Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Στο βιβλίο του γνωστού μουσουλμάνου θεολόγου, Nabil el Fadl, «Hz İsa Hz Muhammed i müjdeledi mi ?», δηλαδή, «Ο Άγιος Ιησούς προφήτεψε την έλευση του αγίου Μωάμεθ ;», (τουρκική έκδοση, εκδόσεις Emre Yaınları 2006), διακρίνεται μια μεγάλη αγωνία του συγγραφέα να αποδείξει με οποιοδήποτε τρόπο ότι ο Ιησούς Χριστός είχε προφητέψει την έλευση του Μωάμεθ, αλλά οι χριστιανοί… διαστρέβλωσαν και απέκρυψαν αυτή την μεγάλη «αποκάλυψη» λες και ήξεραν τι έπρεπε να αποκρύψουν για ένα γεγονός που θα γίνονταν μετά από έξη αιώνες. Πέραν τούτου όμως, για άλλη μια φορά διαφάνηκαν οι θεμελιώδεις διαστάσεις απόψεων του Ισλάμ από την χριστιανική θρησκεία, αλλά και μια απολυταρχική διάσταση της μουσουλμανικής θρησκείας.
Αν θα μπορούσαμε να παραβάλουμε τα δυο σημαντικότερα σημεία ανάμεσα στις θρησκείες του Χριστιανισμού και του Ισλάμ, στον μεν χριστιανισμό είναι ασφαλώς ο Ιησούς Χριστός, στο δε Ισλάμ είναι το Κοράνιο, ένα βιβλίο της «θειας αποκάλυψης». Εδώ έγκειται και η θεμελιώδης και μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των δυο θρησκειών. Από την μια, η προσωπική παρουσία του ίδιου του Θεού στους ανθρώπους και από την άλλη, ένα μοναδικό βιβλίο με τους «λόγους του Θεού». Το Ισλάμ αποκλείει την προσωπική επαφή και την άνοδο του ανθρώπου προς τον Θεό. Ο Θεός του Κορανίου δεν μπορεί να φανερωθεί και ακόμα λιγότερο να ενσαρκωθεί, άλλωστε η νύξη και μόνο της ενσάρκωσης του Θεού θεωρείται μεγάλη αμαρτία και σκάνδαλο για το Ισλάμ.
Το Ισλάμ αποκλείει την λύτρωση του ανθρώπου μέσω της πορείας του με την κάθαρση και την φώτιση φτάνοντας μέχρι την θέωση και την αγιότητα. Το Ισλάμ απαγορεύει τη λατρεία των αγίων γιατί δεν πιστεύει ότι ο άνθρωπος έχει την δυνατότητα να αγιάσει, να φτάσει στην επαφή με το άκτιστο φως, να νοιώσει τον Θεό μέσα του. Απλά διδάσκει την υπακοή στον νόμο πισωγυρίζοντας σε ιουδαϊκές αντιλήψεις και την ικεσία για την θεϊκή ευσπλαχνία που θα φέρει την σωτηρία του. Σύμφωνα με το Κοράνιο κανένα άτομο, μήτε και αυτός ο Μωάμεθ, όσο μεγάλο, όσο τέλειο και αν είναι, δεν μπορεί να εκπληρώσει το σχέδιο του Θεού και για τον λόγο αυτό το Κοράνιο αρνείται την θεότητα του Χριστού, απλά τον δέχεται σαν ένα μεγάλο προφήτη μικρότερο από τον Μωάμεθ. Αλλά ο Χριστός είναι ο Θεός που έγινε άνθρωπος, είναι ένα μοναδικό γεγονός στην ανθρώπινη ιστορία που δεν μπορούσε να συμβεί παρά μόνο μια φορά, «ότε ήλθε το πλήρωμα του χρόνου».
Η αγωνία των μουσουλμάνων μετά την επικράτηση τους σε τόσο ευρεία έκταση, ήταν να δικαιωθούν στους χριστιανούς και να τους αποδείξουν το «δίκιο» τους. Εδώ πράγματι σοφίστηκαν διάφορα πράγματα ερμηνεύοντας συχνά με τον δικό τους τρόπο την Καινή Διαθήκη, την οποία έπρεπε να μελετήσουν καθώς το Κοράνιο την κατατάσσει στα ιερά βιβλία. Φυσικά το πρώτο που σοφίστηκαν ήταν το γνωστό λογοπαίγνιο με τον «Παράκλητο», που τον είπαν «Περίκλειτο» και τον… μετέφρασαν σαν Μωάμεθ. Έτσι, σύμφωνα με τους μουσουλμάνους, ο Χριστός προφήτεψε την αποστολή του Παράκλητου, δηλαδή του Περίκλειτου, δηλαδή του… Μωάμεθ. Ισχυρισμός αυθαίρετος που δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ από κανένα αρχαίο έγγραφο δια μέσω των αιώνων.
