Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. έδωσε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο του νέου συστήματος εισαγωγής των μαθητών της Γ’ Λυκείου στα ΑΕΙ, με το οποίο προτείνονται καθοριστικές αλλαγές στο πλήθος των μαθημάτων και κυρίως στην κατανομή των διδακτικών ωρών. Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. μελέτησε ενδελεχώς το νέο σχέδιο και κατέληξε στα ακόλουθα:

1.    Η ισότιμη αντιμετώπιση όλων των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού σε σχέση με τις διδακτικές ώρες κινείται σε θετική κατεύθυνση.

2.     Η προτεινόμενη αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εμβαθύνουν στο αντικείμενο σπουδών της επιλογής τους.

Επιπρόσθετα, η Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημαίνει ότι ο ορισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων, που θα αντιστοιχούν στις Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), σύμφωνα με τις οποίες θα καθορίζονται οι επιλογές-προτιμήσεις των υποψήφιων μαθητών θα πρέπει να λάβει υπόψη τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα. Η Π.Ε.ΚΑ.Π. θεωρεί ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα Πληροφορικής και Οικονομίας, όσο και σε τμήματα συγγενή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο. Αναλυτικότερα η Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να περιλαμβάνει:

–    τα κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων) χωρίς καμία εξαίρεση
–    τα τμήματα Οικονομίας και Διοίκησης
–    τα τμήματα Μαθηματικών, Γεωγραφίας και Στατιστικής χωρίς καμία εξαίρεση
–    τα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεχνών και Στρατιωτικών Σχολών, δηλαδή αυτά στα οποία δίδεται πρόσβαση ανεξαρτήτως ομάδας προσανατολισμού.

Με την έως τώρα εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική, στην Ο.Π. Θετικών Σπουδών εντάσσονταν κλασσικά τμήματα Πληροφορικής (που ανήκουν στην Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) αλλά και τα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί, Αυτοματισμού και τα αντίστοιχα ΤΕΙ). Συνέπεια των ανωτέρω, ήταν να δίνεται δυνατότητα εισαγωγής υποψηφίων σε τμήματα Πληροφορικής, χωρίς να εξετάζονται σε μάθημα Πληροφορικής και επομένως να έχουν ουσιαστικά ελλιπείς γνώσεις στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο. Ως εκ τούτου η Π.Ε.ΚΑ.Π. ζητά τον εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής και προτείνει:

–    Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Πληροφορικής (κλασικά τμήματα Πληροφορικής / τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής), να έχουν υποχρεωτικά ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.
–    Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Μηχανικών με συγγενή προγράμματα σπουδών ως προς το επιστημονικό πεδίο της Πληροφορικής (Τοπογράφοι, Πολιτικοί, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες, Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Μουσικής Τεχνολογίας), να έχουν τη δυνατότητα προαιρετικά να επιλέγουν ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.

Τέλος, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. επισημαίνει ότι οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν δεν έχουν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, αφού αφορούν μόνο τη Γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου. Απαιτείται η αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου και η θέσπιση 2ωρου μαθήματος Πληροφορικής Γενικής Παιδείας τόσο στην Α’ όσο και στη Β’ Λυκείου. Η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας στο σημερινό Λύκειο, θα συντελέσει στην ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, με παράλληλη  άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

ΠΗΓΗ