Όπως τονίζει στην «Π» ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Λιµένος Πατρών και του Συνδέσµου Τουριστικών Γραφείων ∆υτικής Ελλάδας, µέ- λος του ∆Σ του ΟΛΠΑ Γιώργος Τελώνης, όλοι γνωρίζου- µε τα αυτονόητα οφέλη του τρένου ως µια βασική υποδοµή σε µια περιοχή. Οµως, στην περίπτωση της Πάτρας, η έλευση της νέας σιδηροδροµικής γραµµής και η σύνδεσή της µε το λιµάνι, θα προσδώσει αυτόµατα µια τεράστια γεωπολιτική, τουριστική και εµπορική σηµασία. Το συµπέρασµα αυτό κατά τον κ. Τελώνη, δεν προκύπτει µόνο από το γεγονός ότι η σύνδεση του τρένου µε το λιµάνι θα προσδώσει µια ενίσχυση στην κίνησή του τόσο την τουριστική όσο και την εµπορική, κάτι που είναι αυτονόητο. Αν δούµε το θέµα από µια ευρύτερη οπτική γωνία, θα διαπιστώσουµε ότι η συγκυρία της σύνδεσης του τρένου µε την πόλη και κατ΄ επέκταση µε το λιµάνι της, έχει το εξής µοναδικό πλεονέκτηµα: Ολα τα λιµάνια της Ιταλίας (Μπρίντιζι, Μπάρι, Ανκόνα, Ραβένα, Βενετία, Τεργέστη) συνδέονται µε τρένο που φτάνει µέχρι το πλοίο. Τα λιµάνια αυτά, συνδέονται µε την Ελλάδα µόνο µέσω της Πάτρας και της Ηγουµενίτσας. Ωστόσο, µόνο η Πάτρα και το λιµάνι της, έχουν ορατή προοπτική και πιθανότητα να συνδεθούν µε το τρένο άµεσα. Η Ηγουµενίτσα, όπως τονίζει ο κ. Τελώνης, δεν προβλέπεται στο άµεσο και προσεχές µέλλον να αποκτήσει µια τέτοια σύνδεση, καθώς δεν έχει ξεκινήσει ακόµα η λεγόµενη σιδηροδροµική Εγνατία. Ως εκ τούτου, το λιµάνι της Πάτρας, όταν συνδεθεί σιδηροδροµικά, θα αποκτήσει ένα µεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα, και θα ανακτήσει την χαµένη του «πελατεία» και κίνηση, τόσο επιβατική αλλά κυρίως εµπορική. Σύµφωνα µε τον κ. Τελώνη, η σύνδεση του σύγχρονου τρένου µε το λιµάνι της Πάτρας, θα σηµάνει αύξηση επιβατικής κίνησης εµπορευµάτων, οι οποίες µε την σειρά τους θα λειτουργήσουν ως µοχλός πίεσης για την δηµιουργία του εµπορευµατικού τµήµατος. Αυτοµάτως, η δηµιουργία του εµπορευµατικού τµήµατος θα αποτελέσει καθοριστικό βήµα και προϋπόθεση για την κατασκευή του σταθµού υγροποιηµένου φυσικού αερίου LNG και για την απόδοση και του υπόλοιπου τµήµατος του παλιού λιµένα στην πόλη (από Αγίου Νικολάου έως Θεατράκι Μαρίνας). Παράλληλα, η δηµιουργία του σταθµού LNGθα δώσει τη δυνατότητα για εφοδιασµό ενός δικτύου στην βιοµηχανική ζώνη, αλλά και οικιακού δικτύου για την Πάτρα. ∆ηλαδή, όπως τονίζει ο κ. Τελώνης, µε την έλευση του τρένου συµπληρώνεται ένα παζλ, µε το οποίο ολοκληρώνονται: 1. Το συγκοινωνιακό δίκτυο 2. Το ενεργειακό δίκτυο και 3. Παραδίδεται το θαλάσσιο µέτωπο στην πόλη, έστω µετά από τόσα χρόνια καθυστέρηση.