Η αγωνιά αυτή να αποδείξουν ότι ο ίδιος ο Χριστός προανήγγειλε την έλευση του Μωάμεθ, τους έκανε να προχωρήσουν και στην δική τους ερμηνεία κάποιων περικοπών του ευαγγελίου. Μεταξύ των άλλων υποστηρίζουν ότι οι χριστιανοί παραχάραξαν τις ιερές γραφές αποκρύπτοντας τα εδάφια που αναφέρονταν στις προφητείες της έλευσης του Μωάμεθ. Αλλά τον ισχυρισμό αυτό πολύ εύστοχα τον κατέρριψε ο ίδιος ο Άγιος Γρήγορος ο Παλαμάς στις συνομιλίες που είχε με τον Οθωμανό ηγεμόνα, Ορχάν, στην Προύσα, όταν στην κατηγορία αυτή απάντησε πως κανένας δεν έχει το δικαίωμα να παραχαράσσει τις ιερές γραφές και ότι αυτό συνεπάγεται μεγάλη τιμωρία και αποπομπή από την εκκλησία. Αλλά εκτός από αυτό έφτασαν στο σημείο να ισχυριστούν ότι η Κυριακή Προσευχή, άσχετα αν δεν την δέχονται, εκπληρώνετε με… την θεοκρατία του Ισλάμ. Ακόμα και κάποιες παραβολές του Ιησού Χριστού, όπως οι παραβολές της «Βασιλείας του κόκκου σινάπεως», «Των εργατών της τελευταίας ώρας», «Των αμπελουργών», αναφέρονται, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους, όλες…προφητικά στο Ισλάμ και στην μελλοντική εξάπλωση του. Τελείως βέβαια αυθαίρετες απόψεις και ερμηνείες. Άλλωστε σε κανένα χριστιανικό έγγραφο μέσα στους έξη αιώνες που προηγήθηκαν της εμφάνισης του Μωάμεθ δεν γίνετε αναφορά για την εμφάνιση κάποιας νέας Αποκάλυψης αφού η ενσάρκωση του Χριστού ήταν η κορύφωση της Αποκάλυψης και το τέρμα της προαναγγέλλονταν στην Δεύτερα Παρουσία.
Σήμερα το Ισλάμ διακατέχεται από μια χριστιανοφοβική εκδικητικότητα. Πολιτικοί συσχετισμοί και διάφορα γεγονότα ενίσχυσαν τον φονταμενταλισμό του, (Σαλαφιστές-Τζιχαντιστές) και έχουν παρασύρει εκατομμύρια μουσουλμάνους σε ακραίες καταστάσεις με αποτέλεσμα τα φρικτά τους εγκλήματα. Επειδή οι εξελίξεις τρέχουν στην ευρύτερη περιοχή μας, θα πρέπει να τονίσουμε ότι εμείς, σαν Έλληνες Ορθόδοξοι, σεβόμαστε το Ισλάμ αλλά παράλληλα ζητάμε τον σεβασμό από μια θρησκευτική κοινότητα από την οποία υποφέραμε επί αιώνες τα πάνδεινα. Δυστυχώς όμως τα γεγονότα σε πολλές μουσουλμανικές χώρες δείχνουν ότι ο ισλαμικός απολυταρχισμός εύκολα μετατρέπεται σε φανατισμό με ολέθριες και αιματηρές συνέπειες για τους μη μουσουλμάνους.
Το πρόβλημα γίνετε μεγαλύτερο σε μια χώρα σαν την Ελλάδα που φιλοξενεί σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες απελπισμένους μουσουλμάνους. Η Νέα Τάξη έκανε καλά το έργο της. Τώρα όμως και εμείς θα πρέπει να σταθούμε στο ύψος μας και θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το ίδιο το μέλλον μας εξαρτάται από την εγρήγορση μας και την δύναμη της πίστης μας να προασπίσουμε την ελληνορθόδοξη ταυτότητα μας, ότι πιο πολύτιμο μας έχει ακόμα μείνει.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr