Αθήνα 11.03.2023

Επιστολή με καυτά Ερωτήματα του Νίκου Νικολόπουλου προς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη

Ο Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Νίκος Νικολόπουλος με επιστολή του που απέστειλε για το πολύνεκρο τραγικό δυστύχημα -έγκλημα- στα Τέμπη, προς τον Πρωθυπουργό παραθέτει τα όσα θα καταθέσει στους εισαγγελείς και του  θέτει τα εξής καίρια ερωτήματα που αφορούν προσωπικα τον Κυριακο Μητσοτακη :

Ειλικρινά, κύριε Πρωθυπουργέ!

Πίστευα, ότι μπροστά σε αυτή την ανείπωτη εθνική τραγωδία θα κάνατε τα πάντα για να χυθεί άπλετο φως στα αίτια που την προκάλεσαν και για να αποδοθούν οι ευθύνες σε εκείνους που οι πράξεις ή οι παραλείψεις τους είχαν σαν αποτέλεσμα να φτάσουμε στο τραγικό αυτό δυστύχημα. Όμως, οι πράξεις σας σαν κυβέρνηση δείχνουν δυστυχώς, ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. 

Συγκεκριμένα:

1) Τα μέλη της Επιτροπής που όρισε η κυβέρνησή σας για τη διερεύνηση των αιτιών που προκάλεσαν το τραγικό δυστύχημα δεν εγγυώνται, ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν στους πραγματικούς υπεύθυνους.           

Αρχικά, επιλέχθηκε σαν μέλος της Επιτροπής ο μέχρι την άνοδο του Σύριζα στην εξουσία Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλος, οπότε αναγκαστήκατε να τον αντικαταστήσετε με τον Καθηγητή Πυργίδη Χρήστο, ο οποίος, όπως και το άλλο μέλος της Επιτροπής, ο  Καθηγητής Προφυλλίδης Βασίλειος, φιγουράρουν στη λίστα Καθηγητών που δημοσίευσε η αείμνηστη Αριστέα Μπουγάτσου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στις 13/11/2005.

Ο τίτλος του δημοσιεύματος ήταν: «Μέγας χορηγός της «έρευνας» και… ευεργέτης ο ΟΣΕ».                            Οι καθηγητές αυτοί, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, έπαιρναν με απευθείας αναθέσεις, δήθεν «ερευνητικού έργου», μεγάλα ποσά και έστρωναν το χαλί των μεγαλοεργολάβων σε κρίσιμα έργα του ΟΣΕ.                                            

Ρίξετε μια ματιά, κύριε Πρωθυπουργέ στις προσωπικές τους σελίδες στο διαδίκτυο, όπου διαφημίζουν τις μελέτες που ανέλαβαν μέχρι σήμερα, και θα καταλάβετε τον ρόλο αυτών των δυο Καθηγητών στα έργα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και άλλων φορέων του Δημοσίου. 

Την εκτέλεση των έργων αναλάμβαναν στη συνέχεια οι μεγαλοεργολάβοι με στημένους διαγωνισμούς και με τη συνέργεια υπουργών, επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και επίορκων υπηρεσιακών στελεχών τους,  συντελέστηκε η μεγάλη ληστεία του τρένου, χωρίς τα τεράστια ποσά που ξοδεύτηκαν για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου να καταφέρουν να αποπερατωθεί μια γραμμή 520 χ.λ.μ., ο βασικός άξονας δηλαδή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όπου έγινε το τραγικό δυστύχημα και στον οποίο τα τρένα κυκλοφορούν εν έτει 2023 στα «τυφλά», χωρίς να λειτουργούν η Σηματοδότηση, η Τηλεδιοίκηση και τα άλλα συστήματα ασφαλείας, που δεν θα επέτρεπαν να συμβεί αυτό που συνέβη.

2) Χθες διορίσατε στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ τους αντικαταστάτες των αποπεμφθέντων Διευθυνόντων Συμβούλων τους και οι επιλεγέντες από την  κυβέρνησή σας είναι για τον μεν ΟΣΕ ο Παναγιώτης Τερεζάκης, για τη δε ΕΡΓΟΣΕ ο Χρήστος Παληός. Και οι δυο τους όμως

έχουν παρελθόν, που σε καμιά περίπτωση δεν εγγυάται, ότι θα ασκήσουν τα καθήκοντά τους, σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές για τις εταιρείες τους, με την απαιτούμενη αμεροληψία και διαφάνεια. 

– Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι ο κ. Τερεζάκης διατέλεσε  από το 2007 έως το 2010 Γενικός Διευθυντής Υποδομής του ΟΣΕ, την περίοδο δηλαδή που άρχισε η σταδιακή κατάρρευση των συστημάτων Σηματοδότησης και  Τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, που έφτασε το 2014 σε τέτοιο οριακό σημείο, που υπήρχε αδήριτη ανάγκη για την ανάταξή τους και η τότε κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά εν μέσω μνημονίων, χρηματοδότησε την αμαρτωλή πλέον σύμβαση 717/29-11-2014 για την ανάταξη των εν λόγω συστημάτων;                                               

  Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι ο κ. Τερεζάκης, όπως προκύπτει από τη σελίδα του στο  LinkedIn, εργάζεται (Full-time μάλιστα) από το 2016 μέχρι σήμερα στην εταιρεία  LDK Consultants, που κάνει μελέτες σε έργα της ΕΡΓΟΣΕ, που έχουν βαλτώσει (όπως το GSM-R) και τα οποία  εκτελούν μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων                     

η εταιρεία ΤΕΡΝΑ του πεθερού του «αορκιστου» Υπουργού Συγκοινωνιών   κ. Γεραπετρίτη, η σύμβαση 751/2015 της οποίας με την ΕΡΓΟΣΕ ελέγχεται από τον  Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς ; 

Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι ο κ. Τερεζάκης ήταν «Τεχνικός Σύμβουλος» του αποπεμφθέντος Διευθύνοντος Συμβούλου; 

Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι  ο κ. Τερεζάκης με τους υποτακτικούς του στον ΟΣΕ, όπως είπε σε τηλεοπτική εκπομπή ο πρόεδρος του σωματείου των Μηχανοδηγών, επιδίδεται αυτές της μέρες σε «κοπτορραπτική» των συνομιλιών του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας στην Καρόλου με τον Σταθμό της Λάρισας; 

Δεν έπρεπε να έχει επέμβει ο εισαγγελέας, να κατασχέσει καταγραφικά και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, για να μην αλλοιώσουν ή εξαφανίσουν κάποιοι στοιχεία του εγκλήματος;  

– Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι ο κ. Χρήστος Παληός ήταν μέχρι χθες μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ, που αφενός χορήγησε παρατάσεις της αμαρτωλής σύμβασης 717/29-11-2014 και αφετέρου ενέκρινε την υπογραφή της αχρείαστης συμβατικά Συμπληρωματικής Σύμβασης, αξίας 13,2 εκατ. €, που προσπαθούσε τόσα χρόνια να υπογράψει ο «εθνικός εργολάβος» και γι αυτό καθυστερούσε  την ολοκλήρωση του έργου, που αν είχε ολοκληρωθεί, όπως και εσείς λέτε, δεν θα φτάναμε στην  εθνική τραγωδία των Τεμπών;  

  Δεν γνωρίζετε, κύριε Πρωθυπουργέ, ότι με την υπ’ αρ. πρωτ. Δ14/α/6351/Φ-ΕΡΓΟΣΕ/12-01-2021 Απόφαση του παραιτηθέντος υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, μετά από σχετική εισήγηση της ΕΡΓΟΣΕ, της οποίας μέλος του ΔΣ ήταν ο κ. Χρήστος Παληός, δόθηκαν στην κοινοπραξία  του «εθνικού εργολάβου» με την ALSTOM ακόμη 2.767.782,93 €, ως αποζημίωση λόγω θετικών ζημιών για τις περιόδους 01-05-2019 έως 30-06-2019, 01-07-2019 έως 31-08-2019, 01-09-2019 έως 31-10-2019, 01-11-2019 έως 31-12-2019 και 01-01-2020 έως 31-03-2020; 

Δηλαδή επί των ημερών της κυβέρνησής σας, ενώ το έργο είχε σταματήσει να εκτελείται με ξεκάθαρη υπαιτιότητα της κοινοπραξίας, λόγω της άρνησής της να συμμορφωθεί με τις συμβατικές της υποχρεώσεις, της αναγνωρίστηκαν με την παραπάνω απόφαση του υπουργού σας και θετικές ζημιές για τις καθυστερήσεις(!!!). 

Δυστυχώς, κύριε Πρωθυπουργέ, αυτή η απόφαση είναι μια απόφαση, για την οποία η κυβέρνησή σας είναι υπόλογη και πρέπει να ντρέπεται…. 

