Δεύτερη επίθεση δέχονται τα ΕΛΤΑ μέσα στον τελευταίο μήνα. Προηγήθηκε η αρνητική δημοσιότητα με αφορμή τις διαμαρτυρίες της ΔΕΗ για καθυστερήσεις στην καταβολή των εσόδων από λογαριασμούς ρεύματος που εξοφλούνται από το δίκτυο των ταχυδρομείων, η οποία συνέπεσε με την είσοδο της εταιρείας στη διανομή ενέργειας, και ακολούθησε προχθές ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Θεόδωρος Φέσσας.

Με την ιδιότητα του προέδρου της Quest, στην οποία ανήκει και η εταιρεία ταχυμεταφορών ACS, παρομοίασε τα ΕΛΤΑ με την παλιά Ολυμπιακή Αεροπορία.

Από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης της Quest είπε μεταξύ άλλων: «Θα θέλαμε να έχουμε απέναντί μας έναν σοβαρό ανταγωνιστή. Oποιος ενδεχομένως εξαγοράσει τα ΕΛΤΑ θα έχει πολλή δουλειά να κάνει και θα υποφέρει το πρώτο διάστημα».

«Ο κ. Φέσσας είτε αγνοεί την πραγματικότητα της αγοράς είτε την παραβλέπει για δικούς του λόγους» απαντά η διοίκηση των ΕΛΤΑ και περνά στην αντεπίθεση. «Τα ΕΛΤΑ δεν πωλούνται» αναφέρει σε χθεσινή ανακοίνωση, στην οποία επισημαίνεται ότι έχουν παρέλθει «οι εποχές της αδράνειας, της απαξίωσης και του μηδενισμού». Ενημερώνουν ότι πριν από λίγες μέρες εγκρίθηκε από το υπερταμείο το νέο business plan, το οποίο «εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα της εταιρείας και επισφραγίζει τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην ταχυδρομική αγορά».

«Τα ΕΛΤΑ δεν αποτελούν ανταγωνιστή της ACS ούτε κάποιας άλλης παρεμφερούς εταιρείας» συνεχίζει η ανακοίνωση της διοίκησης και υπενθυμίζει ότι τα ταχυδρομεία συμπληρώνουν φέτος 190 χρόνια συνεχούς παρουσίας και διαθέτουν το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα.

Επισημαίνει πάντως ότι οι δύο εταιρείες συμμετείχαν στον διαγωνισμό για τα διαβατήρια και η παρουσία των ΕΛΤΑ στη διαδικασία ανάγκασε την ACS να μειώσει τις τιμές κατά 40% σε σχέση με την προηγούμενη σύμβαση και να μειώσει τα έξοδα για το Δημόσιο κατά αρκετά εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ διατυπώνει ερωτήματα και για τον χρόνο της επίθεσης, σημειώνοντας ότι πριν από λίγες μέρες το Δημόσιο εξόφλησε ένα μέρος των οφειλών του προς την εταιρεία για τα έτη 2013-2015.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εργαζομένων, τα συνολικά χρέη του Δημοσίου για την παροχή υπηρεσιών σε απομακρυσμένες περιοχές υπολογίζονται σε 250 εκατ. ευρώ.

Η νέα επίθεση φαίνεται πως συνδέεται και με τη δημοσιοποίηση των επενδυτικών σχεδίων των ΕΛΤΑ Courier, όπου θα απορροφηθούν 4 εκατ. ευρώ ώς το 2020 για να αναπτυχθούν σε νέους τομείς.

Το 2017 ο τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 10% και τους πρώτους μήνες του έτους έφτασε το 30%. Φέτος έχουν ήδη μεταφερθεί 1,5 εκατ. περισσότερα αντικείμενα, αυξάνοντας τις πωλήσεις κατά 23% και τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων κατά 9,1% σε σχέση με την περσινή χρονιά.