Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης:
Ομιλία του π. Θεοδώρου Ζήση που εκφωνήθηκε την Κυριακή 5-04-2017 με την συμμετοχή των Πρωτοπρεσβυτέρων: Νικολάου Μανώλη, Φωτίου Βεζύνια, Αγγέλου Αγγελακοπούλου και Ματθαίου Βουλκανέσκου.
ΣΧΟΛΙΟ: Ὡς πρὸς τὰ διαδικαστικὰ θὰ ἀπαντήσουν (πιστεύουμε) οἱ Ἁγιορεῖτες. Ἐμεῖς θὰ ἀπαντήσουμε στὴν φοβερὴ διαστροφὴ τῆς ἁγιοπατερικῆς μας Παραδόσεως ἀπὸ τὸν π. Θεόδωρο καὶ τοῖς σὺν αὐτῷ.
Ἡ ὁμιλία του δὲν ἦταν τίποτε ἄλλο, παρὰ συνειδητὴ διαστροφή.
Διαστροφὴ τῶν περὶ «Ἀκριβείας» καὶ «Οἰκονομίας»! (Οἰκονομία στὰ τῆς Πίστεως χωρεῖ, π. Θεόδωρε; Οἰκονομία π.χ. περὶ τῶν θεμάτων τοῦ γάμου, ἔκαναν καὶ στήν …Κολυμπάριο Σύνοδο! Κι ὅμως τὴν κατέκρινες!).
Διαστροφὴ τῆς ἱστορίας καὶ τῆς στάσεως τοῦ ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου καὶ ἀσέβεια στοὺς ἀγῶνες καὶ τοὺς διωγμοὺς ποὺ ὑπέστη ὁ Ἅγιος!
Διαστροφή, ἀκόμα, καὶ τῶν ὅσων εἶπαν οἱ Ἁγιορεῖτες -περὶ ἀκυρότητος ἢ μὴ τῶνμυστηρίων- στὴν Ἡμερίδα τοῦ Ὡραιοκάστρου.
Εὐτυχῶς τὸ Ὡραιόκαστρο δὲν μολύνθηκε ἀπὸ τὶς Τελεβάντιες «ἀσχήμιες» τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση, ἀλλὰ θὰ μνημονεύονται οἱ ἀποφάσεις του, ὡσὰν ἑνὸς κάστρου τῆς Ὀρθοδοξίας, ποὺ διέσωσε τὴν Ἁγιοπατερικῆς μας Παράδοση, παρὰ τὶς ὅποιες ἀνθρώπινες ἀτέλειες ἐπισημάνθηκαν.
“Οὐρά”, λοιπόν, τοῦ Τελεβάντου, π. Θεόδωρε! Ποιός περίμενε τέτοια πτώση! Τέτοια διαστροφή! Ὁ διδάσκων περὶ «ἀκοινωνησίας», κοινωνεῖς;
Δάσκαλε ποὺ δίδασκες...
π. Θεόδωρος Ζήσης:
«Ο Πατριάρχης που κοινωνεί με τον ακοινώνητο –τόν αιρετικό, πρέπει και αυτός να είναι ακοινώνητος· πρέπει και οι υπό τον Πατριάρχη Αρχιεπίσκοποι–Επίσκοποι, να κάνουν τον Πατριάρχη ακοινώνητο. Να μην επικοινωνούν. Να κόψουν το μνημόσυνο.
Επομένως, μία σειρά, αυτή η σειρά του παραπτώματος που αρχίζει από τον Πατριάρχη, αρχίζει σιγά-σιγά σαν συγκοινωνούν δοχείον, να φθάνει σαν ευθύνη μέχρις εμάς!
Είμαστε όλοι υπεύθυνοι.
