα που παράγουν καρπούς.

Ωστόσο, στη δημοσιογραφία κανείς δεν είναι αλάθητος. Λάθη κάνουν όσοι εργάζονται άοκνα και όχι αυτοί που αναπαύονται ήσυχοι κι αμέριμνοι στον «χλοερό τόπο των δικαίων». Η δημοσιογραφία είναι ζωντανός οργανισμός και ως εκ τούτου, το να καθιστά κάποιος κοινωνό ειδήσεων τους άλλους, δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Ιδίως όταν απευθύνεσαι στο ελληνικό κοινό.

Νέα κοπέλα, όμορφη και λαμπερή. «Και διατί να το κρύψωμεν άλλωστε», όπως διηρωτάτο συνεχώς στα έδρανα του Ελληνικού Κοινοβουλίου ένας αιωνόβιος πολιτικός, που δεν πρόλαβε να δει «το σπλάχνο των σπλάχνων» τής Σίας Κοσιώνη, ένα παιδί, που σήμερα αποτελεί γόνο της οικογένειας αυτής.

Η Σία Κοσιώνη δεν ήρθε για να φύγει ως διάττων αστήρ, που παρουσιάζεται ξαφνικά στη γήινη ατμόσφαιρα και αφού διανύσει με μεγάλη ταχύτητα τον ουρανό σχηματίζοντας μια φωτεινή γραμμή, εξαφανίζεται σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Ήρθε για να μείνει. Κι απ’ ό,τι δείχνουν τα πράγματα θα παραμείνει στις τηλεοπτικές οθόνες μας «μέχρι να σβήσει ο ήλιος», όπως θα έλεγε –ποιητική αδεία- κι ένας σύγχρονος Εκδότης!..

 

Με σεβασμό και τιμή

ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΝ. ΣΑΚΚΕΤΟΣ

ΠΗΓΗ