Ακόμη ένα σημαντικό βήμα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών γίνεται στον ΕΦΚΑ, καθώς τίθεται σε λειτουργία ο θεσμός του υπαλλήλου υποδοχής και του υπαλλήλου ροής.
Ο θεσμός του υπαλλήλου υποδοχής και του υπαλλήλου ροής ήδη έχει αρχίσει σε 27 υποκαταστήματα σε Αθήνα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη και θα υποστηριχθεί σε πρώτη φάση από 126 υπαλλήλους.
Το πώς λειτουργεί ο νέος θεσμός είχε την ευκαιρία να δει ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης κατά τη σημερινή επίσκεψή του στο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στη Νέα Φιλαδέλφεια, όπου έχουν ήδη τοποθετηθεί οι εν λόγω υπάλληλοι. Τον υπουργό συνόδευσαν ο διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής και ο αρμόδιος υποδιοικητής Γιώργος Γκράτζιος.
Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η τοποθέτηση υπαλλήλων ροής και υποδοχής έρχεται σε συνέχεια μιας σειράς πρωτοβουλιών που έχουν ήδη αναληφθεί, με γνώμονα τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη κατά τις συναλλαγές τους με τον ΕΦΚΑ, οι οποίες είναι οι εξής:
- Θεσμοθέτηση των ηλεκτρονικών ραντεβού.
- Ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555, το οποίο στον ενάμιση χρόνο λειτουργίας του «μετρά» σχεδόν 5 εκατ. απαντημένες κλήσεις.
- Συνεχής διεύρυνση των υπηρεσιών οι οποίες παρέχονται ηλεκτρονικά από τον ΕΦΚΑ, που έχουν φτάσει τις 80, ενώ οι συναλλαγές που έχουν διενεργηθεί ηλεκτρονικά, υπερβαίνουν τα 230 εκατ.
- Διεκπεραίωση συναλλαγών του ΕΦΚΑ μέσα από τα ΚΕΠ.
- Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας στον ΕΦΚΑ και το σύστημα απομακρυσμένης επικοινωνίας myEFKALive, που απευθύνεται σε κατοίκους ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών.
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά: «Ο ΕΦΚΑ, η πιο προβληματική ίσως μέχρι πρότινος δημόσια υπηρεσία, γίνεται ένας φορέας πιο φιλικός στους πολίτες κάθε μέρα. Όχι στα λόγια, στην πράξη. Με τα ηλεκτρονικά ραντεβού, που αντικατέστησαν τις ουρές. Με τη συνεργασία με τα ΚΕΠ. Με το 1555, που εξυπηρετεί κάθε μέρα τους πολίτες. Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας. Με το myEFKAlive και, τώρα, με τις υπηρεσίες υποδοχής και ροής, που κάνουμε στα μισά και πιο πολυσύχναστα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Είναι εξυπηρέτηση του πολίτη στην καθημερινότητά του!».
Από την πλευρά του, ο διοικητής του ΕΦΚΑ Παναγιώτης Δουφεξής υπογράμμισε: «Σήμερα εγκαινιάζουμε την υπηρεσία υποδοχής και εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων στον ΕΦΚΑ. Σε πρώτη φάση καλύπτουμε το 60% των υποκαταστημάτων του φορέα, με κριτήριο τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή πυκνότητα. Θα ακολουθήσει και δεύτερη φάση, ώστε να καλύψουμε το 100% των υποκαταστημάτων μας».
Τι ακριβώς κάνουν οι υπάλληλοι ροής και υποδοχής
Όσον αφορά τους υπαλλήλους ροής και υποδοχής, σε περίπτωση που κάποιος δεν έχει κλείσει ηλεκτρονικό ραντεβού, ο υπάλληλος υποδοχής, που βρίσκεται στην είσοδο του υποκαταστήματος του ΕΦΚΑ, μπορεί να του κλείσει ραντεβού ή σε κάποιες περιπτώσεις να τον βοηθήσει να εξυπηρετηθεί επί τόπου, ιδίως αν πρόκειται για ευπαθείς συμπολίτες μας (ΑμεΑ, έγκυες, ηλικιωμένοι κ.λπ.).
Οι υπάλληλοι καθοδηγούν τους ασφαλισμένους, που προσέρχονται στο υποκατάστημα, αναφορικά με το ποιο τμήμα ακριβώς πρέπει να επισκεφθούν. Επίσης, ενημερώνουν και «εκπαιδεύουν» τους πολίτες για τις παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του φορέα, που διευρύνονται συνεχώς και για τη διαδικασία κλεισίματος ραντεβού, μέσω της σχετικής πλατφόρμας.
Παράλληλα, προβλέπεται σε κάθε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ η τοποθέτηση υπαλλήλου ροής, που έχει ως βασική αποστολή να βοηθά και να κατευθύνει τους ασφαλισμένους στο αρμόδιο κάθε φορά τμήμα για τη διεκπεραίωση της υπόθεσής τους και να τους ενημερώνει για τα απαιτούμενα για κάθε υπηρεσία δικαιολογητικά και να συνδράμει στον έλεγχο της πληρότητάς τους.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, στόχος είναι να δοθεί τέλος στο φαινόμενο των άσκοπων μετακινήσεων και της αναμονής σε διάφορες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ εντός του υποκαταστήματος.
Με τη συνδρομή του υπαλλήλου ροής, ο κάθε ασφαλισμένος θα ξέρει πού ακριβώς πρέπει να απευθυνθεί, κάτι που «μεταφράζεται» σε εξοικονόμηση χρόνου και μείωση της ταλαιπωρίας τόσο των ίδιων των ασφαλισμένων, όσο και των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ.
Έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία πρόσληψης υπαλλήλων υποδοχής και υπαλλήλων ροής στον ΕΦΚΑ, μέσω του προγράμματος απασχόλησης μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών, της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), ωφελούμενοι του οποίου είναι άνεργοι αυτής της ηλικιακής κατηγορίας, που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα της ΔΥΠΑ για πάνω από 12 μήνες.
Τη στιγμή αυτή, απασχολούνται ήδη 62 άτομα σε 27 υποκαταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Κρήτη, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες πρόσληψης ακόμα 51 υπαλλήλων ροής και υποδοχής σε 23 υποκαταστήματα, που θα ολοκληρωθούν έως τις αρχές Μαρτίου.
Ο σχεδιασμός προβλέπει την πρόσληψη συνολικά 126 ατόμων σε 55 υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ έως τις 15 Μαρτίου.
Το επόμενο διάστημα θα συνεχιστεί το πρόγραμμα στελέχωσης με υπαλλήλους υποδοχής και ροής σε όλες τις δομές του φορέα, όπου διαπιστώνεται η ανάγκη γι’ αυτές τις υπηρεσίες.