Η πρόσφατη κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα με τους δεκάδες νεκρούς προκάλεσε αφύπνηση και στην Ελλάδα για την ασφάλεια των γεφυρών. Μια από τις περιπτώσεις που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης είναι η δίδυμη γέφυρα στο Χάραδρο που συνδέουν την Ολυμπία οδό με την περιμετρική, στην οποία έχουν διαπιστωθεί σοβαρές βλάβες μετά από έλεγχο που έγινε.
Η δίδυμη γέφυρα έχει μήκος 167 μέτρα και 169 μέτρα αντίστοιχα για κάθε κλάδο κυκλοφορίας, και κατασκευάστηκε περί τις αρχές του 2000.
Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση επιθεώρησης του έργου που έχει εκπονηθεί, παρουσιάζει «σοβαρές βλάβες των εγκάρσιων προεντεταμένων διαφραγμάτων της ανωδομής της γέφυρας και συγκεκριμένα θραύση σκυροδέματος, ρωγμές μεγάλου ανοίγματος, αποδιοργανωμένα και αποχωρισμένα τεμάχη σκυροδέματος, ράβδοι οπλισμού που έχουν αστοχήσει σε εφελκυσμό, αποκάλυψη μερικών από τους σωλήνες των εγκάρσιων τενόντων προέντασης, αναγκαιότητα εγκατάστασης κατάλληλου συστήματος συλλογής όμβριων υδάτων κ.ά.».
Από τότε που έγιναν οι πρώτες διαπιστώσεις για την κατάσταση της γέφυρας μέχρι σήμερα, παραμένει κλειστό για προληπτικούς λόγους το ένα ρεύμα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση ώστε να μην δέχεται περαιτέρω επιβάρυνση κυρίως από τα βαριά οχήματα.
Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση επιθεώρησης του έργου που έχει εκπονηθεί, παρουσιάζει «σοβαρές βλάβες των εγκάρσιων προεντεταμένων διαφραγμάτων της ανωδομής της γέφυρας και συγκεκριμένα θραύση σκυροδέματος, ρωγμές μεγάλου ανοίγματος, αποδιοργανωμένα και αποχωρισμένα τεμάχη σκυροδέματος, ράβδοι οπλισμού που έχουν αστοχήσει σε εφελκυσμό, αποκάλυψη μερικών από τους σωλήνες των εγκάρσιων τενόντων προέντασης, αναγκαιότητα εγκατάστασης κατάλληλου συστήματος συλλογής όμβριων υδάτων κ.ά.».
Από τότε που έγιναν οι πρώτες διαπιστώσεις για την κατάσταση της γέφυρας μέχρι σήμερα, παραμένει κλειστό για προληπτικούς λόγους το ένα ρεύμα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση ώστε να μην δέχεται περαιτέρω επιβάρυνση κυρίως από τα βαριά οχήματα.
του Μιχάλη Βασιλάκη
Διαβάστε αναλυτικά στην “ΠτΔ”