Αγαπητή «Πελοπόννησος»

Θέλω ευθύς εξ αρχής να επισημάνω ότι συμμερίζομαι πλήρως τις ανησυχίες σας για το γεγονός ότι είναι έωλος μέχρι τώρα ο προτεινόμενος τρόπος ολοκλήρωσης της επέκτασης του σιδηρόδρομου μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας.

Από τις αρχές του χρόνου μέχρι και τις πρόσφατες τριπλές εκλογές ήταν αλλεπάλληλες οι αναφορές μου στο εν λόγω καυτό ζήτημα και καταγεγραμμένες οι ενστάσεις μου για την καλλιεργηθείσα κυβερνητική αισιοδοξία τον ΣΥΡΙΖΑ, που τύγχανε τις «σιωπηρής» αποδοχής από το πολιτικό προσωπικό της Αχαΐας και βεβαίως την τότε και νυν Δημοτική Αρχή.

Τα δεδομένα της υπογειοποίησης (;) του τρένου είναι γνωστά. Πρόκειται για ένα έργο, κατ’ εκτίμηση, του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ που ποτέ δεν μάθαμε, όμως, επισήμως, τον ακριβή προυπολογισμό και τους κωδικούς χρηματοδόητησής του. Με απλά λόγια, δεν έχει απαντηθεί αρμοδίως αν υπάρχουν έτοιμες μελέτες κατασκευής, δεσμευμένοι κωδικοί χρηματοδότησης και τεύχη δημοπράτησης, ώστε να θεωρείται εφικτή η υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι.

Αντιθέτως, όπως έχει αποκαλυφθεί από την εσωτερική αλληλογραφία της ΕΡΓΟΣΕ, τώρα διερευνώνται οι προϋποθέσεις ανάθεσης για σύνταξη μελέτης που ν’ απαντά αν είναι εφικτή η «καθολική» υπογειοποίηση.

Κοντολογίς: Ένα τέτοιο έργο είναι υπέρμετρα κοστοβόρο, αλλά και «άγουρο» σε πολλά σημεία του, καθώς δεν υπάρχει οριστική μελέτη και ταυτόχρονα δεν είναι διασφαλισμένοι οι πόροι για πλήρη υπογειοποίηση. Είναι μια μακέτα που από κοινού ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ-ΚΟΜΜΑΤΑ περιφέρουν προς άγραν ψήφων.

Επαναλαμβάνω τα ερωτήματα είναι σαφή και σταράτα και το δυστύχημα είναι ότι δεν απαντώνται ευθέως: Υπάρχουν τα χρήματα; Αν ναι, από ποιες πηγές; Αν όχι, πως θα εξευρεθούν;

Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν από τις βουλευτικές κάλπες της 7ης Ιουλίου και 5 Αρχηγοί κομμάτων, υποψήφιοι βουλευτές Αχαΐας, προεξάρχοντος του εν δυνάμει Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, έχουν αφαιρέσει (;) από την προεκλογική τους ατζέντα τις δεσμεύσεις για το τρένο!

Καλούνται πάραυτα να απαντήσουν και να δεσμευτούν. Καλούνται να είναι πειστικοί για τις πρωτοβουλίες που θ’ αναλάβουν την επόμενη μέρα. Γιατί σιωπούν;

Ειδικότερα ο κ Μητσοτάκης- ο οποίος επέλεξε να είναι υποψήφιος Βουλευτής Αχαΐας- διερωτώμαι γιατί σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις, τις φορές που έχει έρθει στην Πάτρα, δεν δίνει το στίγμα του για τον τρόπο που θα φθάσει το τρένο στην Πάτρα και θα διασυνδεθεί με το λιμάνι;

Εξ’ άλλου, ταυτόχρονα τις δικές της ευθύνες καλείται ν’ αναλάβει και η Δημοτική Αρχή του Κώστα Πελετίδη. Μέχρι τώρα… διακρίθηκε για τις ήξεις- αφίξεις της.

Το τρένο, όμως, δεν θα έλθει στην Πάτρα και δη με τον τρόπο που είναι εκπεφρασμένη η βούληση της τοπικής κοινωνίας, αν η νέα Κυβέρνηση, τα κόμματα και οι φορείς της πόλης δεν πουν την αλήθεια, δεν δεσμευτούν και δεν επισπεύσουν όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες που θα εγγυηθούν την «πορεία» του τρένου, παράλληλα με την αναπτυξιακή προοπτική του νέου λιμανιού και την αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου.

Υ.Γ.

Η παραπάνω επιστολή σας κοινοποιείται, αφού απεστάλη ήδη σήμερα 26-06-2019 στην εφημερίδα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ, με αφορμή σχετική αρθρογραφία και εκτενές ρεπορτάζ για το μεγάλο έργο πνοής και ανάπτυξης  της Δυτικής Ελλάδος και ιδιαίτερα της Πάτρας, όπως είναι αυτό της υπόγειας έλευσης του τρένου.

Ακόμα σας παρακαλώ ας ρίξετε μια ματιά στη δημόσια τοποθέτησή μου στις 11-06-2019 (παραμονή της προεκλογικής συγκέντρωσης Μητσοτάκη στην ΑΧΑΙΑ CLAUS)