Αν τελικώς καταλήξουμε να σταματήσουμε αυτήν την οικονομική ένωση και την οικονομικήστάση,
Αὐτὰ καὶ ἄλλα πολλὰ εἶπε ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης σὲ ὁμιλία μὲ τίτλο«Καλὴ καὶ κακὴ ἕνωση»ποὺ ἔκανε στὸν Σοχὸ Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα εἶπε:
Πατριάρχας, τούς Επισκόπους και σε εμάς τούς Κληρικούς και σε εσάς τους Χριστιανούς, αυτές οι σχέσεις αποδίδονται με την εικόνα των “συγκοινωνούντων δοχείων”. Δηλαδή. Όταν ο Πατριάρχης συμπροσεύχεται με τoν πάπα και είναι υπόλογος απέναντι των αγίων Κανόνων, γιατί οι άγιοι Κανόνες λένε “Επίσκοπος, αιρετικοίς συνευξάμενος καθαιρήσθω” και υπάρχει και ένας άλλος Κανόνας, ο οποίος λέει “ο κοινωνών ακοινωνήτω, ακοινώνητος έσται”. Αυτός ο οποίος κοινωνεί, ο Πατριάρχης δηλαδή που κοινωνεί με τον ακοινώνητο –τόν αιρετικό, πρέπει και αυτός να είναι ακοινώνητος, τότε θα πρέπει και οι υπό τον Πατριάρχη Αρχιεπίσκοποι – Επίσκοποι, να κάνουν τον Πατριάρχη ακοινώνητο. Να μην επικοινωνούν. Να κόψουν το μνημόσυνο.…Αφού οι Επίσκοποι μνημονεύουν τον Πατριάρχη και επομένως υπόκεινται και αυτοί στον κανόνα: “ο κοινωνών ακοινωνήτω, ακοινώνητος έσται”. Και εγώ όμως κοινωνώ με τον Επίσκοπό μου ο οποίος κοινωνεί. Και εγώ μνημονεύω τον Επίσκοπό μου, ο οποίος μνημονεύει τον Πατριάρχη, ο οποίος κοινωνεί με τον Πάπα. Και εσείς οι λαϊκοί έρχεστε από μένα, ο οποίος μνημονεύω τον Επίσκοπο και κοινωνάτε και με αποδέχεστε. Επομένως, μία σειρά –αυτή η σειρά του παραπτώματος που αρχίζει από τον Πατριάρχη, αρχίζει σιγά–σιγά σαν συγκοινωνούν δοχείον, να φθάνει σαν ευθύνη μέχρις εμάς! Γι΄ αυτό λένε οι Άγιοι: “Σέ θέματα πίστεως, δεν πρέπει να πείς, εγώ τί είμαι; Το λέει ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης. Εγώ τί είμαι; Εγώ είμαι λαϊκός. Εγώ είμαι Επίσκοπος. Εγώ; Τί είμαι εγώ; Αυτοί έχουν την ευθύνη. Όχι. Οι λίθοι κεκράξονται και συ σιωπάς;”. Αλλά ποιός από τον κόσμο τα ξέρει αυτά; Οι περισσότεροι από τούς λαϊκούς, θα πούν: “Μα, αφού το κάνει ο Πατριάρχης, αφού το κάνει ο Πάπας, τί φταίω εγώ;”. Φταίς κι εσύ! Δεν δικαιολογείται η άγνοια… Αυτή λοιπόν είναι η “θεωρία των συγκοινωνούντων δοχείων”. Ότι είμαστε όλοι υπεύθυνοι. Δεν είναι μόνον υπεύθυνος ο Πατριάρχης. Δεν είναι μόνον υπεύθυνος ο Επίσκοπος ο οποίος σιωπά και η οποία σιωπή είναι τρίτο είδος αθεϊας. Είμαστε υπεύθυνοι και εμείς οι Πρεσβύτεροι και μαζί με εμάς, είστε και σεις οι λαϊκοί, που έρχεστε μαζί με μας και δεν μας λέτε: “Φεύγουμε εμείς”. Και βέβαια, ξέρω ότι πολλοί από σας, μας ακολουθείτε σε μία διάκριση και σε μία οικονομία, δεν ξέρω αν το κάνετε γι΄ αυτό. Αν τελικώς καταλήξουμε να σταματήσουμε αυτήν την οικονομική ένωση και την οικονομική στάση, δεν ξέρω, πόσοι από εσάς θα μας ακολουθήσετε.Αλλά, «ο εις και η αλήθεια». Ο ένας και η αλήθεια. Και αν είναι κανένας μόνος, αν είναι βέβαιος πώς είναι με την αλήθεια, πρέπει να το ρισκάρει και να μείνει με την αλήθεια.