ΕΝΟΨΕΙ της συζήτησης για την (ενδεχόμενη και αμφιλεγόμενων κατευθύνσεων) συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος, η ΝΔ επανέρχεται με κρούση να ανοίξει ο δρόμος στα μη κρατικά πανεπιστήμια στη χώρα. Διεθνής πρακτική, αναχρονιστική η άρνηση των εκπαιδευτικών και πολιτικών δυνάμεων για προσαρμογή στη διεθνή πραγματικότητα.
ΣΕ ΤΙ έχει ωφελήσει η στάση αυτή την παιδεία; Σε τι θα είχε βλάψει η ανάπτυξη ιδρυμάτων ιδιωτικού δικαίου; Ζήτημα ανισότητας δεν θα υπήρχε: Διατηρείται η πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση. Ανησυχεί το ελληνικό πανεπιστήμιο για τον συναγωνισμό; Εκτός από το να υπερασπίζεσαι τη θέση του με αμυντικούς τρόπους, μπορείς να μετέρχεσαι και επιθετικά μέσα: Αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητά σου, κάτι που οφείλεις να κάνεις έτσι κι αλλιώς σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία, όπου η αγορά εργασίας αλλάζει συνεχώς μορφή και απαιτεί όλο και πιο προχωρημένη, εξειδικευμένη γνώση.
ΣΤΗΝ πραγματικότητα, δεν πρόκειται περί της παιδείας, ούτε βέβαια για πραγματική ανησυχία ότι μέσω ιδιωτικών πανεπιστημίων θα ελέγξει τη γνώση και την εκπαίδευση κατά τις ανάγκες της η ολιγαρχία. Πρόκειται για την ανάγκη να διατηρηθεί το σημερινό στάτους κβο στις εγχώριες ακαδημαϊκές δομές. Κάτι που αφορά το καθ’ αυτό εκπαιδευτικό-ερευνητικό έργο και τις προεκτάσεις του, που αποτελούν ολόκληρη βιομηχανία.
ΑΣ μην επεκταθούμε στο μπρέιν ντρέιν και την αιμορραγία που υφίστανται ελληνικές οικογένειες και εθνική οικονομία για τις σπουδές των νέων στο εξωτερικό. Αυτά θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητα επιχειρήματα, αλλά ακόμα δεν αναγνωρίζονται, αν και προφανή.
Η ΕΛΛΑΔΑ έχει ανάγκη από ώθηση. Η παιδεία θα έπρεπε να αποτελεί βασικό μοχλό εκτόξευσης. Δεν είναι μόνο η εκπαιδευτική δράση εντός των σχολών, είναι και η σκέψη που παράγεται και εξάγεται, μετασχηματίζοντας το εγχώριο πνεύμα και αναβαθμίζοντας τις λειτουργίες της χώρας και τους εθνικούς προσανατολισμούς.
ΣΕ μια εποχή όπου οι ιδιώτες είναι παντού (στην υγεία, στις επικοινωνίες, την ασφάλεια, ακόμα και στην εκπαίδευση) είναι κωμικός και γραφικός αναχρονισμός να μην τους επιτρέπουμε την είσοδο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και μόνο εκεί.