«Η αίσθηση που έχει αυτή τη στιγμή ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου, ειδικά νεότερης γενιάς, είναι ότι δεν μιλάμε μόνο για σύγκρουση τρένων και για ένα τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα. Η αίσθηση είναι ότι έχει εκτροχιαστεί η χώρα» τόνισε ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νάσος Ηλιόπουλος, μιλώνας στον ραδιοφωνικό σταθμό Στο Κόκκινο.

«Στο πλαίσιο και της σημερινής απεργιακής κινητοποίησης, ο κόσμος ζητά τα αυτονόητα, ότι πρέπει να δοθούν απαντήσεις… Σεβασμός στα θύματα σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια» είπε ο κ. Ηλιόπουλος και πρόσθεσε: «Από την πλευρά μας, λέμε ότι κάθε δημόσιο πρόσωπο πρέπει σήμερα, προτού τοποθετηθεί, να ακούσει πολύ προσεκτικά τι έλεγαν όλο το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο. Μιλάμε για ένα γεγονός, για το οποίο είχαν προειδοποιήσει οι εργαζόμενοι. Το 2021 και το 2022 οι μηχανοδηγοί είχαν στείλει τρία εξώδικα, στα οποία περιέγραφαν ακριβώς τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν… Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι από το 2020 έως το 2023 έχουμε 11 σιδηροδρομικά ατυχήματα. Όπως είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι ο αρμόδιος υπουργός, ο κ. Καραμανλής, δεν είδε ποτέ τα σωματεία των μηχανοδηγών».

Ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ακόμη: «Όπως φαίνεται, η κυβέρνηση ενδιαφερόταν για άλλα πράγματα. Να αλλάξει τη σύμβαση με τη Hellenic Train και να χαρίσει 600 εκατ. στην εταιρεία, κόβοντας αυτά τα χρήματα από την υποχρέωση για επενδύσεις που είχε η εταιρεία… Εξαφανίστηκε όμως από τη σύμβαση και το άρθρο το οποίο αναφερόταν στην υποχρέωση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τα συστήματα ασφαλείας».

«Δεν γίνεται χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όταν τον ρωτούν για τη σύμβαση, να λέει “ρωτήστε τον κ. Καραμανλή”, δεν γίνεται για μια πολύ σημαντική πτυχή του ζητήματος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος να παραπέμπει στον παραιτηθέντα υπουργό» υπογράμμισε ακόμη ο κ. Ηλιόπουλος και συνέχισε: «Μέχρι το 2020 στην Καρόλου, στα κεντρικά του ΟΣΕ, υπήρχε δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου. Μετά έπαψε να λειτουργεί. Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 στον σταθμό της Λάρισας υπήρχε πάνω από ένας σταθμάρχης και λειτουργούσε ένα σύστημα τηλεδιοίκησης. Υπήρχε ένας ή δύο στη βάρδια της τηλεδιοίκησης και άλλος ένας στον σταθμό. Αυτό σταμάτησε το καλοκαίρι του 2019… Επίσης γνωρίζουμε με στοιχεία ότι σε έναν τόσο κομβικό σταθμό, βρέθηκε στη θέση του σταθμάρχη ένας άνθρωπος χωρίς την κατάλληλη εμπειρία και με πολύ παράξενο τρόπο. Στις 7 Απριλίου βγαίνει η προκήρυξη του ΟΣΕ στην οποία υπάρχει ως απαιτούμενο το ηλικιακό όριο των 48 ετών. Στις 13 Απριλίου κάνει ο συγκεκριμένος άνθρωπος την αίτηση, που κανονικά θα έπρεπε να απορριφθεί γιατί υπερέβαινε το ηλικιακό όριο. Παρ’ όλα αυτά, στις 25 Μαΐου εγκρίνεται η μετάταξη και στις 30 Μαΐου βγαίνει υπουργική απόφαση που αλλάζει τα ηλικιακά όρια. Είναι ο ορισμός μιας εκ των υστέρων νομιμοποίησης… Το αν είναι η όχι ρουσφέτι αυτό, ο κόσμος μπορεί να το κρίνει καθαρά».

Αναφερόμενος στα πεπραγμένα της κυβέρνσησης ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Ηλιόπουλος επεσήμανε: «Ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση και η διπλή γραμμή στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομής. Το ότι ζήσαμε τέτοιο δυστύχημα με διπλή γραμμή και όχι την περίοδο που η γραμμή ήταν σε πολλά μέρη μονή, φωτίζει ακόμα περισσότερο τα βαθιά προβλήματα που υπάρχουν στον σιδηρόδρομο».

Όσον αφορά τη σύμβαση για την τηλεδιοίκηση, τόνισε: «Η Ν.Δ. το 2019 δεν παρέλαβε απλά μια σύμβαση αλλά ένα έργο υπό εκτέλεση το οποίο θα έπρεπε να είχε παραδοθεί μέσα στο 2020. Και από τότε, για τρία χρόνια, και οι μηχανοδηγοί ρωτούν πού είναι το έργο… Πρέπει να είναι η μοναδική περίπτωση αυτά τα χρόνια που η ΝΔ δεν έκανε απευθείας ανάθεση».

Υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση παίζει το «χαρτί» της διάχυσης ευθυνών, σημείωσε: «Αν στην τελευταία του ανάρτηση ο κ. Μητσοτάκης έφτασε μέχρι τα χρόνια του Σημίτη για να διώξει από πάνω του την ευθύνη, σε λίγο θα φτάσει στον Τρικούπη. Όταν όμως λέει ότι φταίνε όλοι, συνήθως αυτό καταλήγει στο να μη φταίει κανένας».

«Σήμερα όλοι κρινόμαστε από τους πολίτες. Κρίνεται το πολιτικό προσωπικό της χώρας, η Δικαιοσύνη που με ευκολία έβγαζε παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες των σιδηροδρομικών τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και τα μέσα ενημέρωσης τα οποία κάθε απεργία στα μέσα μεταφοράς την προέβαλαν μόνο ως ταλαιπωρία…» κατέληξε ο Νάσος Ηλιόπουλος.