Μειώθηκαν οι πύλες ελέγχου και πλοία αναχωρούν με σημαντική χρονική καθυστέρηση

Δεν φτάνει που τα τελευταία χρόνια το λιμάνι της Πάτρας υστερεί σε σχέση με αυτό της Ηγουμενίτσας, κάποιες άστοχες κινήσεις και αποφάσεις επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο τη θέση του. Τις τελευταίες 7 με 10 ημέρες έχει δημιουργηθεί μείζον πρόβλημα, το οποίο ήταν πιο έντονο το σαββατοκύριακο που μας πέρασε μιας και τότε τα δρομολόγια είναι περισσότερα.

Μάλιστα όπως μας είπε άνθρωπος με μεγάλη εμπειρία στα του λιμανιού της Πάτρας, που ασχολείται απί δεκαετίες με τον χώρο, μπορεί σε μία φορτωμένη μέρα να χρειάζεται να γίνει έλεγχος ακόμη και σε 200 φορτηγά. Την ίδια ώρα το σύνηθες ωράριο είναι από τις 12 το μεσημέρι και με τις βάρδιες φτάνει μέχρι τις 12 τα μεσάνυχτα.Το πρόβλημα είχε να κάνει με την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του ελέγχου των αυτοκινήτων και φορτηγών που ήταν να επιβιβαστούν και να ταξιδέψουν για την Ιταλία κι αυτό οφειλόταν στη λειτουργία μικρότερου αριθμού πυλών (5 πύλες από 7), λόγω μείωσης των υπαλλήλων σεκιούριτι, οι οποίοι και επωμίζονται το βάρος του επισταμένου ελέγχου στα φορτηγά κι άλλα αυτοκίνητα που ταξιδεύουν για την Ιταλία.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο ΟΛΠΑ – Οργανισμός Λιμένος Πάτρας αποφάσισε να λειτουργήσει λιγότερες πύλες εισόδου ελέγχου και να ελαττώσει το προσωπικό ασφάλειας, προφανώς για λόγους οικονομίας. Όπως ανέφερε στο thebest.gr χρήστης του λιμανιού, από την περίοδο που ξεκίνησε η πλήρης λειτουργία του νέου λιμένα στην Ακτή Δυμαίων (είσοδος από το ύψος της Βενιζέλου) ανέλαβε εξ ολοκλήρου την ευθύνη της ασφάλειας βάσει του Διεθνούς Κώδικα Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS Code) ο ΟΛΠΑ ενώ μέχρι πρότινος στο παλαιό λιμάνι την ευθύνη την είχαν οι ακτοπλοικές εταιρείες κατά τη διάρκεια των δρομολογίων των πλοίων τους.

Πράγματι την περασμένη Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019 το πλοίο Superfast 1 αναχώρησε τελικά για Ιταλία με 20λεπτη καθυστέρηση λίγο μετά τις 18:20 το απόγευμα και κάποια φορτηγά με ευπαθή προιόντα, για την ακρίβεια 4 οχήματα δεν πρόλαβαν και έχασαν το δρομολόγιο με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό για την μεταφορά των προιόντων τους.

Υπήρχε και πλοίο που λόγω της καθυστέρησης στους ελέγχους έφυγε με ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση, το Florencia που αναχώρησε αντί για τις 17:00 όπως ήταν προγραμματισμένο, στις 17:55, μετά δηλαδή από σχεδόν 1 ώρα.

Παράλληλα το πρόβλημα των μεταναστών παραμένει. Γνωρίζοντας πως από το λιμάνι της Πάτρας ίσως καταφέρουν να φτάσουν στην Ιταλία, μετανάστες ξαναμαζεύονται σε σημεία της Ακτής Δυμαίων που «βλέπουν» το λιμάνι.

Τέλος πρέπει να τονιστεί πως τόσο τα φορτηγά αυτοκίνητα όσο και οι απλοί επιβάτες στα εισιτήρια που κόβουν πληρώνουν ένα σεβαστό τέλος ακριβώς γι’ αυτό το λόγο που είναι το τέλος ασφάλειας και καλής λειτουργίας, ωστόσο στην προκείμενη περίπτωση η απόφαση της διοίκησης του ΟΛΠΑ να κάνει περικοπές στο ουσιώδες κομμάτι της ασφάλειας, δημιουργεί προβλήματα και μάλιστα ενόψει και της νέας τουριστικής περιόδου που θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Απρίλιο, στο λιμάνι της Πάτρας που αποτελεί την πύλη εξόδου προς την Ευρωπαική δύση χρόνια τώρα.

Και φυσικά όπως με προβληματισμό αναφέρουν χρήστες του λιμανιού που «πονάνε» το λιμάνι της Πάτρας, που γνωρίζουν πως πολύς κόσμος ζει και βιοπορίζεται καθημερινά προσφέροντας τις υπηρεσίες του, καραδοκεί και το ευθέως ανταγωνιστικό λιμάνι της Ηγουμενίτσας που μπορεί μελλοντικά να εκμεταλλευτεί τις «αδυναμίες» της Πάτρας.

Σύμφωνα τέλος με πληροφορίες του thebest.gr, εκπρόσωποι ακτοπλοικών εταιρειών αναμένεται να συναντήσουν τον πρόεδρο του ΟΛΠΑ Νίκο Κοντοέ για να συζητήσουν ακριβώς αυτό το πρόβλημα του ελέγχου και των καθυστερήσεων που παρατηρούνται και έχουν ως συνέπεια να φεύγουν τα πλοία με καθυστέρηση και κάποιοι οδηγοί να μην προλαβαίνουν να επιβιβαστούν.

 

ΠΗΓΗ