Νέες προοπτικές στην ανάπτυξη του τουρισμού διανοίγονται για την Πάτρα με την επικείμενη λειτουργία του υδατοδρομίου στον χώρο του παλιού λιμανιού. Οπως έγινε χθες γνωστό από τον ΟΛΠΑ, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 1543Β /04.05.2017), η Κοινή Υπουργική Απόφαση ΚΥΑ των υπουργών Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή, για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Πάτρας, το οποίο θα είναι το τρίτο κατά σειρά, μετά από εκείνα της Κέρκυρας και των Παξών, που αδειοδοτείται σε ολόκληρη τη χώρα.
Μάλιστα, με την δημοσίευση της απόφασης, μπήκαν και οι ταμπέλες στο κτίριο που θα φιλοξενεί την υπηρεσία του υδατοδρομίου, στον χώρο της λιμενικής ζώνης στο ύψος της οδού Νόρμαν (φωτο).
Σύμφωνα με τον ΟΛΠΑ, η ως άνω απόφαση, η οποία αποτελεί επιστέγασμα των συντονισμένων προσπαθειών της Διοίκησης και των αρμοδίων Υπηρεσιών του Οργανισμού για την κατασκευή, εγκατάσταση και αδειοδότηση των αναγκαίων υποδομών, καθιστά την πόλη της Πάτρας και το λιμάνι της κεντρικό κόμβο ενός πρώτου στοιχειώδους δικτύου υδατοδρομίων στη Δυτική Ελλάδα, συμβάλλοντας έτσι στην τουριστική και γενικότερη οικονομική αναπτυξιακή δυναμική της ευρύτερης περιφέρειας.
Παράλληλα προσδοκώνται σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της πόλης ειδικότερα (όπως ενδεικτικά η ενίσχυση της εναλλακτικής τουριστικής διακίνησης, η μεταφορά επιβατών και φορτίων, οι ειδικές πτήσεις ιατρικής ανάγκης, έρευνας-διάσωσης, πυρόσβεσης κ.τ.ο ).
Οπως τόνισε στην «Π» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές, το επόμενο βήμα για την λειτουργία του υδατοδρομίου το οποίο πρόκειται άμεσα να δρομολογήσει ο Οργανισμός σε συνεργασία με το εποπτεύον Υπουργείο Ναυτιλίας και το Μέτοχο ΤΑΙΠΕΔ), αποτελεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με ανοιχτές διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάδειξη αναδόχου φορέα, που θα αναλάβει την λειτουργία του υδατοδρομίου και την προσέλκυση εταιρείας ή εταιρειών που θα επωμιστούν την πληρότητα και την αρτιότητα του πτητικού έργου.
Ο κ. Κοντοές επισήμανε στην «Π» ότι αυτή την στιγμή η Πάτρα, η Κέρκυρα και οι Παξοί, συγκροτούν ένα υποτυπώδες δίκτυο υδατοδρομίων, όμως βρεθεί εταιρεία που διαθέτει αμφίβια αεροπλάνα, που έχουν και την δυνατότητα προσγείωσης σε συμβατικούς αεροδιαδρόμους, τότε το δίκτυο αυτό θα μπορέσει να αναπτυχθεί και με πολλούς άλλους προορισμούς στο Ιόνιο και άλλα μέρη της Ελλάδας.
«Προσβλέποντας στον πολλαπλασιασμό των ωφελειών που αναμένονται από τη λειτουργία του υδατοδρομίου στο λιμάνι μας, ευελπιστούμε και θεωρούμε αναγκαία και δεδομένη την συμπόρευση και την θετική συμβολή όλων των φορέων της πόλης προκειμένου τα πλεονεκτήματα και οι ωφέλειες να έχουν πάγιο και δυναμικό χαρακτήρα, και να διαχυθούν σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κύκλο επαγγελματικών δραστηριοτήτων» αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΟΛΠΑ και υπό αυτή την έννοια, ο κ. Κοντοές τόνισε ότι εάν το υδατοδρόμιο αγκαλιαστεί από τους φορείς και τους πολίτες, τότε μπορεί να δημιουργήσει ευρύτερες θετικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία, μέσω της λειτουργίας υποστηρικτικών επαγγελμάτων, ακόμα και της προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων και μέγκα – γιοτ.
Πηγή: http://www.pelop.gr