“Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση δεν μηδενίζει όσα έργα έγιναν τα χρόνια της κυβέρνησή του ΣΥΡΙΖΑ και όσα μπορούμε τα συνεχίσουμε” ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, απαντώντας στους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Προσέθεσε ωστόσο “ότι τα νούμερα είναι αυτά που μιλάνε. Τα τεσσεράμισι χρόνια της κυβέρνησή ΣΥΡΙΖΑ συμβασιοποιήσατε έργα συνολικού ύψους κάτω από 800 εκατ. ευρώ ενώ μέχρι σήμερα, στα δύο χρόνια της κυβέρνησής μας, έχουμε συμβασιοποιήσει έργα ύψους 3,2 δισ. ευρώ”. “Εσείς”, είπε, “παίζατε στα ζάρια την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας και μετά γυρίζετε εσείς με σκυμμένο κεφάλι πίσω και υπογράφετε μνημόνια. Αυτοί είστε! Εμείς είμαστε η παράταξη που εγγυόμαστε την ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας, που με τα χρήματα της Ευρώπης κάνει έργα που εσείς δεν μπορούσατε να κάνετε”.

Νωρίτερα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης κατηγόρησε τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση της ΝΔ ότι κάνουν “εμπόριο ελπίδας με τα έργα”. Και προσέθεσε ότι “τελικά θα απογοητεύσετε τον ελληνικό λαό και ταυτόχρονα θα στοχοποιήσετε αυτά τα έργα και γι’ αυτό, έχετε ευθύνη μεγάλη”. Υπογράμμισε επίσης πως ο ΣΥΡΙΖΑ “δεν είναι μεμψίμοιρος όταν πρόκειται για την υλοποίηση μεγάλων και στρατηγικής σημασίας έργων υποδομής”. “Η κυβέρνηση”, είπε “έχει υιοθετήσει τη μισή θέση του ΣΥΡΙΖΑ που λέγαμε ότι τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση και σε κανένα υπουργό ή περιφερειάρχη ή δήμαρχο αλλά στο λαό που τα πληρώνει”. Όμως, όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης, δεν έχει υιοθετήσει και την άλλη μισή ότι “όλοι ελεγχόμαστε και κρινόμαστε από τον ελληνικό λαό για τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και το σεβασμό του κάθε ευρώ του πολίτη”.

Σχολιάζοντας την ομιλία του πρωθυπουργού, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι σήμερα ήρθε και πανηγύρισε ο κ. Μητσοτάκης “για την έγκριση από το ECOFIN του σχεδίου “Ελλάδα 2.0″ όμως αυτό που περιγράφει το σχέδιο δεν είναι η ανάπτυξη της χώρας αλλά οι αναπτυξιακές ανάγκες των μεγάλων εταιρειών -δεν είναι αναπτυξιακή ανάγκη της χώρας αλλά εξαφάνιση των ΜμΕ η μηδενική στήριξη στις παραγωγικές δομές”. Επέκρινε επίσης τον πρωθυπουργό, λέγοντας πως “εμείς, ποτέ δεν βάλαμε τον Αλέξη Τσίπρα ως πρωθυπουργό να διαπραγματεύεται με τους Επιτρόπους την παρέκκλιση των ευρωπαϊκών Κανονισμών για να πάρει μια έγκριση και να τους ικετεύει για μια έγκριση έργου όπως κάνετε εσείς για τον Ε65 και τον ΒΟΑΚ”.

Για την ένταξη του Ε65 ανέφερε πως “προχωρήσατε σε αλχημείες δήθεν της απολιγνητοποίησης”. Εκτίμησε επίσης ότι στις 31/12/2021 δεν θα παραδοθεί ολόκληρο το έργο του νότιου άξονα όπως προέβλεπε η σύμβαση του 2018 που υπέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ καθώς δεν έχουν ξεκινήσει καν οι εργασίες στον Δομοκό που είναι ένα δύσκολο τμήμα. “Είναι”, τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, “η μοίρα της παράταξής σας να μην τελειώνετε τα έργα”. Αναρωτήθηκε γιατί η κύρωση της σύμβασης δεν έγινε μετά την ολοκλήρωση των αποζημιώσεων έτσι ώστε να μην κινδυνεύει να υπάρξουν καθυστερήσεις κάτι που θα επιφέρει ρήτρες αποζημίωσης στον παραχωρησιούχο. Απαντώντας γιατί άλλαξε η χάραξη επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στην Βάλια Κάλντα ανέφερε ότι αυτό δεν έγινε εξ αιτίας της προστασίας της αρκούδας αλλά για να κοστίσει πολύ λιγότερο από όσο αρχικά είχε προβλεφθεί επί κυβέρνησης ΝΔ που ο γνώμονάς σας ήταν η παλαιοκομματική εξυπηρέτηση του Μετσόβου.

Ο Χρ. Σπίρτζης παράλληλα επέκρινε τους ρυθμούς υλοποίησης και των υπόλοιπων μεγάλων έργων λέγοντας μεταξύ άλλων ότι “το έργο σύμβολο του Ελληνικού όπου δεν έχει μπει ούτε σκαλιστήρι, από έργο ανάπλασης κατάντησε μεσιτικό γραφείο πώλησης διαμερισμάτων με θέα τη θάλασσα” Προσέθεσε πως το έργο Θεσσαλονίκης-Έδεσσας έχει κολλήσει, ενώ αναρωτήθηκε “με τα αρχαία της ελληνιστικής περιόδου που θα βρεθούν μετά τα βυζαντινά και τα ρωμαϊκά που θα αποσπαστούν στο σταθμό Βενιζέλου στην Θεσσαλονίκη τι κάνετε;” “Έχουν”, είπε ο βουλευτής, “περάσει δύο χρόνια και δεν έχετε βάλει ούτε ένα μέτρο καλώδιο”.