Στα τέσσερα από τα οκτώ τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, αναμένεται να προωθηθούν το αμέσως προσεχές διάστημα, οι διαδικασίες για την υπογραφή των συμβάσεων.
Αντίθετα, άγνωστες παραμένουν οι προθέσεις του υπουργείου Υποδομών για το τι θα συμβεί με τα τέσσερα πρώτα τμήματα του οδικού άξονα των 130 χιλιομέτρων, στις οποίες είχε μειοδοτήσει η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα.
Στην αγορά κατασκευών θεωρείται πλέον απίθανο να ανατεθούν στο συγκεκριμένο όμιλο τα τέσσερα έργα, ενώ συζητείται όλο και περισσότερο η εναλλακτική της ανάθεσης στους δεύτερους μειοδότες.
Οι υπηρεσίες του υπουργείου εκτιμούν πως δυνατότητα συμβασιοποίησης μέσα στον Νοέμβριο, υπάρχει μόνο για τα τέσσερα τελευταία τμήματα του οδικού άξονα, τα οποία αφορούν κυρίως την Αχαΐα.
Πρόκειται για τα τμήματα Βάρδα – Σαγαίικα (μειοδότησε η κοινοπραξία Ξανθάκης – Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%), Σαγαίικα – Κάτω Αχαγιά (μειοδότησε η DG Infrastrutture με έκπτωση 53,40%), Κάτω Αχαγιά – ΒΙΠΕ Πάτρας (μειοδότησε η Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99%) και ΒΙΠΕ Πάτρας – Μιντιλόγλι (μειοδότησε πάλι η GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με τη Μηχανική ΜΗΧΚ 0,00%, με έκπτωση 52,4%).
Υπενθυμίζεται πως οι τέσσερις συγκεκριμένες εργολαβίες είχαν γίνει με τον νέο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις (μάλιστα οι δύο τελευταίες για τα τμήματα 7 και 8 είχαν γίνει με ηλεκτρονική δημοπρασία). Και για τις τέσσερις έχουν εγκριθεί τα πρακτικά του διαγωνισμού, ενώ για τα τμήματα Βάρδα – Σαγαιίκα, Σαγαιίκα – Κάτω Αχαγιά και Κάτω Αχαγιά – ΒΙΠΕ Πάτρας έχουν υποβληθεί και τα δικαιολογητικά του μειοδότη.
Για να προχωρήσει η διαδικασία πρέπει να υπογραφεί η απόφαση κατακύρωσης του έργου, να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε τελικά να υπογραφεί η σύμβαση. Για το τελευταίο τμήμα, ΒΙΠΕ Πάτρας – Μιντιλόγλι ώστε να συνδεθεί ο οδικός άξονας με τον περιφερειακό της Πάτρας, αναμένεται εντός των ημερών να προσκληθεί ο μειοδότης προκειμένου να καταθέσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Αντίθετα, στο σκοτάδι βρίσκεται η υπόθεση με τις τέσσερις πρώτες εργολαβίες του άξονα Πάτρα – Πύργος στις οποίες μειοδότησε ο όμιλος Καλογρίτσα. Ο τελευταίος είχε προσφέρει έκπτωση 53,05% για το πρώτο τμήμα (Πύργος – Δουναίικα), 55,32% για το δεύτερο (Δουναίικα – Αμαλιάδα), 57,45% για το τρίτο (Αμαλιάδα – Κυλλήνη) και 50,39% για το τέταρτο (Κυλλήνη – Βάρδα). Τα οικονομικά προβλήματα του ομίλου Καλογρίτσα έχουν ήδη οδηγήσει σε αντικατάστασή του (από την ΑΚΤΩΡ) σε άλλες εργολαβίες ανά την Ελλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν απέδωσε η προσπάθεια που υπήρξε ώστε να αναλάβει και τα τέσσερα συνεχόμενα τμήματα κάποιος μεγάλος όμιλος, λόγω των μεγάλων εκπτώσεων με τις οποίες έχουν κατακυρωθεί. Τώρα θεωρείται πιθανό πως θα ανατεθούν στους δεύτερους μειοδότες των αντίστοιχων διαγωνισμών, χωρίς τίποτα να έχει κριθεί.