Γκουρού της επικοινωνίας κάποτε, ο Ρίτσαρντ Τζ. Ίστμαν είχε τη συνήθεια να αρθρογραφεί με συμβουλές για τους γκαφατζήδες. Υπογράμμιζε ότι κάθε μάνατζερ μπορεί να καλύψει τις περισσότερες γκάφες που κάνει στη δουλειά του και να τις αναστρέψει προς όφελός του.

Μερικές προτάσεις:

*Εξηγήστε στους άλλους την γκάφα σας με χάρη. Παράδειγμα: «Δεν το πιστεύω ότι μπέρδεψα το όνομά σου με του ανταγωνιστή σου. Βλέπεις, ο γενικός διευθυντής και εγώ συζητούσαμε για την εταιρεία του λίγο πριν έρθω να σε βρω. Και σκεφτόμουν αυτό που είπε ο διευθυντής, ότι το προϊόν σας είναι το καλύτερο».

*Δείξτε μετριοπάθεια, σε συνδυασμό με χιούμορ και αυτοκριτική. Παράδειγμα: «Ωχ, να δούμε τι άλλο θα κάνω λάθος σήμερα».

*Υπενθυμίστε στους άλλους ότι έχετε ανθρώπινες αδυναμίες. Παράδειγμα: «Λυπάμαι ειλικρινά. Ξύπνησα από τις πέντε το πρωί για να προετοιμάσω αυτή την παρουσίαση και γι’ αυτό δεν είμαι ο εαυτός μου σήμερα».

*Αντικαταστήστε την γκάφα σας με μία ομαδική λύση προς όφελός σας. Παράδειγμα: Ζητήστε να σας βοηθήσουν να βρείτε αυτές τις πληροφορίες που δεν θυμάστε.

*Γίνετε συμπαθής επαινώντας κάποιον άλλον. Παράδειγμα: «Εσύ είσαι τόσο οργανωτικός που κάτι τέτοιο δεν θα σου συνέβαινε ποτέ».

 

ΠΗΓΗ