Σήμερα, λοιπόν, θα … φιλέψω κι εγώ τους φίλους και τις φίλες, που μου κάνουν την τιμή να επισκέπτονται την ιστοσελίδα μου, ένα πνευματικό δώρο, που έχει τον χαρακτήρα της ευγενικής προσφοράς σε όλους εσάς διότι από σήμερα ανοίξαμε μια καινούργια κατηγορία που φέρει τον τίτλο: «Το Δίκαιον και η Αγία Γραφή».Πρόκειται για ένα ογκώδες πόνημα, που έχει να κάνει με τη Νομική Επιστήμη και ιδίως με τους κυριότερους νομικούς όρους, που χρησιμοποιούν όσοι διακονούν την Επιστήμη της Θέμιδος, σε συνδυασμό με όσα λέγει η Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη)! Ένας … τυφλοσούρτης, δηλαδή, για όσους θέλουν να επιχειρηματολογήσουν ή (επιτρέψατέ μου την έκφραση) να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους πάνω σε θέματα Δικαίου και Αγίας Γραφής.

Θεοφάνια* σήμερα!.. Η γιορτή της Βαπτίσεως του Κυρίου στον Ιορδάνη ποταμό!.. Η «Γιορτή των Υδάτων», όπως έλεγαν οι παλιοί, που όταν μας έφερναν αγιασμό εμείς τους «φιλεύαμε» (=φιλοδωρούσαμε) με κάποιο γλυκό ή σπάνιο φρούτο. Λέω «σπάνιο» διότι στα δικά μας ορεινά χωριά των Καλαβρύτων δεν φυτρώνανε εσπεριδοειδή και όταν προφέραμε ως δώρο ένα πορτοκάλι ή ένα λεμόνι σε έναν επισκέπτη ήταν ό,τι καλύτερο γι’ αυτόν, αφού θα το χρησιμοποιούσε κι αυτός ως «γιατρικό» σε κάποιον άλλον, που το είχε απόλυτη ανάγκη.
Σήμερα, λοιπόν, θα … φιλέψω κι εγώ τους φίλους και τις φίλες, που μου κάνουν την τιμή να επισκέπτονται την ιστοσελίδα μου, ένα πνευματικό δώρο, που έχει τον χαρακτήρα της ευγενικής προσφοράς σε όλους εσάς διότι από σήμερα ανοίξαμε μια καινούργια κατηγορία που φέρει τον τίτλο: «Το Δίκαιον και η Αγία Γραφή».
Πρόκειται για ένα ογκώδες πόνημα, που έχει να κάνει με τη Νομική Επιστήμη και ιδίως με τους κυριότερους νομικούς όρους, που χρησιμοποιούν όσοι διακονούν την Επιστήμη της Θέμιδος, σε συνδυασμό με όσα λέγει η Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη)! Ένας … τυφλοσούρτης, δηλαδή, για όσους θέλουν να επιχειρηματολογήσουν ή (επιτρέψατέ μου την έκφραση) να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους πάνω σε θέματα Δικαίου και Αγίας Γραφής.
Ο γράφων δεν είναι νομικός. Καλά-καλά δεν έχει περάσει ούτε από αίθουσα δικαστηρίου (αν εξαιρέσω μια υπόθεση που είχαμε στο παρελθόν με τους «Κρίσνα» και δυο-τρεις φορές, που με κάλεσαν ως μάρτυρα σε κάποιες υποθέσεις).
Αν έγραψα, όμως, αυτό το έργο, είναι γιατί ήθελα να διασταυρώσω στο παρελθόν κάποια θέματα Δικαίου, που έχουν να κάνουν με την Αγία Γραφή και έτσι γεννήθηκε η ιδέα για μια καθαρά δημοσιογραφική (λέγε – αν θέλεις -επιστημονική) έρευνα, αφού η αγάπη μου και ο απέραντος σεβασμός μου στην Ελληνική Δικαιοσύνη είναι κάτι το ιερό, κάτι το ασύλληπτο, κάτι που δεν μπορεί να εκφραστεί με λόγια.
