Αρχικά νέοι επιστήμονες παρουσιάζουν τις ιδέες τους, στο Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin), έρχονται σε επαφή με μέντορες και εν συνεχεία αποφασίζεται ποιοι θα ενταχθούν στην «οικογένεια» του ACEin.

Ρίχνοντας μία πρώτη ματιά στον κατάλογο με τις ομάδες και τις εφαρμογές που είτε ολοκληρώθηκαν πρόσφατα, είτε βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης, είτε σε πρώιμη φάση, εντυπωσιάζεσαι.

Εκτός από τις τέσσερις ομάδες που παρουσιάζουμε παρακάτω αναλυτικά, στο ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου υπάρχουν και άλλες ομάδες που αναπτύσσουν ή ολοκλήρωσαν εφαρμογές που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό σύστημα που εγκαθίσταται σε αρδευόμενες καλλιέργειες, με την ψηφιακή πλατφόρμα σύνδεσης φοιτητών και αποφοίτων με την αγορά εργασίας, με αφηγήσεις πολιτισμικών ιστοριών για εκθέσεις, με δημιουργία προσωπικού βοηθού διατροφής και υγείας κ.ά.

Η υπεύθυνη για την πρόοδο των ομάδων Ελλη Διακαναστάση, και υποψήφια διδάκτορας στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου, ανέφερε ότι στις ομάδες που έχουν το όραμα για να μετουσιώσουν στην πράξη τις επιχειρηματικές τους ιδέες, «τους δίνουμε τον χώρο για να εργαστούν, υπάρχουν μέντορες που μπορεί να είναι άνθρωποι της αγοράς ή καθηγητές του ΟΠΑ, παρακολουθούμε την πρόοδό τους και τους προσφέρουμε και ορισμένες άλλες υποστηρικτικές υπηρεσίες καθώς και όπου χρειάζεται χρηματοδότηση».

FABLY.IO
Μια πλατφόρμα που δίνει χώρο στους συγγραφείς

«Θέλουμε ο κόσμος να διαβάζει και να γράφει περισσότερο» τονίζουν με μία φωνή οι φοιτητές που δημιούργησαν την fably, μία εφαρμογή που βγήκε πριν από λίγες ημέρες στο Διαδίκτυο και απευθύνεται σε όλους όσοι θέλουν να γράψουν μία ξεχωριστή ιστορία, μέσα από ένα σύντομο κείμενο που δεν ξεπερνά τις 800 λέξεις. Στον πρώτο διαγωνισμό storython που τρέχει στην ψηφιακή πλατφόρμα (fably.io) δεκάδες επίδοξοι συγγραφείς έχουν γράψει τις ιστορίες τους, που πηγάζουν είτε από προσωπικά βιώματα είτε από τη φαντασία τους. «Οι τέσσερις ιστορίες που θα ξεχωρίσουν θα βραβευτούν με δώρα προς τους συγγραφείς», επισημαίνει ο Κώστας Κοπανίδης.

Στην επόμενη φάση λειτουργίας της πλατφόρμας, η αξιολόγηση των ιστοριών θα γίνεται από συγγραφείς ενώ στόχος είναι να υπάρξει συνεργασία με κάποιον εκδοτικό οίκο προκειμένου να εκτυπώνονται σε μικρά βιβλιαράκια οι ιστορίες που θα ξεχωρίζουν, και το μεγαλύτερο ποσοστό των κερδών να δίνεται σε αυτούς που έγραψαν τα κείμενα. «Από τον Δεκέμβρη, οι χρήστες θα μπορούν εκτός από το να γράφουν μία ιστορία, να δημιουργούν μικρά φωτογραφικά άλμπουμ τα οποία θα πλαισιώνονται από μικρά κείμενα. Ολα αυτά θα γίνονται εύκολα και απλά μέσα από εφαρμογή στο κινητό», υποστηρίζουν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, Δήμητρα Μπολούτσου, Σωκράτης Χαρίσης και Γιώργος Μετάκος.

