Νεκροί θεωρούνται οι 29 αγνοούμενοι ναυτικοί, ανασύρθηκαν συνολικά τρεις σοροί
Εντείνονται και πάλι οι φόβοι για τη ζημιά στο θαλάσσιο οικοσύστημα από το ναυτικό δυστύχημα στη θάλασσα της Κίνας, με το ιρανικό τάνκερ που συγκρούστηκε με φορτηγό.
Όπως ανακοίνωσαν σήμερα οι ιαπωνικές αρχές, το πλοίο βυθίστηκε χθες έπειτα από πολλές εκρήξεις. Μετέφερε 136.000 τόνους εξαιρετικά αργού πετρελαίου.
Το δεξαμενόπλοιο Sanchi ήταν ακυβέρνητο και καιγόταν από το περασμένο Σάββατο, όταν συγκρούστηκε με το φορτηγό πλοίο CF Crystal, το οποίο μετέφερε σιτηρά. Οι ισχυροί άνεμοι το είχαν απομακρύνει από την κινεζική ακτή, ωθώντας το στην ΑΟΖ της Ιαπωνίας.
Σύμφωνα με Διεύθυνση Ωκεανών της Κίνας, οι αλλεπάλληλες εκρήξεις είχαν προκαλέσει μεγάλες ζημιές στο πλοίο με αποτέλεσμα μεγάλη ποσότητα πετρελαίου στο νερό γύρω από το πλοίο να φλέγεται. Σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για τη μεγαλύτερη διαρροή πετρελαίου μετά το περιστατικό του 1991 στην Αγκόλα, όταν διέρρευσαν 260.000 τόνοι πετρελαίου.
Η ακτοφυλακή της Ιαπωνίας έστειλε δύο περιπολικά σκάφη κι ένα αεροπλάνο στην περιοχή, σε αναζήτηση του πληρώματος του σκάφους. Το Σάββατο ανασύρθηκαν ακόμα δύο σοροί. Άλλος ένας νεκρός ναυτικός είχε ανασυρθεί στις 8 Ιανουαρίου. Ακόμα 29 ναυτικοί αγνοούνται. Ιρανοί αξιωματούχοι ανακοίνωσαν χθες πως θεωρούνται όλοι νεκροί.
Τα ειδικά σωστικά συνεργεία είχαν εντοπίσει και ανασύρει τον καταγραφέα του πλοίου, το λεγόμενο «μαύρο κουτί», από τη γέφυρα. Αναγκάστηκαν όμως να εγκαταλείψουν εσπευσμένα το πλοίο λόγω αλλαγής της φοράς του ανέμου που έφερε πυκνό τοξικό καπνό και περιέπλεξε την επιχείρηση.
Οι ειδικοί φοβούνται πως η βύθιση του πλοίου είναι πιθανώς πιο επιβλαβής για τη θαλάσσια ζωή από το εάν το πετρέλαιο καιγόταν. Από το κουφάρι του αναμένεται να διαρρεύσει όσο πετρέλαιο απέμενε, από το φορτίο, αλλά και τα καύσιμα του ίδιου του τάνκερ, ρυπαίνοντας το νερό.
Όπως εξηγεί το Reuters, το εν λόγω καύσιμο θεωρείται η πιο «βρώμικη» εκδοχή πετρελαίου, εξαιρετικά τοξικό. Το αργό είναι πολύ επιβλαβές για τους θαλάσσιους οργανισμούς.