Αμοιβή για βεβαιώσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια με ποσοστώσεις φέρονται να απαιτούν οι θρησκευτικοί ηγέτες της μειονότητας στη Θράκη. Αυθαιρεσίες και σε υποθέσεις διαζυγίων

Η κατάργηση από τη Βουλή του αναχρονιστικού νόμου της σαρίας (Ιανουάριος 2018), που ίσχυε μόνο στην ευρωπαϊκή Ελλάδα για τους πολίτες της μειονότητας της Θράκης, συνεχίζει να προκαλεί σποραδικές αντιδράσεις.

Μεγάλο μέρος των αντιδράσεων προέρχεται από τους ίδιους τους διορισμένους (από το ελληνικός κράτος) μουφτήδες, ενώ ένα άλλο από τους μουφτήδες που δεν αναγνωρίζονται αλλά υποτίθεται ότι εκφράζουν μέλη της μειονότητας.

Γεγονός είναι ότι είτε το ελληνικό είτε φυσικά το γειτονικό κράτος επί πολλές δεκαετίες με τους μηχανισμούς τους έπαιζαν ένα υπόγειο παιχνίδι και το μόνο βέβαιο είναι ότι κατέληγε πάντα σε βάρος των μελών της μειονότητας.

Οι μουφτήδες, που είχαν μέχρι το 2018 και την πλήρη εξουσία ως δικαστές και ιεροδιδάσκαλοι, εκλέγονταν από εκλέκτορες που όριζε η ελληνική πολιτεία, ενώ σαφώς υπήρχε και η υπόγεια επιρροή της γείτονος στην επιλογή των αποκαλούμενων «ψευτομουφτήδων».

Από το 2018 που η προσφυγή στον νόμο της σαρίας έγινε πλέον προαιρετική, η εξουσία του μουφτή περιορίστηκε σε όλα τα επίπεδα, ενώ οι πολίτες της μειονότητας μπορούν πλέον να επιλέξουν ποιος θα δικάσει τις αστικές διαφορές τους.

Ειδικά οι νέοι άνθρωποι απευθύνονται πλέον στους φυσικούς δικαστές της ελληνικής πολιτείας για διαζύγια, κτηματικές διαφορές, κληρονομιές κ.λπ.

Σύμφωνα με πληροφορίες από μέλη της μειονότητας, που σε τελική ανάλυση δεν ενδιαφέρονται για το ποια πλευρά θα διορίσει έναν μουφτή και τι είδους σκοπιμότητες και πολιτικές παίζονται στις δικές τους πλάτες, ο μουφτής της Ξάνθης αντιδρά στην απώλεια των αποκλειστικών του προνομίων.

Μετά την ψήφιση του προαιρετικού χαρακτήρα εφαρμογής της σαρίας, που έχει προφανώς και οικονομικές επιπτώσεις, φέρεται να προβαίνει σε ενέργειες που έχουν πέσει στην αντίληψη του υπουργείου Παιδείας.

Μεταξύ άλλων φέρεται να εισπράττει ποσά προκειμένου να χορηγήσει βεβαιώσεις σε μαθητές για τις ποσοστώσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Γονείς που βρέθηκαν στη θέση αυτή φοβούνται να καταγγείλουν επώνυμα το γεγονός, ενώ υποστηρίζουν ότι ο μουφτής (που είναι 27 χρόνια στη θέση αυτή) όχι μόνο δεν προσαρμόστηκε στη νέα νομοθετική ρύθμιση, αλλά αρνείται οποιοδήποτε μέτρο θα οδηγούσε στον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας της μουφτείας.

Ανάλογα φαινόμενα «φεουδαρχικής» συμπεριφοράς φαίνεται να υπάρχουν και από τον μουφτή της Κομοτηνής και ειδικά σε υποθέσεις διαζυγίων.

Στα ζητήματα αυτά και ειδικά στην ανάγκη αναβάθμισης του τρόπου οργάνωσης της μουφτείας και κυρίως στην πλήρη εφαρμογή του νόμου που ψηφίστηκε από όλα τα κόμματα πλην των ναζιστών και καθιστά τη σαρία προαιρετική θα πρέπει να σκύψει πρωτίστως το αρμόδιο υπουργείο. Να διαπιστώσει αν ο κάθε μουφτής εφαρμόζει τελικά τους νόμους της πολιτείας.

Θα πρέπει όμως παράλληλα να σημειωθεί ότι ο μουσουλμανικός νόμος στις άλλες χώρες δεν προϋποθέτει ούτε προβλέπει παρόμοιες αρμοδιότητες μουφτή και εδώ θα πρέπει ασφαλώς να γίνει νέα συζήτηση για τον τρόπο διορισμού του.

Πηγή