Θετικές είναι τελικά οι εξελίξεις στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Πάτρας με το λιμάνι του Μπρίντιζι, καθώς ο όμιλος Γκριμάλντι, επιστρέφει στην γραμμή από την Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου και μάλιστα με δύο πλοία και με τρία δρομολόγια την εβδομάδα. Σε επικοινωνία που είχε χθες η «Π» με τον ναυτιλιακό πράκτορα της εταιρείας Αντώνη Κουνάβη, οι θετικές εξελίξεις επιβεβαιώθηκαν και πλέον οι τοπικοί φορείς και επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών, δεν έχουν λόγο να ανησυχούν για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με το πλησιέστερο λιμάνι της Ιταλίας. Όπως τόνισε ο κ. Κουνάβης, η εταιρεία επιστρέφει στην γραμμή Πάτρα – Μπρίντιζι, με τα πλοία Euroferry Egnazia και Euroferry Corfu, με δρομολόγια που θα εκτελούνται κάθε Δευτέρα, Πέμπτη και Κυριακή. Υπενθυμίζεται ότι ο ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος, στο πλαίσιο εσωτερικών επιχειρηματικών κινήσεων, είχε διακόψει από τα τέλη του 2017 την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Πάτρας με το Μπρίντιζι, καθώς έκρινε ότι κάλυπτε επαρκώς την εμπορευματική κίνηση της περιοχής μέσω του λιμανιού του Μπάρι, με τα πλοία τύπου RRo, «Eurocargo Patrasso» και «Eurocargo Trieste». Σύμφωνα με τον όμιλο, το με- ταφορικό του έργο μεταξύ της Πάτρας και των λιμανιών της νότιας Ιταλίας, αφορά κατά κύριο λόγο, ασυνόδευτα φορτία – τρέιλερ σε ποσοστό 70%, τα οποία μπορούσαν να εξυπηρετηθούν μέσω του λιμανιού του Μπάρι, από τα υπάρχοντα δρομολόγια ομίλου. Ωστόσο, η ενέργεια αυτή κρίθηκε από φορείς και επαγγελματίες ως υποβάθμιση του λιμανιού της Πάτρας και των εμπορευματικών μεταφορών. Κατά τον κ. Κουνάβη, η εταιρεία διαπίστωσε τελικά ότι η λειτουργία της Ιόνιας Οδού δεν προκάλεσε μετατόπιση της μεταφορικής και επιβατικής κίνησης από την Πάτρα προς την Ηγουμενίτσα. Αντιθέτως, αποδεικνύεται ότι πρόκειται για έναν ακριβό οδικό άξονα για τις εμπορευματικές μεταφορές, ως εκ τούτου το λιμάνι της Πάτρας συνεχίζει να είναι η πρώτη επιλογή για τους μεταφορείς και το απλό επιβατικό κοινό που θέλει να ταξιδέψει προς το λιμάνι του Μπρίντιζι. Τα ακριβά διόδια της Ιόνιας Οδού, αποτελούν το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τους μεταφορείς. Φορτηγά και άλλα οχήματα με τέσσερις ή περισσότερους άξονες για μια απλή μετάβαση στην Ηγουμενίτσα θα πρέπει να πληρώσουν μόνο για διόδια μαζί με τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ποσό 85,80 ευρώ, ενώ με καύσιμα και λοιπά έξοδα του πολυώρου ταξιδιού, το επιπλέον κόστος εκτοξεύεται στα 220 – 240 ευρώ. Όπως εξήγησε ο κ. Κουνάβης, οι ναυτιλιακές εταιρείες κατά καιρούς τροποποιούν τα πλάνα τους και τα δρομολόγιά τους, ανάλογα με τις εκτιμήσεις τους και την ζήτηση που παρατηρείται για τις ανάγκες κάλυψης του μεταφορικού έργου.