Οι ρυθμίσεις δεν υπήρχαν καν στο αναρτημένο Σχέδιο Νόμου που είχε αναρτηθεί προς Δημόσια Διαβούλευση, ούτε κλήθηκε για υποβολή γνώμης η ΟΕΦΕ ( από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Σταύρος   Τζαβάρας, Φυσικός – Εκπαιδευτικός Φροντιστής
Διευθυντής Σπουδών
Φροντιστηρίου Νετρίνο (Ύδρα)

Με το Σχέδιο Νόμου για τις Δομές Εκπαίδευσης που έγινε δεκτό από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια, σύμφωνα με το πάντα έγκριτο ρεπορτάζ του esos.gr, ρυθμίζονται θέματα της Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης, με τρόπο που αυξάνει τη Γραφειοκρατία, που τιμωρεί τις νόμιμες δομές, χωρίς να συνεκτιμά την πραγματικότητα. Οι ρυθμίσεις αυτές μάλιστα δεν υπήρχαν καν στο αναρτημένο Σχέδιο Νόμου που είχε αναρτηθεί προς Δημόσια Διαβούλευση. Αιφνιδιαστικά, χωρίς καμία συζήτηση ή διαβούλευση, χωρίς καν να έχει κληθεί για υποβολή γνώμης η ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος), από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Ειδικότερα:

1.    Με το άρθρο 90 καθορίζονται ποινές για δομές όπως ΚΔΒΜ, Κολλέγια και ΙΕΚ που λειτουργούν χωρίς άδεια ή παρανομούν, χωρίς να προβλέπει ανάλογες ποινές για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και για τα Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν χωρίς άδεια.

2.    Με το άρθρο 89 απαιτούνται νέα δικαιολογητικά για την αδειοδότηση των νόμιμων δομών και μάλιστα αναδρομικά για όσες δομές έχουν αδειοδοτηθεί ή ανανεώσει τις άδειές τους, το 2017 ή το 2018!

3.    Με το άρθρο 105 καθορίζεται η λήξη ουσιαστικά όλων των αδειών διδασκαλίας στις 31/12/2019, εκτός αν έως τις 30/08/2019 αιτηθεί η ανανέωσή τους από τους ενδιαφερόμενους στον ΕΟΠΠΕΠ, με τεκμηρίωση ανάλογη της διαδικασίας αναγγελίας έναρξης της διδασκαλίας σε Φροντιστήρια και ΚΞΓ. Εν ολίγοις, οι άδειες διδασκαλίας που το ίδιο το κράτος μας έχει χορηγήσει, λήγουν χωρίς προφανή λόγο και πρέπει να υποβληθούμε σε μια σειρά από άσκοπες γραφειοκρατικές ενέργειες, σαν να μην είχαμε ποτέ άδεια διδασκαλίας

4.    Με το άρθρο 107 προβλέπεται η δημιουργία Ηλεκτρονικού Συστήματος Πληροφόρησης, που απαιτεί την καταχώριση στοιχείων όπως το αναλυτικό εβδομαδιαίο πρόγραμμα ανά ημέρα και ώρα, το διδάσκοντα, την αίθουσα διδασκαλίας (!), τα τμήματα, τον αριθμό μαθητών  ανά τμήμα κ.α. Προστίθεται γραφειοκρατία και αφαιρείται ευελιξία από τις νόμιμες δομές που. Για την πάταξη της αδήλωτης ή υποδηλωμένης εργασίας εξάλλου -που αναφέρει ως αιτία για τη δημιουργία του ως άνω ΠΣ- οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Κράτους δεν έχουν παρά να αντλήσουν σε κάθε έλεγχο, τα δηλωθέντα στοιχεία στο Σύστημα «Εργάνη».

Συνοψίζοντας, αντί το Υπουργείο να λαμβάνει αποφάσεις που θα έχουν ως σκοπό να πατάξουν την παραοικονομία των διορισθέντων και μη «ιδιαιτεράκηδων», των παράνομα λειτουργούντων οικοδιδασκαλείων και των «Φροντιστηρίων» που λειτουργούν χωρίς άδεια, λαμβάνει επιπρόσθετα μέτρα που δυσκολεύουν τη λειτουργία των (μικρών κυρίως ή μικρομεσαίων) -νόμιμων και με όρους που το ίδιο το Κράτος έχει καθορίσει- εκπαιδευτικών επιχειρήσεων που λέγονται Φροντιστήρια. Και όλα αυτά ψηφίζονται την ημέρα έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα ΕΠΑΛ και μία μέρα πριν την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα ΓΕΛ.

Υπενθυμίζουμε με την ευκαιρία, πως στην πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα» που έδωσε το ίδιο το Υπουργείο στη δημοσιότητα στις 18/04, αναγνωρίζεται ο ιδιαίτερος ρόλος του Φροντιστηρίου στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η Ειδική Σύμβουλος του ΟΟΣΑ κ.Ράμος, ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Ένας μεγάλος αριθμός μαθητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ψάχνει την εκπαίδευση και διδασκαλία μετά από το σχολείο με τον ένα ή με κάποιο άλλο τρόπο. Στις περισσότερες χώρες αναφέρεται αυτός ο όρος ή αυτός ο κλάδος, ο τομέας αν θέλετε, ως «shadow education».
[…] Προφανώς και δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αυτό έχω να σας πω, ισχύει σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου.
[…] Το θετικό μέσα από αυτό το πράγμα που θα μπορούσε κανείς να πει είναι ότι πράγματι νοιάζεστε για την εκπαίδευση και θέλετε να δώσετε στα παιδιά σας την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση.
[…]

Θα λέγαμε ότι αυτός ο κλάδος στην Ελλάδα λειτουργεί περισσότερο ως ένα παράλληλο εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο είναι καλά ρυθμισμένο από την πολιτεία και λειτουργεί μέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.»

Επιτέλους, θα πρέπει να πάψει το Φροντιστήριο να αποτελεί σάκο του μποξ για το Υπουργείο. Η αναγνώριση του ρόλου μας στο Εκπαιδευτικό Σύστημα από τους μαθητές, τους γονείς τους, από το σύνολο της κοινωνίας μας γεμίζουν ικανοποίηση. Η άδικη στάση της Πολιτείας μας γεμίζει με αγανάκτηση.

Ευχόμαστε επιτυχία στους μαθητές που ξεκινούν τον αγώνα τους και δύναμη στους γονείς τους

ΠΗΓΗ