Στη θέση ενός δέντρου «φύτρωσε» μεταλλική κατασκευή υπαίθριας διαφήμισης. Η εγκατάσταση είναι αμφιβόλου νομιμότητας και προφανώς αντιαισθητική, καθώς κρύβει ένα από τα εμβληματικά σιντριβάνια της πλατείας Γεωργίου. Το οξύμωρο είναι ότι διαφημίζει το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας, νομικό πρόσωπο του Δήμου Πατρέων.
Είναι μια από εκείνες τις περιπτώσεις που βλέπεις μια εικόνα σχεδόν καθημερινά, αλλά χρειάζεται να την αντικρίσει ξανά και ξανά μέχρι να συνειδητοποιήσεις ότι κάτι δεν πάει καλά.
Αναζητήσαμε κατά πόσο είναι λογικό και νόμιμο να βρίσκεται η μεταλλική εγκατάσταση στο συγκεκριμένο σημείο. Αφορμή αποτέλεσαν δύο διαπιστώσεις μας. Το υπαίθριο μέσο προβολής είναι πακτωμένο σε μια κενή θέση δέντρου επί της πλατείας. Δεν ισχυρίζεται κανείς ότι κόπηκε το δέντρο για να μπει η κατασκευή (το κενό προϋπήρχε). Προκαλεί όμως αρνητική εντύπωση σε όσους δουν από κοντά ότι το μέταλλο υπερίσχυσε του «πρασίνου».
Προφανώς, η θέση επιλέχθηκε με κριτήριο ότι είναι «βιτρίνα» στην είσοδο της πλατείας για τα οχήματα που κινούνται επί της Μαιζώνος (μετά την Ερμού). Είναι, όμως, ξεκάθαρη η αστοχία όσων το εμπνεύστηκαν γιατί αγνόησαν ή επέλεξαν συνειδητά με αυτή την ενέργεια να κρύψουν ένα από τα δύο σιντριβάνια που κοσμούν την πλατεία από το 1875.
Προκύπτουν όμως και άλλα ζητήματα, λειτουργικά και νομικά, από την εγκατάσταση της διαφημιστικής κατασκευής. Το μεταλλικό διαφημιστικό μέσο είναι χωροθετημένο δίπλα σε δρόμο, κάτι το οποίο γενικά απαγορεύεται ώστε να μην αποσπάται η προσοχή των διερχομένων οδηγών. Αν ο μη γένοιτο συμβεί κάποια τροχαίο, το θύμα ή τα θύματα θα έχουν το δικαίωμα να εγείρουν αξιώσεις. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο φέρεται να έχει γίνει έγγραφη παρέμβαση από διευθυντικό στέλεχος του Δήμου Πατρέων προς την διοίκηση του ΔΗΠΕΘΕ, καθώς θεωρεί την εγκατάσταση παράνομη. Αν και η υπηρεσία, όπως και το ΔΗΠΕΘΕ, αποτελούν όργανα του ίδιου φορέα (Δήμος), συνεπώς θα έπρεπε να υπάρχει μια στοιχειώδης επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ τους, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι το έγγραφο δεν έχει απαντηθεί μέχρι σήμερα. Οσο για τη μεταλλική κατασκευή παραμένει αγέρωχη στη θέση που την τοποθέτησαν οι εμπνευστές της, κρύβοντας ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα καλλιτεχνικά στοιχεία της Πάτρας.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