ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ COSCO ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2017

Του Γιώργου Μανέττα

«Ρότα» για να βάλει τον Πειραιά στην παγκόσμια ελίτ των λιμένων έχει χαράξει η Cosco, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου για τη μετατροπή του ελληνικού λιμανιού σε πύλη εισόδου των εμπορευμάτων για την Ευρώπη. Η κινέζικη εταιρεία, μετά την απόκτηση του ΟΛΠ, εμφανίζεται αποφασισμένη να υλοποιήσει τις επενδύσεις που έχει δεσμευθεί για να αναβαθμίσει τις υποδομές του λιμανιού και παράλληλα να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του. Όπως ανέφερε χθες ο εμπορικός διευθυντής της κινέζικης εταιρείας στην Ελλάδα, Τάσος Βαμβακίδης σε εκδήλωση για την διεθνή έκθεση «Transport-Logistiks 2017», ο Πειραιάς αναμένεται μέχρι το τέλος του 2017 να καταστεί το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου όσον αφορά στη διακίνηση φορτίων μέσω θαλάσσης από τρίτο που είναι σήμερα, όγδοο πανευρωπαϊκά και τριακοστό όγδοο στον κόσμο και τόνισε πως το ελληνικό λιμάνι προσφέρει ήδη από τις ταχύτερες υπηρεσίες στην Ευρώπη. Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη, η Cosco παρέχει το γρηγορότερο servise για τη Ρωσία αλλά και την Τσεχία μέσω του σιδηρόδρομου (μεταξύ 3-4 ημερών) ενώ μετά την ολοκλήρωση του προβλήτα 3, θα καταστήσει τον Πειραιά το μοναδικό λιμάνι στη Μεσόγειο και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη που θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα πέντε γίγα – κοντέινερ, δυναμικότητας από 18.000 έως 20.000 TEU έκαστο. Παράλληλα με την αναβάθμιση των υπηρεσιών της και παρά το υψηλό κόστος των μεταφορών (η Ελλάδα έχει από τα μεγαλύτερα κόστη στην Ευρώπη), η κινέζικη εταιρεία κερδίζει διαρκώς μερίδια στα εμπορεύματα που έρχονται από την Ασία με κατεύθυνση την Κεντρική Ευρώπη αλλά και σε αυτά που εξάγονται από την Ευρώπη σε τρίτες χώρες. Ενδεικτικό της δυναμικής που αναπτύσσεται, όπως είπε το στέλεχος της Cosco είναι πως ακόμη και η Sony επέστρεψε, η οποία εγκατέλειψε τον Πειραιά λόγω των προβλημάτων που υπήρχαν με την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη ενώ υπάρχουν πολλές ακόμη εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η καπνοβιομηχανία ΒΑΤ, που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως κέντρο για την εξαγωγή των προϊόντων τους.

Logistics
Από την άλλη πλευρά, ο κ. Βαμβακίδης ερωτώμενος σχετικά δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για τους αργούς ρυθμούς που κινείται το ελληνικό δημόσιο αναφορικά με την υλοποίηση κομβικών υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας (ηλεκτροδότηση και διπλή γραμμή), τονίζοντας την ανάγκη να ολοκληρωθούν το ταχύτερο δυνατό, προκειμένου να αξιοποιήσει η χώρα τις τεράστιες δυνατότητες που έχει στον τομέα των logistics. «Πρέπει να πάρουμε το μερίδιο που μας αναλογεί στις μεταφορές της περιοχής. Πρέπει να εκμεταλλευθούμε το στρατηγικό πλεονέκτημα που έχουμε λόγω της γεωγραφικής θέσης», σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ υπογράμμισε πως τα logistics πρέπει να γίνουν η πρώτη βιομηχανία της χώρας, καθώς μπορούν να προσφέρουν τριπλάσια έσοδα από τον τουρισμό! Μόνο οι δασμοί από τα διερχόμενα εμπορεύματα, η Ελλάδα μπορεί να καρπώνεται έσοδα 1,6 δισ. ευρώ, επισήμανε ο ίδιος.

 

Πηγή:http://www.imerisia.gr