Η Δικαιοσύνη, όπως και να το κάνουμε, είναι το τελευταίο αποκούμπι του κάθε αδικημένου και του κάθε κατατρεγμένου ανθρώπου, που διψάει περισσότερο για δικαιοσύνη παρά γι’ αυτό που εμείς αποκαλούμε ισότητα! Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι ακόμη και η Αγία Γραφή ελάχιστες φορές αναφέρεται στον όρο “ίσος” ή “ισότητα” , που ως πράξη ζωής είναι ανεφάρμοστη και ουτοπιστική, αλλά πλειστάκις στον όρο “δίκαιος” ή “δικαιοσύνη”, η οποία αποδίδεται και από τον Θεό και από τους ανθρώπους! «Δικαιοσύνην μάθετε οι ενοικούντες επί της γης», λέει ο Προφήτης Ησαΐας (26, 9)!
Ακόμη και η ευαγγελική φράση: “Ο έχων δύο χιτώνας μεταδότω τώ μη έχοντι, και ο έχων βρώματα ομοίως ποιείτω”, που είπε ο Χριστός και αναφέρει ο Λουκάς (κεφ. 3, παρ. 11), κατά την ταπεινή μας άποψη έχει περισσότερο την έννοιαν της κατά το δυνατόν δικαίας πράξεως ενός ατόμου απέναντι σε ένα άλλο. Και τούτο διότι η πράξη αυτή είναι αποτέλεσμα της χριστιανικής ή αδελφικής αγάπης, της φιλαλληλίας και της ανθρωπίνης αλληλεγγύης και όχι τόσον της ισότητας των ανθρώπων, έτσι όπως την εννοούμε εμείς ή οι όποιοι αδικημένοι της ζωής και η οποία είναι μια ιδέα “μόνο για τα χαρτιά” αν λάβουμε υπόψη και το άρθρο 4 (παρ. 1 και 2) του Συντάγματος, το οποίο μιλάει για ισότητα, αλλά ουσιαστικά ουδέποτε εφαρμόζεται στην πράξη.
Η πρακτική αιώνων απέδειξε ότι το μόνον το Δίκαιον είναι εκείνο το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί , δεδομένου ότι είναι και εφικτό και αποτελεσματκό, σε αντίθεση με την Ισότητα που είναι μεν επιθυμητή, ρομαντική και πολύ ανθρώπινη ιδέα, αλλά στην πράξη δυστυχώς ανεφάρμοστη. Δεν είναι της παρούσης στιγμής, αλλά αν φιλοσοφήσουμε περισσότερο την έννοια του Δικαίου απέναντι στην Ισότητα, θα δούμε ότι το Δίκαιο είναι πολύ πιο ανθρώπινο και πολύ πιο χριστιανικό σε σχέση με κάποιες άλλες θεωρίες ή φιλοσοφικές αντιλήψεις!
Ωστόσο, θα πρέπει να τονίσουμε με έμφαση, ότι Δικαιοσύνη και Ισότητα είναι δύο θεϊκές λέξεις και δεν ξέρω αν με την εργασία μου αυτή κατάφερα κάτι αξιόλογο. Αυτό θα το κρίνουν οι αναγνώστες και οι αναγνώστριες. Θα ήθελα, όμως, να πω κάτι που τονίζω και στο άνοιγμα της κατηγορίας αυτής μέσα στην ιστοσελίδα μας για το έργο μας: «Το Δίκαιον και η Αγία Γραφή», που είναι ένα πνευματικό δώρο σε όλους εκείνους που διακονούν την Επιστήμη της Θέμιδος, ώστε, αν είναι δυνατόν, σε κάθε Δίκη, να έχουν προ οφθαλμών όχι μόνον την αρχαία Ελληνίδα θεά, που ήταν η προσωποποίηση της ηθικής, της φυσικής τάξης του κόσμου και του δικαίου, αλλά και τα ίδια τα λόγια της Αγίας Γραφής, του Ευαγγελίου μας!
Ελπίδα μας, λοιπόν, είναι να δοθεί κάποτε η απάντηση από ένα λειτουργό της Θέμιδας στο μεγάλο – και αναπάντητο- ερώτημα, που υπέβαλε ο Πόντιος Πιλάτος στον Χριστό, κατά την Δίκην του Ιησού: “Τι εστίν αλήθεια;”» (Ιω. 18, 38).
Το έργο, λόγω του μεγάλου όγκου, θα αναρτάται στην ιστοσελίδα μας τμηματικά.
Καλή ανάγνωση και Χρόνια Πολλά!..

Με σεβασμό και τιμή

ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΝ. ΣΑΚΚΕΤΟΣ

ΠΗΓΗ