Μέσα από αλλεπάλληλες συσκέψεις που είχε με τοπικούς φορείς ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας έδωσε σήμερα συνέντευξη Τύπου και τόνισε κατηγορηματικά ότι μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του τμήματος Ρίο – Άγιος Διονύσιος, μαζί με τις οριστικές μελέτες για το τμήμα από τον Άγιο Διονύσιο έως την Πειραϊκή Πατραϊκή.Το έργο θα γίνει με βύθιση της γραμμής με την μέθοδο cut & cover, ενώ για τον διαγωνισμό έχουν δεσμευθεί 174 εκατ. ευρώ και θα περιλαμβάνει όλο το «πακέτο», δηλ. την υποδομή, την γραμμή, την ηλεκτροκίνηση, τη σηματοδότηση και τους σταθμούς.Ο Θάνος Βούρδας έσπευσε να καθησυχάσει τις όποιες ανησυχίες είχαν διατυπωθεί ως προς την χρηματοδοτική κάλυψη του τελικού τμήματος, από τον Άγιο Διονύσιο έως την Πειραϊκή Πατραϊκή. Όπως είπε, από τη στιγμή που το έργο έχει ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF), οκτώ μήνες μετά την ανακήρυξη αναδόχου για το τμήμα Ρίο – Άγιος Διονύσιος, ώστε να ετοιμαστούν και να παραδοθούν οι οριστικές μελέτες.
ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ@ Στα τέλη Φεβρουαρίου του 2019 προκήρυξη διαγωνισμού για το τμήμα Ρίο – Άγιος Διονύσιος και των οριστικών μελετών για το τμήμα Άγιος Διονύσιος – Πειραϊκή Πατραϊκή@ Τον Οκτώβριο του 2019 παράδοση των οριστικών μελετών για τμήμα Άγιος Διονύσιος – Πειραϊκή Πατραϊκή@ Εντός του 2020 προκήρυξη διαγωνισμού για το τελευταίο τμήμα του έργου από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι την Πειραϊκή – Πατραϊκή@ Το 2022 ολοκλήρωση του τμήματος από το Ρίο μέχρι τον σταθμό Αγίου Διονυσίου@ Το 2023 ολοκλήρωση του τμήματος από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι την Πειραϊκή Πατραϊκή
ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΓια το οριστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του σχεδιασμού διέλευσης του σιδηροδρόμου από την Πάτρα, την επέκταση του προαστιακού προς Κάτω Αχαΐα και την ενεργοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής έως τον Πύργο ενημέρωσε τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας κατά την επίσκεψή του στην Περιφέρεια.Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που ανακοίνωσε ο κ. Βούρδας, τον ερχόμενο Φεβρουάριο πρόκειται να δημοπρατηθεί το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Καστελόκαμπο έως τον Άγιο Διονύσιο και ταυτόχρονα θα ξεκινήσει η εκπόνηση των μελετών για το τμήμα Άγιος Διονύσιος – Άγιος Ανδρέας. Ο προγραμματισμός είναι μέχρι το 2022 να έχει ολοκληρωθεί το κομμάτι μέχρι τον Άγιο Διονύσιο και το 2023 μέχρι την Πειραϊκή – Πατραϊκή, ώστε ο σιδηρόδρομος να συνδεθεί με το Νέο Λιμάνι της Πάτρας.Ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών κατέστησε σαφές ότι στα τμήματα που υπάρχουν οριστικές μελέτες θα ξεκινούν άμεσα οι εργασίες και παράλληλα θα τρέχουν οι διαδικασίες για την εκπόνηση των οριστικών μελετών για όσα τμήματα βρίσκονται στο στάδιο της προμελέτης. Στο πλαίσιο αυτό, εκτίμησε ότι θα υπάρξει χρονικό διάστημα που θα εκτελούνται παράλληλα έξι εργολαβίες ώστε ο σιδηρόδρομος μέχρι το Νότιο Λιμάνι και την Πειραϊκή Πατραϊκή να ολοκληρωθεί ως το 2023. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη διαμόρφωση – ανάπλαση της περιοχής όπου θα διέρχεται το «βυθισμένο» τμήμα της γραμμής.
Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣΣε ό,τι αφορά τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκτασή του έως την Κάτω Αχαΐα, ο κ. Βούρδας ενημέρωσε τον κ. Κατσιφάρα ότι η εργολαβία ανάταξης της υφιστάμενης γραμμής βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο, με προοπτική έως την άνοιξη να λειτουργεί η γραμμή που θα εξυπηρετεί το τμήμα Πάτρα – Κάτω Αχαΐα.Επίσης, με αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών στους οποίους θα σταματά το τρένο, ο σιδηρόδρομος θα συνεχίσει με προαστιακά χαρακτηριστικά ως τον Πύργο, με τελικό προορισμό την Αρχαία Ολυμπία, συμπεριλαμβανομένης της επαναλειτουργίας της θεματικής σιδηροδρομικής γραμμής Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία, που δρομολογεί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία. Το πλήρες σχέδιο της εξέλιξης του σιδηροδρομικού δικτύου από την Πάτρα έως τον Πύργο πρόκειται να παρουσιαστεί σε επίσκεψη που προγραμματίζεται στον Πύργο.Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι κατατίθεται ένα ολοκληρωμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης σιδηροδρομικών έργων από την Πάτρα μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, επισημαίνοντας: «Πρόκειται για ένα οραματικό έργο που ως Περιφέρεια έχουμε ψηλά στις προτεραιότητες μας. Έχουμε συμπεριλάβει στα σχέδιά μας συγκεκριμένες διαδρομές από την Πάτρα μέχρι την Αρχαία Ολυμπία που βελτιώνουν την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Θα παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη του χρονοδιαγράμματος και θα συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην υλοποίηση του σχεδιασμού».Τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών Θάνο Βούρδα κατά την επίσκεψή του στον Περιφερειάρχη συνόδευε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Σπαρτινός και ο Συντονιστής ΝΕ Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης Σιδηρόπουλος. Στη συνάντηση συμμετείχαν ακόμη ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακού Συντονισμού και Διοίκησης Δημήτρης Δριβίλας και ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κωνσταντίνος Καρπέτας.

ΠΗΓΗ