Χωρὶς τό Πάσχα, οὔτε τόν Θεὸ γνωρίζομε, οὔτε τόν ἄνθρωπο ἀναγνωρίζομε. Χωρὶς τό Πάσχα, βαδίζομε ἀπὸ τὸ τίποτε στὸ πουθενά

Με το μήνυμά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος εμβαθύνει στα νοήματα της Αναστάσεως, που έρχονται να μας γεμίσουν με ελπίδα, αγάπη, αισιοδοξία. Μηνύματα που μας καλούν να εστιάσουμε στην ουσία της ζωής και να ανακαλύψουμε την πραγματική χαρά που σκορπίζει το Φως της Αναστάσεως. «Μέσα σὲ δύσκολους καιροὺς ποὺ πολλὰ προβλήματα ταλανίζουν τὴν ἀνθρώπινη ὕπαρξη, ἔρχεται καὶ πάλι τὸ μέγα θαῦμα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου μας, νὰ δώσῃ ἀπάντηση στὶς μεταφυσικὲς ἀνησυχίες καὶ στὶς ἀγωνίες μας καὶ διέξοδο στὶς ποικίλες δυσκολίες μας. Καὶ τοῦτο, γιατί ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μας εἶναι ἡ ἐπισφράγιση τῆς ἀληθείας, ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς εἶναι ὁ ἀληθινὸς Θεός, ποὺ ἔγινε ἄνθρωπος γιὰ νὰ θεώσῃ τὸ ἀνθρώπινο πρόσλημμα. Ὁ Κύριός μας ἐκουσίως ἔπαθε καὶ κατῆλθε μέχρις Ἅδου ταμείων, ἀναστάς ἐκτάφου τριήμερος, «ἳνα συναναστήσῃ τὸ ἀνθρώπινον γένος καί ἀνακαινίσῃ τήν σύμπασαν κτίσιν». Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου εἶναι ἡ βεβαιότητα, ὅτι κατελύθη ὁ θάνατος καὶ ἐνικήθη ὁ Ἅδης. Ὅτι ἡ ζωὴ συνεχίζεται μετὰ ταῦτα καὶ ζοῦν οἱ θεούμενοι, οἱ υἱοί δηλαδή τῆς Ἀναστάσεως στή Βασιλεία τοῦ Οὐρανίου Πατρὸς, μετὰ τῶν ἀπ’ αἰῶνος Θεῷ εὐαρεστησάντων. Ἡ Ἀνάσταση εἶναι:
-Τὸ φῶς τὸ ἀνέσπερο, πού διαλύει κάθε σκοτάδι,
-Ἡ ἀληθινὴ χαρά, ποὺ ἀπομακρύνει τὴν λύπη ἀπὸ τὶς καρδιές, ἀπό τὶς οἰκογένειες, ἀπό τίς κοινωνίες,
-Ἡ ὄντως ἐλπίδα, ποὺ δίδει ἀπάντηση σὲ κάθε νοῦ, ὁ ὁποῖος ταλανίζεται μὲ ἀπέλπιδες λογισμούς,
-Ἡ ἀπάντηση στὸ ἐρώτημα περὶ τῆς ἀξίας τοῦ ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος εἶναι δημιούργημα τοῦ Θεοῦ«κατ’ εἰκόνα καὶ καθ’ ὁμοίωσιν Αὐτοῦ» καὶ προορίζεται γιά τὴν αἰώνια μακαριότητα καί χαρά,
-Ἡ συγχώρηση τῶν ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι πιστεύουν ἀκράδαντα στὸν Ἀναστάντα Κύριο καὶ ἀντέταξαν στὸν βοσκηματώδη βίο, τὸν θεῖο ἔρωτα. Ἀδελφοί μου, σήμερα χαιρόμαστε τήν Ἀνάσταση, γιορτάζομε τό Πάσχα μας. Πάσχα, εἶναι τό πέρασμά μας,
-Ἀπὸ τὴν σκλαβιὰ τῆς ἁμαρτίας, στὴν ἐλευθερία τῶν τέκνων τοῦ Θεοῦ.
