Ακόμη μία δυναμική κινητοποίηση πραγματοποιούν σήμερα οι διανομείς σε όλη την Ελλάδα. Εργαζόμενοι στον κλάδο των ντελίβερι, κούριερ και οι εξωτερικοί συνεργάτες, προχωρούν σε εικοσιτετράωρη απεργία.

Συγκεκριμένα, η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων καλεί σε δυναμικό «παρών» στην απεργία, καθώς και σε μοτοπορεία, όλους τους εργαζομένους με μηχανάκια, προαναγγέλλοντας συγκέντρωση, στις 12.00, στο Πεδίον του Άρεως.

Επίσης, συγκέντρωση στη συμβολή των οδών Εγνατίας με Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη και μοτοπορεία θα πραγματοποιήσουν στις 10.30 μέλη της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης.

Η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, διεκδικεί εταιρικό δίκυκλο, μέσα ατομικής προστασίας, βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα και, τέλος, ενιαία ειδικότητα. Όπως επισημαίνει, η παροχή εταιρικού δικύκλου θα έπρεπε να ήταν αυτονόητη και όχι να είναι αίτηµα, ενώ ο εργοδότης πρέπει να έχει την υποχρέωση να το συντηρεί µε βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και µε βιβλίο συντήρησης. Σύμφωνα με τη Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, απαιτείται η παροχή από τον εργοδότη των μέσων ατομικής προστασίας, όπως είναι το κράνος, το µπουφάν µηχανής, το παντελόνι µηχανής, τα γάντια, οι µπότες µηχανής και τα αδιάβροχα µε ανακλαστήρες, καθώς η χορήγηση αυτών θα μειώσει τους θανάτους και τους τραυµατισµούς.

«Η εργασία µας είναι επικίνδυνη και ανθυγιεινή. Ο εργασιακός µας χώρος είναι ο δρόµος. Οι κακοτεχνίες και οι κακοσυντηρηµένοι δρόµοι, η συνεχής έκθεσή μας στους θορύβους και στη µόλυνση της πόλης, η εργασία κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, τα συχνά -θανατηφόρα ή µη- εργατικά ατυχήµατα, οι µυοσκελετικές παθήσεις που ακολουθούν το επάγγελµα, το άγχος, η ένταση και το γεγονός πως η Ελλάδα έχει πρωτιά στα τροχαία ατυχήµατα, συνιστούν αρκετούς λόγους, ώστε το επάγγελµά µας να ενταχθεί στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα (ΒΑΕ)» επισημαίνει στην ιστοσελίδα της η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, διευκρινίζοντας ότι ένταξη στα ΒΑΕ σηµαίνει µείωση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και αύξηση των µισθών.

Ένα βασικό αίτημα είναι, επίσης, η ενιαία ειδικότητα. «Κούριερ, διανοµείς και εξωτερικοί, είµαστε επαγγελµατίες οδηγοί δικύκλου. Εργαζόµαστε στον δρόµο. Το βασικό ”εργαλείο” της δουλειάς µας είναι το δίκυκλο. Όλοι µεταφέρουµε προϊόντα ή/και υπηρεσίες. Η τριχοτόµησή µας στηρίζει το ”διαίρει και βασίλευε”, ευνοεί την υποτίµηση και την απαξίωση του επαγγέλµατος» σημειώνει η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, η οποία απαιτεί τη νομοθέτηση των διεκδικήσεών της.

Την ψήφιση ενός αυστηρού νομοθετικού πλαισίου που να κατοχυρώνει πλήρως τα δικαιώματα του κλάδου (μηχανάκι, εξοπλισμό, βενζίνη, μέσα ατομικής προστασίας κ.τ.λ.) και εκτεταμένους έλεγχους από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ΕΦΚΑ και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) με πρόστιμα, ακόμα και κλείσιμο της επιχείρησης, για παραβίαση της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας, απαιτεί η Επιτροπή Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης.

Μεταξύ των διεκδικήσεων της Επιτροπής είναι η εφαρμογή από όλους τους εργοδότες της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας. «Κανένας ανασφάλιστος εργαζόμενος, πλήρης ασφάλιση για όλους, πληρωμή δώρων, αδειών/επίδομα άδειας, πληρωμή υπερωριών και προσαυξήσεων για εργασία τη νύχτα και τις Κυριακές/αργίες, αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο να κατοχυρώνει όλα τα δικαιώματα, ένταξη των διανομέων στα ΒΑΕ, καθώς και υποχρεωτική κλαδική σύμβαση εργασίας στον επισιτισμό» είναι τα κυριότερα αιτήματα της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης.

ΠΗΓΗ