Όπως θυμάστε, από χρόνια γράφουμε ότι πλέον οι εκθέσεις του State Department για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην ελληνική Θράκη είναι καλές και ισορροπημένες, σε σημείο που να βγάζουν τους επαγγελματίες Τούρκους από τα ρούχα τους. Έτσι λοιπόν η παρακρατική Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δ. Θράκης (ABTTF) συντάσσει κάθε χρόνο μια έκθεση ως σχόλιο και απάντηση προς τις ΗΠΑ! Το ίδιο έπραξε και φέτος, για την περσινή αμερικανική Έκθεση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την Ελλάδα και διένειμε το άθλιο πόνημά της σε διάφορες διπλωματικές αποστολές. Επειδή ο “Αντιφωνητής” ως έντυπο αλλά και η Ελλάδα ως χώρα δεν έχουμε να φοβηθούμε ή να κρύψουμε τίποτε, παραθέτουμε τα 6 σημεία της τούρκικης έκθεσης, με την αναίρεσή τους, βεβαίως.

1) Ο ισχυρισμός ότι «οι Τούρκοι της Δ. Θράκης επιβάλλουν πιέσεις σε Πομάκους και Ρομά» χαρακτηρίζεται εξωπραγματικός! Η ABTTF μιλάει για “τουρκική μειονότητα” και για τον συγκεκριμένο ισχυρισμό (που περιέχει η αμερικανική έκθεση) γράφει απλώς ότι “ο ισχυρισμός αυτός δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα”. Τόσο πειστικά! Κι αφού καθάρισε με το κεφαλαιώδες και σκανδαλώδες αυτό θέμα, πάει παρακάτω.
2) Η ABTTF επαναφέρει το θέμα των συλλόγων με τη λέξη «Τούρκων» στα ονόματά τους. Λέει πως οι παλιοί έκλεισαν και οι κανούργιοι δεν αναγνωρίζονται, παρά τις αποφάσεις του Ευρωδικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Η αλήθεια είναι πως οι τρεις παλιοί σύλλογοι συνεχίζουν να λειτουργούν και να εκλέγουν τα προεδρεία τους, απλώς δεν αναγνωρίζονται από την Πολιτεία, όπως και οι νεότευκτοι. Καθώς όλοι γνωρίζουν τι σκοπιμότητα εξυπηρετεί η ίδρυση τέτοιων σωματείων, η χώρα μας αρνείται να εφαρμόσει σε θέματα διοικητικά τις αποφάσεις του ΕΔΑΔ, πράγμα που συνάδει με την ελληνική νομοθεσία. Ωστόσο η Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε το Μάρτιο 2017 δήλωσε ότι εάν η Ελλάδα δεν έχει λάβει συγκεκριμένα μέτρα μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2017, η Επιτροπή Υπουργών θα λάβει μια δεύτερη ενδιάμεση αφόφαση. Ελπίζουμε ώς τότε η πατρίδα μας να έχει προετοιμάσει μιαν επαρκή νομική θέση.
3) Η ABTTF τολμάει να γράψει για νομικές διαδικασίες που “έχουν μετατραπεί σε όργανο για απειλή και εκφοβισμό της κοινότητας”. Τι παραδείγματα επικαλείται; Το αυτόφωρο κατά του δημάρχου Ιάσμου Ισμέτ Καδή (για παράνομη χρήση του υπηρεσιακού του αυτοκινήτου), την έξωση του τουρκομουφτή Ιμπραήμ Σερήφ από το βακουφικό ακίνητο (δηλαδή θα έπρεπε να ανέχεται ο νόμιμος μουφτής την παραμονή του σφετεριστή του τίτλου του σε …δικό του ακίνητο εσαεί;!) και την μήνυση της Χρυσής Αυγής κατά του DEB, για να πει ότι όλα αυτά “έχουν πρόθεση να απειλήσουν την τουρκική κοινότητα που ζει στην περιοχή”. Αν θέλει ο συντάκτης να νιώσει τι πραγματικά σημαίνει εκφοβισμός της μειονότητας, δεν έχει παρά να μελετήσει την τύχη των Ελλήνων σε Πόλη, Ίμβρο και Τένεδο.