-Ἀπὸ τὴν ἔρημο τῶν παθῶν, στὴν εὒφορη γῆ τῆς ἁγνότητος καὶ τῆς καθαρῆς ζωῆς,
-Ἀπὸ τὴν πνευματικὴ σύγχυση, στοὺς λαμπροὺς λειμῶνες τῆς φιλανθρωπίας τοῦ Θεοῦ, Πάσχα, εἶναι ἡ συγχώρησις μεταξύ μας, εἶναι τὸ πλήρωμα τῆς χαρᾶς, ποὺ μᾶς προσφέρει ἡ ἀγάπη καὶ ἡ προσωπική μας κοινωνία μὲ τὸν συνάνθρωπό μας.
Θυμηθεῖτε τὸν Ἅγιο Σεραφεὶμ τοῦ Σάρωφ, μὲ ἐκεῖνο τὸ ὑπέρο- χο, «Χριστὸς Ἀνέστη, χαρά μου». Γι’ αὐτὸ σκιρτοῦν οἱ καρδιὲς μας, σήμερα ἀπὸ χαρά. Γι’ αὐτὸ «τὰ πάντα πεπλήρωται φωτός, οὐρανὸς τε καὶ γῆ καὶ τὰ καταχθόνια». Γι’ αὐτὸ καὶ τὸ Πάσχα θὰ νοηματοδοτῇ τὴ ζωή μας, θὰ καθαγιάζῃ τὴν ὕπαρξή μας, θὰ ἐμπνέῃ τὸν βίο μας, θὰ ὁριοθετῇ τὴν πορεία μας πρὸς τὸν τελικὸ προορισμὸ, ποὺ εἶναι ἡ νίκη τῆς ζωῆς ἐναντίον τοῦ θανάτου, ἡ θέωση καὶ ἡ σωτηρία μας. Χωρὶς τό Πάσχα, ὁ κόσμος εἶναι ἀνέστιος. Χωρὶς τό Πάσχα ἡ ζωὴ μας εἶναι κενή, ἄδεια δηλαδή. Χωρὶς τό Πάσχα, οὔτε τόν Θεὸ γνωρίζομε, οὔτε τόν ἄνθρωπο ἀναγνωρίζομε. Χωρὶς τό Πάσχα, βαδίζομε ἀπὸ τὸ τίποτε στὸ πουθενά. Ὁ Ἰωσὴφ Βρυέννιος λέγει, μεταξύ τῶν ἂλλων, γιὰ τὴν μεγάλη καὶ λαμπρὰ ἑορτή: «Πάσχα εἶναι ἡ διάβαση ἀπὸ τὸ σκοτάδι στὸ φῶς. Ἡ ἀνάβαση ἀπὸ τὴ γῆ στὸν οὐρανό. Ἡ μετάβαση ἀπὸ τὸν θάνατο στὴ ζωή. Ἡ ἀνάσταση τῶν πεπτωκότων βροτῶν. Ἡ ἀνάκληση τῶν ἐξορίστων τῆς Ἐδέμ…». Ἀδελφοί μου, Ἂς εἶναι δοξασμένο τὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου μας, γιατί μᾶς ἀξίωσε νὰ γεννηθοῦμε μέσα στὸ φῶς τῆς Ἀναστάσεως, Ὀρθόδοξοι δηλαδή Χριστιανοὶ καὶ νὰ ἑορτάζωμε τὸ προσωπικό μας Πάσχα κάθε φορά ποὺ συμμετέχομε στὴν εὐχαριστιακὴ Τράπεζα, ἰδιαιτέρως δέ σήμερα ποὺ πανηγυρίζομε, «θανάτου τὴν νέκρωσιν καὶ Ἃδου τὴν καθαίρεσιν». Παιδιά μου ἀγαπητὰ καὶ περιπόθητα, Σᾶς ἐναγκαλίζομαι ὅλους καὶ σᾶς ἀσπάζομαι ἐν φιλήματι ἁγίῳ καί ἐν Χριστῷ Ἀναστάντι, τῷ ἀληθινῷ Θεῷἡμῶν καὶ εὔχομαι ἡ ἀνεκλάλητη χαρὰ καὶ τὸ ὑπέρλαμπρο καὶ ἀνέσπερο φῶς τῆς Ἀναστάσεως, νὰ καταυγάζουν καί νά καταλάμπουν διὰ παντὸς τὴν ζωή σας. Χριστὸς Ἀνέστη! Ἔτη πολλά, ἀναστάσιμα καὶ εὐλογημένα.

ΠΗΓΗ