BUTLAIR.COM
Ενας προσωπικός βοηθός για τους τουρίστες της Αθήνας

Τον προσωπικό τους… μπάτλερ προκειμένου να λαμβάνουν πληροφορίες μέσω μηνυμάτων για όλα τα θέματα που τους ενδιαφέρουν έχουν εδώ και 4 μήνες οι τουρίστες που επισκέπτονται την Αθήνα. Δύο από τα μέλη της ομάδας, ο Λεωνίδας Καπράλος και η Αγγελίνα Γραμματικάκη

Τους τελευταίους 4 μήνες, τουρίστες από διάφορες χώρες που επισκέπτονται την Αθήνα, χρησιμοποιούν τον προσωπικό τους… μπάτλερ προκειμένου να λάβουν πληροφορίες για θέματα που τους ενδιαφέρουν, να κάνουν κράτηση σε ένα εστιατόριο, να τους στείλουν κάτι που έχουν ξεχάσει ή να βρουν γιατρό για μία έκτακτη ανάγκη. Η Αγγελίνα Γραμματικάκη και ο Λεωνίδας Καπράλος είναι απόφοιτοι του τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μαζί με τον Διονύση Καλογερόπουλο έχουν δημιουργήσει την ιστοσελίδα butlair.com. «Η αρχική ιδέα ήταν πώς θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε την εμπειρία του ταξιδιού.

Ο τουρίστας εγγράφεται στην ιστοσελίδα, διαλέγει ένα από τα τρία διαθέσιμα πακέτα (24ωρο με τιμή 3,9 ευρώ, 3 ημέρες με 6,9 ή 7 ημέρες με 11,9 ευρώ ), επιλέγει τον τρόπο επικοινωνίας (FB Messenger, WhatsApp ή WeChat) και αρχίζει να στέλνει μέσω μηνυμάτων ερωτήματα προς τον προσωπικό του βοηθό», υποστηρίζει η Αγγελίνα Γραμματικάκη. «Προσπαθούμε να βρούμε τι ταιριάζει στον κάθε ταξιδιώτη και να του παράσχουμε εξατομικευμένες υπηρεσίες. Οι πιο συνήθεις ερωτήσεις είναι για τα αξιοθέατα της πόλης, τα ωράρια των μουσείων, τις πολιτιστικές εκδηλώσεις κ.ά.» σημειώνει ο Λεωνίδας Καπράλος. Ωστόσο, προσθέτει, υπάρχουν και κάποιες περιπτώσεις αιτημάτων που είναι πιο σπάνιες. «Πρόσφατα, ζητήθηκε να βρούμε ένα ιδιαίτερο δώρο για την κοπέλα ενός άντρα που θα αναχωρούσαν από την Αθήνα, ένας τουρίστας από τη Βραζιλία μας έστειλε μήνυμα Σάββατο βράδυ, ζητώντας να του πάμε μία καινούργια βαλίτσα καθώς ταξίδευε το επόμενο πρωί, ενώ ένας άλλος, ζήτησε να πάει γιατρός στο ξενοδοχείο του».

FRINK.GR
Ανακαλύψτε την πρωτεύουσα, επωφεληθείτε από τα δώρα

Smartphone εφαρμογή από τους Κωνσταντίνο Γέρο (αριστερά) και Γιώργο Χαϊλαζόπουλο που βοηθά τους ιδιοκτήτες μπαρ να προσελκύουν εύκολα πελάτες και τους χρήστες να ανακαλύπτουν νέα μέρη για να διασκεδάζουν και να πίνουν δωρεάν ποτά

Πρόκειται για μία smartphone εφαρμογή που αφενός βοηθά τις επιχειρήσεις (μπαρ) να προσελκύσουν καταναλωτές εύκολα και με πολύ χαμηλό κόστος ενώ οι χρήστες ανακαλύπτουν νέα μέρη για να διασκεδάσουν στην πόλη και να πιουν δωρεάν ποτά. Η εφαρμογή Frink σε ios και adroid (www.frink.gr) ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Οκτώβρη του 2015 και αυτήν τη στιγμή μετρά 18.000 χρήστες και πάνω από 110 συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα. «Είναι ένα εργαλείο για τους χρήστες να ανακαλύψουν νέα μέρη για να πιουν το ποτό τους ενώ οι επιχειρήσεις προσφέροντας κάποιες ημέρες την εβδομάδα συγκεκριμένο αριθμό δωρεάν ποτών, προσελκύουν νέους πελάτες και τις παρέες τους και έχουν πρόσθετο κέρδος», αναφέρει ο Κωνσταντίνος Γέρος, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Πειραιά.