4) Η ελληνική κυβέρνηση κατηγορείται για μια μονομερή κίνηση που προετοιμάζει την πλήρη κατάργηση της θρησκευτικής αυτονομίας στο θέμα του Μουφτή. Η ABTTF λέει ότι το δικαίωμα εκλογής των θρησκευτικών ηγετών χορηγήθηκε στην μειονότητα από διεθνείς συνθήκες και το έχει σφετεριστεί η ελληνική κυβέρνηση από το 1991. Η αλήθεια είναι πως πράγματι από τότε το ελληνικό κράτος έδειξε να ξυπνά και να αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Και φυσικά ο μουφτής ως ιεροδίκης ΔΕΝ μπορεί να εκλέγεται, όπως δεν εκλέγεται σε καμμία μουσουλμανική χώρα (ούτε και στην ίδια την Τουρκία). Ειδικά μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις για τον ρόλο των Τούρκων ιμάμηδων ως χαφιέδων της ΜΙΤ σέ Γερμανία και Αυστρία, θα ήταν εξωπραγματική κάθε συζήτηση για θρησκευτική αυτονομία τέτοιου τύπου. Μάλιστα η ABTTF αναφέρεται και στην Επιτροπή που ιδρύθηκε προ δύο εβδομάδων με στόχο να εκσυγχρονίσει την λειτουργία των Μουφτειών και καταγγέλει πως “δεν περιλαμβάνει κανέναν Τούρκο”. Σημειωτέον ότι μιλάμε για μιαν επιτροπή εργασίας τεχνοκρατών του Υπουργείου Παιδείας που απλώς θα καταγράψει την σημερινή κατάσταση και θα προτείνει – δεν θα αποφασίσει – μέτρα για την βελτίωσή της. Κι αυτό όμως καταγράφεται ως …πρόβλημα!
5) Στο θέμα της μειονοτικής εκπαίδευσης η ABTTF μιλά για “καταστροφή”. Στην μεν δευτεροβάθμια εκπαίδευση γιατί υπάρχουν μόνο δύο σχολεία, στην δε πρωτοβάθμια γιατί κλείνουν τα μικρά σχολεία για οικονομικούς λόγους. Δεν λέει όμως ότι υπάρχουν διμερείς συμφωνίες για τον αριθμό των σχολείων, ούτε ότι τα παιδιά που κλείνει το σχολείο τους πηγαίνουν δωρεάν σε άλλο, μεγαλύτερο και καλύτερο από το προηγούμενο.
6) Τέλος, η ABTTF επέκρινε το Στέητ Ντηπάρτμεντ που δεν συμπεριέλαβε στην έκθεσή του τις σωματικές και λεκτικές επιθέσεις μίσους εναντίον του DEB από την Χρυσή Αυγή (Μάρτιος 2016 στις Βρυξέλλες, Δεκέμβρης 2016 στην Αθήνα). Εδώ πια κάθε αντίλογος είναι περιττός. Μόνο να πούμε ξανά ότι αν θέλαμε ως χώρα να δώσουμε δείγματα δημόσιου λόγου μίσους, όλες οι τουρκοφυλλάδες που κυκλοφορούν στη Θράκη θα μας ήταν πολύτιμα αρχεία…

Κλείνοντας επαναλαμβάνουμε ότι η εν γένει κατάσταση στο μειονοτικό θέμα της Θράκης εδώ και 5 περίπου χρόνια διαρκώς βελτιώνεται. Βλέπουμε να γίνονται πράγματα στην κατεύθυνση της νομιμότητας που άλλοτε ήταν απλώς αδιανόητα. Οι πρακτοράντζες της Άγκυρας έχουν χαθεί από το προσκήνιο και οι συνάδελφοί τους από την ABTTF έχουν κάθε δίκιο να ανησυχούν!

ΠΗΓΗ