Μετά τα παραπάνω, κύριε Πρωθυπουργέ, είναι ποτέ δυνατό να σας πιστέψουμε, όπως διαβεβαιώσατε και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ότι θα χυθεί άπλετο φως στα αίτια  που προκάλεσαν την εθνική τραγωδία στα Τέμπη και ότι θα αποδοθούν οι ευθύνες σε εκείνους που οι πράξεις ή οι παραλείψεις τους είχαν σαν αποτέλεσμα να φτάσουμε στο τραγικό αυτό δυστύχημα; 

Οι πράξεις σας και οι αποφάσεις σας παραπέμπουν σε συγκάλυψη και οι ευθύνες θα αποδοθούν και πάλι, όπως και στο δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017 επί εποχής μιας άλλης συνυπεύθυνης κυβέρνησης, σε «ανθρώπινο λάθος» ή το πολύ σε «ανθρώπινα λάθη» υπηρεσιακών παραγόντων, που εργάζονται σε τέτοιες συνθήκες, που δεν είναι επιτρεπτές  από τους Ελληνικούς και Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς για Διευρωπαϊκά Δίκτυα, όπως είναι ο άξονας Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Κύριε Πρωθυπουργέ στο προσφατο παρελθόν σας έχω αποστείλει 13 επιστολές μα ποτέ δεν απαντήσατε … 

 Σήμερα σας αποστέλλω την παρούσα -ίσως και τελευταία ως Πρωθυπουργου – με αφορμή την ανείπωτη τραγωδία που προκλήθηκε με την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, που δυστυχως επιβεβαίωσε, με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, τις διαχρονικές καταγγελίες μου για την κατασπατάληση  του δημοσίου χρήματος, με τις διάσπαρτες εργολαβίες που δεν ολοκληρώνονται ποτέ και τις απευθείας αναθέσεις, με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων συγκεκριμένων μεγαλοεργολάβων που οδήγησαν σε ένα « ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ » με συνέπεια  την δολοφονία τόσων νέων ανθρώπων . 

Κύριε Πρωθυπουργέ στα χρονια που είχατε την ευθύνη δυστυχως συνεχίσατε την πρακτική που ακολουθείται στην Ελλάδα επί δεκαετίες και που μετέτρεψε το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ένα απέραντο και αέναο εργοτάξιο, με τα τρένα να κυκλοφορούν χωρίς καμία σύγχρονη προδιαγραφή ασφαλείας, κυριολεκτικά στα «τυφλά».

Τουλάχιστον από την ημέρα της παραίτησης του Γενικου Γραμματέα κ.Σταθοπουλου γνωρίζετε για τη ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ… όπως επίσης δεν μπορείτε να αρνηθείτε πως απο την πρώτη ημέρα γνωρίζετε πως μετά απο δική μου προσφυγή η    Οικονομική Εισαγγελία έχει θέσει στο μικροσκόπιο της τέσσερις συμβάσεις που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν όπως έπρεπε για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου… καθως και η ποινική δικαιοσύνη που όμως τότε την πήγε ΑΡΧΕΙΟ και τώρα την ΞΕΘΑΨΕ ;;;

 Ποτέ, τότε η τώρα οι δικαστές  και γιατί δεν έκαναν σωστή δικαστική έρευνα ; 

Σε όλα τα ανωτέρω, δυστυχώς, έχω προ πολλού αναφερθεί με την ιδιότητα του βουλευτού, καταθέτοντας ένα πλήθος ερωτήσεων μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με τις οποίες στηλίτευσα την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος δια των έργων του ΟΣΕ, καθώς και την απουσία έργων για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των σιδηροδρομικών γραμμών, δεδομένα που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία των Τεμπών και τον θάνατο 57 ανθρώπων.  

Απευθύνθηκα σήμερα σε εσάς ως παλιός συνάδελφος στο κοινοβούλιο αλλα και ως πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος Ελλάδος για να σας υπογραμμίσω πως καλυπτοντας πρωην υπουργούς Υποδομων – Συγκοινωνιών και πρόσωπα που άσκησαν διοίκηση στον ΟΣΕ ΕΡΓΟΣΕ ΓΑΙΑ ΟΣΕ κα και « έβαλαν το δάχτυλο στο μέλι» το μόνο που ταιριάζει να σας πω είναι

 «ΚΑΙ ΚΑΛΗΝ ΑΠΟΛΟΓΙΑΝ »

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Ιδρυτικό μέλος της 

ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