Σημαντική άνοδο της τάξης του 12,7% αποτυπώνει η διαφημιστική δαπάνη στο Διαδίκτυο το 2016, σε έρευνα που πραγματοποίησε το IAB Hellas με τη συνεργασία 22 Publishers/Networks, που μετρά 133 επιμέρους sites.
Σύμφωνα με την έρευνα, στα ταμεία των sites διοχετεύτηκαν την περασμένη χρονιά περί τα 77,2 εκατ. ευρώ (+12,7%), έναντι 67 εκατ. ευρώ το 2015. Ενθαρρυντική επίσης, σύμφωνα με το ΙΑΒ, είναι η παρατήρηση ότι η αύξηση το 2016 βαίνει αυξανόμενη από την αρχή προς το τέλος του έτους: Το α’ τρίμηνο επενδύονται 12,8 εκατ. ευρώ, το δ’ τρίμηνο φτάνουν τα 23,2 εκατ. ευρώ.
Στην κορυφή των διαφημιζόμενων βρίσκονται οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, με μερίδιο 19,7% έναντι 21,8% το 2015 και δαπάνη 15,2 εκατ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση το λιανεμπόριο, με 10,6 εκατ. ευρώ και μερίδιο 13,7%, ενώ την τριάδα συμπληρώνει η κατηγορία «Τηλεπικοινωνίες», με μερίδιο 12,3% (14,1% το 2015) και δαπάνη 9,5 εκατ. ευρώ. Στην τέταρτη θέση αναρριχάται η κατηγορία «Media Διασκέδαση – Ελεύθερος Χρόνος» (6,6 εκατ. ευρώ – 8,2%).
Τα στοιχεία αφορούν μόνο τη διαφήμιση στο Διαδίκτυο βάσει τιμοκαταλόγων μέσων και δεν περιλαμβάνουν έσοδα από διαφημίσεις Google. Ο Σπύρος Παπαγεωργίου, πρόεδρος του IAB Hellas, εξηγεί: «Η αύξηση κατά 12,7% της display διαφήμισης στο Διαδίκτυο το 2016 προκαλεί θετικά αισθήματα στις εταιρείες digital. Η θετική μεταβολή, ωστόσο, συνιστά παράλληλα μια ‘διόρθωση’ στις επιδόσεις του 2015, χρονιά των capital controls και άλλων αρνητικών παραμέτρων που έθεσαν προσκόμματα στη διαφημιστική επένδυση».
Τα στοιχεία προέρχονται από τις 22 εταιρείες-μέλη του ΙΑΒ Hellas: 24Media, Adweb Network, Alpha TV, Antenna, Attica Media, Capital.gr, Δέσμη Εκδοτική, ΔΟΛ Digital, DPG Digital Media, Forthnet (like to like), Freenet (Sofokleous.gr), “Καθημερινή”, Liquid Media, Media2Day, Mega TV, Prime Media, Pegasus Interactive, Phaistos Net, Think Digital Network, TVXS, TNC Digital Media Group L2L, Yahoo!. Περιλαμβάνουν 133 web sites που στοχεύουν στο ελληνικό κοινό.