«Οι ιδιοκτήτες των μπαρ εγγράφονται στην πλατφόρμα εισάγοντας την επιχείρησή τους, επιλέγουν πόσα free ποτά θα προσφέρουν και περιμένουν τους νέους τους πελάτες. Οι χρήστες μέσα από τη smartphone εφαρμογή, διεκδικούν δωρεάν ποτά και αφού κληρωθούν, επιλέγουν σε ποια μαγαζιά θα τα απολαύσουν επιδεικνύοντας στο μαγαζί ένα ηλεκτρονικό κουπόνι», σημειώνει ο Γιώργος Χαϊλαζόπουλος. Η ομάδα του frink το επόμενο διάστημα σχεδιάζει να επεκταθεί και σε επιχειρήσεις από άλλους κλάδους, ενώ σύντομα θα ανοίξουν τα «φτερά» τους στο εξωτερικό, καθώς τους προσέγγισαν από την Κολομβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η ομάδα συμπληρώνεται από τους Στέφανο Πρόκο, Αντώνη Μαργιέτη και Πέτρο Δημητρακόπουλο.

PARKYAPP.CO
Ενοικίαση χώρου στάθμευσης γρήγορα και απλά

Μια πρωτοποριακή εφαρμογή για τα ελληνικά δεδομένα με την οποία οι ιδιώτες θα μπορούν να νοικιάζουν θέσεις πάρκινγκ που διαθέτουν όταν δεν τις χρησιμοποιούν ανέπτυξαν η Μαρία-Ζωή Παπαϊωάννου και ο Θοδωρής Σωτηρίου

Λείπεις για αρκετές ώρες στη δουλειά, έφυγες διακοπές για μία ή δύο εβδομάδες και η θέση πάρκινγκ σου είναι κενή; Ο Θοδωρής Σωτηρίου και η Μαρία Ζωή – Παπαϊωάννου βρήκαν την ιδέα για το πώς μπορείς να εκμεταλλεύεσαι τη θέση πάρκινγκ και ταυτόχρονα να βοηθήσουν χιλιάδες οδηγούς που ταλαιπωρούνται σε ώρες αιχμής σε κεντρικά σημεία της πόλης, ψάχνοντας να βρουν πάρκινγκ. «Θέλαμε να οργανώσουμε την ενοικίαση πάρκινγκ από ιδιώτη προς ιδιώτη. Μπορεί να ξεκινά από 2-3 ώρες και να φτάνει τη μία εβδομάδα ή τον ένα μήνα», αναφέρει ο Θοδωρής Σωτηρίου για να προσθέσει πως η ιδέα βασίζεται στην οικονομία του διαμοιρασμού και απαιτεί συνέργεια μεταξύ των κατοίκων.

Η εφαρμογή θα ξεκινήσει δοκιμαστικά τον ερχόμενο μήνα και αναμένεται να «τρέξει» κανονικά στις αρχές του 2017. «Οσοι θέλουν να αξιοποιήσουν τις θέσεις πάρκινγκ που διαθέτουν θα μπαίνουν στην πλατφόρμα (www.parkyapp.co), θα γράφουν τις διαθέσιμες ώρες ή ημέρες, την περιοχή, τη διεύθυνση και την τιμή. Οι οδηγοί θα μπορούν πριν ξεκινήσουν να πάνε σε μία περιοχή, να δουν ποιες είναι οι διαθέσιμες θέσεις και να γλιτώσουν έτσι άσκοπους γύρους με το αυτοκίνητο αλλά και να κάνουν οικονομία στα καύσιμα», τονίζει η Μαρία-Ζωή Παπαϊωάννου. Η εταιρεία θα παίρνει ένα ποσοστό (10 έως 20%), ανάλογα και με το χρονικό διάστημα της ενοικίασης, ενώ το ποσό που θα κερδίζουν οι ιδιοκτήτες θα το δηλώνουν ως εισόδημα.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΛΕΙΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Πηγή